کد خبر: 677836
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۶ ۰۹:۴۵:۵۶
| |

در گفت و گو با روزنامه «اعتماد» مطرح شد:

کلهر: گولسیانی بهترین خرید چند سال اخیر پرسپولیس است/ این تیم شایسته قهرمانی است

محمود کلهر پیشکسوت پرسپولیس می گوید گاریدو تقریبا خودش را ثابت کرده است.

کلهر: گولسیانی بهترین خرید چند سال اخیر پرسپولیس است/ این تیم شایسته قهرمانی است
کد خبر: 677836
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۶ ۰۹:۴۵:۵۶

روزبه دلاور| در یکی از بازی مهم هفته هفتم لیگ برتر پرسپولیس به مصاف چادرملو یزد رفت و با گل دقایق پایانی گئورگی گولسیانی برنده از زمین خارج شد.

به گزارش روزنامه اعتماد، شاگردان گاریدو با کسب این برد، با شش بازی چهارده امتیاز کسب کردند و با پیروزی در بازی عقب افتاده به صدر جدول خواهند رفت. پس‌ از پایان این مسابقه با محمود کلهر یکی از پیشکسوتان پرسپولیس گفت‌و‌گو کردیم‌ که حاصل آن را در ادامه می‌خوانید.

 

ارزیابی فنی شما از عملکرد بازی پرسپولیس و چادرملو چیست؟

پرسپولیس در لیگ‌ روند رو به جلوی خود را حفظ کرده است؛ در لیگ نخبگان‌هم فقط مقابل پاختاکور خوب نبود. در آنجا سطح بازی‌ها بالاتر است با این حال مقابل الاهلی خوب بود. این نوسان باید درست شود با توجه به این نفراتی که‌ سرمربی دارد، می‌توانند امسال هم قهرمان شوند. در بازی با چادرملو هم پرسپولیس دو نیمه متفاوت داشت، در نیمه اول حریف را محک زد و نیمه دوم سراپا‌ حمله بود و توانست به گل هم ‌برسد. پرسپولیس می‌توانست گل‌های بیشتری هم بزند. این ‌شیوه در لیگ برتر ما می‌تواند به تیم کمک‌ کند هر چند در لیگ نخبگان تیم‌ها قوی‌تر هستند و سطح فنی بالاتری دارند و کار سخت‌تر است.

چادرملو چطور بود؟

چادرملو بسته بازی می‌کرد و برای گل زدن مقابل این تیم‌ها استفاده از بازیکنان تاثیرگذار است که از فیزیک‌شان ‌می‌توانند استفاده کنند مثل گولسیانی که به داد پرسپولیس رسید. در زمان ارسال‌ها این بازیکنان می‌توانند گره بازی را باز کنند. حریف جمع بازی می‌کرد و آمده بود برای مساوی که با حضور مهره‌های کلیدی در پرسپولیس این ‌اتفاق رخ نداد.

چهار کلین‌شیت و چهار برد در لیگ برای پرسپولیس ثبت شده است.‌ عملکرد دفاعی این تیم‌ را چطور ارزیابی می‌کنید؟

گندوز جانشین شایسته‌ای برای بیرانوند بوده و نفراتی که امسال اضافه شدند به مراتب بهتر از پارسال هستند به خصوص در خط دفاعی. پورعلی گنجی هم شرایط بهتری پیدا می‌کند و یاسین سلمانی هم بازی کرد. البته ‌در خط دفاعی هنوز کمی ناهماهنگی وجود دارد، اما رفته‌رفته در حال بهتر شدن است و تیم شایستگی قهرمانی را دارد.

درباره گولسیانی و گلزنی مجددش که او را بهترین گلزن خارجی تاریخ پرسپولیس کرده چه صحبتی دارید؟

به نظرم از زمانی که آمده بهترین نفری است که پرسپولیس به خدمت گرفته. گل قهرمانی پرسپولیس را هم پارسال زد. او خیلی تاثیرگذار بوده و در جام ملت‌های اروپا هم جزو خوب‌های گرجستان بود.

کیفیت بد چمن هم می‌تواند تعداد مصدومان‌ پرسپولیس را بیشتر کند!

ما که همیشه می‌گوییم به جای اینکه تا این حد پول حرفه‌ای به بازیکنان دهند، زمین و زیرساختارها را درست کنند. آبروی فوتبال ما رفته است به خاطر اینکه ما هنوز یک زمین استاندارد نداریم و متاسفانه در لیگ‌ نخبگان می‌بینیم تیم‌های حرفه‌ای به ایران می‌آیند و انعکاس خبری بدی از این وضعیت به دنیا مخابره می‌کنند و وجهه فوتبال ما پایین می‌آید.

گاریدو توانسته خودش را ثابت کند؟

تا اینجای کار توانسته ارتباط خوبی برقرار کند و نتایج خوبی گرفته است. امیدوارم این روند را ادامه دهد و این ارتباط خوب را با بازیکنان و رسانه‌ها داشته باشد و از همه‌ مهم‌تر اینکه مدیریت درست است، چون پرسپولیس تیمی است که با یک باخت دچار حواشی می‌شود و بازیکنان هم بتوانند مدیریت کنند، یکسری بازیکنان بزرگ که بیر‌ون می‌نشینند همین باعث تنش می‌شود. از او در روزهای اول انتقاد می‌شد، اما رفته‌رفته در حال بهتر شدن است.

از قهرمانی پرسپولیس در این فصل گفتید فکر نمی‌کنید هنوز زود باشد که این تیم را قهرمان بدانید؟

با توجه به اینکه تیم‌های دیگر خیلی با کیفیت بازی نمی‌کنند، اما الان پرسپولیس شایسته‌ترین است. تا اینجای کار جز دوتای اول بد نبوده . با این شکل بازی می‌توانند قهرمان شوند.‌

سایر مدعیان از نظر شما؟

سپاهان و استقلال و همچنین تراکتور هم با توجه به بازیکنان و مربی و سرمایه‌گذاری خوب جزو مدعیان هستند، اما فکر کنم باز هم پرسپولیس و سپاهان تا آخر برای قهرمانی بجنگند.

صحبت پایانی؟

امیدوارم لیگ‌مان بهتر شود، زمین‌های‌مان بهتر شود و فوتبال‌مان در آسیا وضعیت بهتری پیدا کند. تیم ملی ما الان زمین مسابقه ندارد، مسوولان اینها را درست کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها