کد خبر: 677514
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۴ ۱۳:۱۵:۰۰
| |

بهترین نمایش یک ایرانی در بالاترین سطح فوتبال

مهدی طارمی با درخشش در لیگ قهرمانان اروپا یک بار دیگر ارزش های خود را به اثبات رساند.

بهترین نمایش یک ایرانی در بالاترین سطح فوتبال
کد خبر: 677514
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۴ ۱۳:۱۵:۰۰

از نمایش مهدی طارمی مقابل ستاره سرخ بلگراد در لیگ قهرمانان اروپا احتمالا تا سال‌ها به عنوان یکی از بهترین نمایش‌های بازیکنان ایرانی در بالاترین سطح فوتبال جهان یاد خواهد شد. 

به گزارش روزنامه اعتماد، در هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا اینتر در خانه پذیرای ستاره سرخ بلگراد بود. سیمونه اینزاگی سرمربی نراتزوری در این بازی نیز همانند دیدار نخست اینتر در یوسی‌ال از ابتدا مهدی طارمی را در ترکیب خود گذاشت تا نشان دهد چقدر به توانایی‌های شاهزاده ایرانی اطمینان دارد. 

اینتر در این بازی خیلی زود با شلیک تماشایی هاکان به گل نخست رسید و نیمه نخست با همین گل تمام شد. نیمه دوم فرصت درخشش مهدی طارمی بود. جایی که الماس بوشهری فوتبال ایران همه نگاه‌ها را به خود خیره کرد. در دقیقه 59 مهدی با یک توپ‌ربایی عالی از مدافع حریف، کاری که در آن مهارت بالایی دارد در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان قرار گرفت، اما با از خودگذشتگی آرناتوویچ را در موقعیت گلزنی برابر دروازه خالی حریف قرار داد تا مهاجم اتریشی اینتر را دو- هیچ جلو بیندازد. 12 دقیقه بعد طارمی باز هم توپ مدافعان حریف را ربود و این‌بار لائوتارو مارتینز کاپیتان اینتر که به جای آرناتوویچ وارد زمین شده بود را در موقعیت تک به تک قرار داد تا گل سوم اینتر هم به ثمر برسد. 

در این دقایق مهدی همه کاره زمین بازی بود و اینزاگی در کنار زمین از خرید چنین بازیکنی کیف می‌کرد. دقیقه 81 با خطا روی مارتینز اینتر صاحب ضربه پنالتی شد. در حالی که انتظار می‌رفت خود لائوتارو پشت توپ قرار بگیرد با هماهنگی صورت گرفته مهدی طارمی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و گل چهارم تیمش را به ثمر رساند. این نخستین گل طارمی برای اینتر از زمان پیوستن به این تیم از ابتدای فصل جاری بود. 

اینتر در نهایت با حساب چهار بر صفر برنده شد و نخستین بردش در یوسی‌ال فصل جدید را جشن گرفت. مهدی هم با نمایشی که از خودش ارایه داد جایزه بهترین بازیکن زمین را دریافت کرد. 

طارمی بعد از دریافت جایزه مقابل دوربین لیگ قهرمانان گفت: «خوشحالم که موفق به گلزنی شدم. به لطف کمک هم‌تیمی‌هایم توانستم بازی خوبی از خود به نمایش بگذارم که این برایم فوق‌العاده بود.» وی افزود: «واقعا هیجان‌زده هستم. کمی زمان برد تا بتوانم گلزنی کنم، اما همیشه در تمرینات تمام تلاشم را می‌کنم و برای این مورد سخت تلاش کرده‌ام و سرانجام در این بازی موفق به گلزنی شدم. هدف ما به عنوان باشگاهی بزرگ قهرمانی است و روی تک‌تک بازی‌ها تمرکز داریم تا بتوانیم به هدف خود برسیم.»

طارمی عنوان کرد: «از لائوتارو تشکر می‌کنم که به من اجازه داد پنالتی را بزنم. این یکی از ویژگی‌های تیم ماست. اینجا یک خانواده هستیم، همه به هم کمک و از یکدیگر حمایت می‌کنیم. واقعا خوشحالم که در باشگاه بزرگی مانند اینتر بازی می‌کنم.» طارمی همچنین پستی در اینستاگرام به اشتراک گذاشت و نوشت: به ‌خاطر زدن اولین گلم برای باشگاه و همچنین کسب عنوان بهترین بازیکن زمین، خوشحال و هیجان‌زده‌ام. از هم‌تیمی‌ها و تمام هواداران شگفت‌انگیز‌ی که حمایت‌شان را ادامه دادند، ممنونم. اینجا چیز‌های خیلی بیشتری در پیش است.

سیمونه اینزاگی بعد از بازی از عملکرد طارمی و آرناتوویچ تمجید کرد. او با بیان اینکه اینزاگی در واکنش به درخشش مهدی طارمی و مارکو آرناتوویچ و همکاری خوب آنها روی گل دوم اینتر افزود: «قبل از بازی هم گفتم که مهاجمان در تمرینات سخت در تلاش هستند و من کار سختی برای انتخاب خط حمله در بازی‌های مختلف دارم. خوشحالم که طارمی و آرناتوویچ از فرصتی که داشتند بهترین استفاده را بردند. باقی مهاجمان نیز در وضعیت خوبی قرار دارند و طبیعتا به وقتش در زمین حاضر خواهند شد. مهاجمان نقش اساسی در فوتبال دارند. چه زمانی که از ابتدا بازی می‌کنند و چه وقتی که از روی نیمکت به زمین می‌آیند. می‌دانستیم که لائوتارو مارتینز با آمادگی جسمانی کامل فصل را شروع نمی‌کند. آرناتوویچ و طارمی همان بازیکنانی هستند که من نیاز داشتم و تاثیر‌گذاری بالایی دارند.»

اینتر از دو بازی در لیگ قهرمانان اروپا در فرمت جدید 4 امتیاز کسب کرده که شرایط خوبی مهیا کرده است. مهدی طارمی که در لیگ گهگاه بازی می‌کند در هر دو بازی اینتر در لیگ قهرمانان اروپا به صورت کامل بازی کرده و حتی در دقایق پایانی برای تلف کردن زمان بازی نیز تعویض نشده است.  ستاره تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند با همین روند خودش را بیشتر و بیشتر به ترکیب ثابت نراتزوری و اندیشه‌های سیمونه اینزاگی تحمیل کند. آن وقت شاهد خواهیم بود که شماره 99 اینتر، شاهزاده ایرانی و الماس بوشهری تبدیل به یکی از دو گزینه اصلی سرمربی سختگیر ایتالیایی در جمع افعی‌ها خواهد شد .

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها