کد خبر: 677693
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۵ ۱۱:۰۵:۳۳
| |

اخلاق نابود شد؛ کاش دیگر شما را در فوتبال نبینیم آقای فکری!

آقای محمود خان فکری که می گویی هر کس در این فوتبال سالم کار می کند زمینش می زنند، این سالم کار کردنت است؟

اخلاق نابود شد؛ کاش دیگر شما را در فوتبال نبینیم آقای فکری!
کد خبر: 677693
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۵ ۱۱:۰۵:۳۳

محمود فکری در کنفرانس خبری پیش از بازی تیمش، مس شهر بابک در لیگ دسته اول به موضوع انتخاب سرمربی جدید استقلال پرداخت و اظهاراتی به زبان آورد که هنوز با گذشت 48 ساعت فوتبال و کلا  جامعه    ایران را در شوک فرو  برده  است.

به گزارش روزنامه اعتماد، حرف‌های سرمربی پیشین استقلال آن‌قدر سخیف، زشت و مشمئزکننده است که حتی نمی‌خواهیم کلامی از آن را در روزنامه بازگو کنیم. هر چند به اندازه کافی در فضای مجازی اصطلاحا وایرال شده که همه بدانند راجع به چه چیزی صحبت می‌کنیم. 

در حال حاضر محمود فکری با حکم موقت کمیته انضباطی محروم شده تا در اسرع وقت به پرونده‌اش رسیدگی شود. همین‌طور کمیته انضباطی باشگاه مس شهر بابک هم برای بررسی شرایط ادامه همکاری با سرمربی خودشان جلسه‌ای تشکیل داده‌اند. بعید نیست این باشگاه قید ادامه همکاری با محمود فکری را بزند. 

مسائلی که محمود فکری به یکی از مربیان سابق استقلال نسبت داده است (چون در اظهاراتش گفت فلان مربی را «مجدد» به استقلال نیاورید) از چند جنبه قابل بررسی است. از لحاظ مقررات فیفا این اظهارات با محرومیت‌های بسیار سنگین که حتی می‌تواند «مادام‌العمر» باشد، جریمه می‌شوند. در قوانین داخلی و عرف کشور خودمان هم فارغ از مسائل فوتبالی انتساب چنین مسائلی به یک شخص مجازات‌های سفت و سختی به دنبال خواهد داشت. 

فارغ از این مسائل سوالی که محمود فکری باید به آن پاسخ بدهد این است که مگر حضور در این فوتبال و نشستن روی نیمکت یک تیم باشگاهی چه ارزشی دارد که حاضری برای آن تمام مرزهای اخلاقی و انسانی را درنوردی و هرچه خطوط قرمز است زیر پا بگذاری؟ تو یک روزی سرمربی استقلال بودی و به هر دلیلی، مشکلات فنی خودت یا کم‌کاری بازیکنان یا اصلا توطئه آدم‌های بیرون از تیم مجبور به استعفا شدی. آیا برای انتقام گرفتن راه بهتری پیدا نکردی جز بیان همین مزخرفات؟ اظهارات جنسیت زده کثیف آن‌هم در کنفرانس خبری یک مسابقه فوتبال چه توجیهی دارد؟ فکر کردی با گفتن این حرف‌ها در مورد آن شخص موردنظر که جرات آوردن اسمش را هم نداری به چه دستاوردی می‌رسی؟ آن شخص را خراب می‌کنی؟ مدیران استقلال برای هدایت تیم‌شان سراغ تو می‌آیند؟ آن‌هم با آن سابقه مشعشع در لیگ دسته اول فوتبال کشور؟ آقای محمود خان فکری که می‌گویی هر کس در این فوتبال سالم کار می‌کند زمینش می‌زنند، این سالم کار  کردنت  است؟

اظهارات محمود فکری ابعاد بسیار زیاد ورزشی، انسانی و اجتماعی دارد که پرداختن به همه آنها در این یادداشت کوتاه امکان‌پذیر نیست. اینکه چرا در سال 1403 هنوز برای تخریب افراد مسائل جنسی وسط کشیده می‌شود، اینکه فوتبال ایران به چه درجه‌ای از بی‌اخلاقی سقوط کرده، اینکه آدم‌ها برای رسیدن به یک جایگاه یا گرفتن انتقام هیچ حد و مرز انسانی و اخلاقی قائل نیستند و... فعلا آن چیزی که از کمیته‌های انضباطی و اخلاق انتظار می‌رود جریمه بسیار سنگین محمود فکری بابت  این اظهارات است. حتی در این حد که با احترام به سبقه فوتبالی او امیدوار باشیم دیگر این فرد  را  در فوتبال کشور نبینیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها