کد خبر: 678271
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۸ ۰۸:۱۵:۴۱
| |

آشنایی با ورزشکار 14 ساله ایرانی که قهرمان المپیک را برد/ یک پرسپولیسیِ عاشق رونالدو!

در گزارش اختصاصی «اعتماد» نگاهی دقیق‌تر می اندازیم به زندگی بنیامین فرجی جدیدترین استعداد ورزشی کشور.

آشنایی با ورزشکار 14 ساله ایرانی که قهرمان المپیک را برد/  یک پرسپولیسیِ عاشق رونالدو!
کد خبر: 678271
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۸ ۰۸:۱۵:۴۱

روزبه دلاور| روز گذشته خبری ورزش ایران و حتی  جهان را تکان داد. در آن ساعات این نام بیشتر از هر نامی به گوش می‌رسید: بنیامین فرجی! خبر این بود: بنیامین فرجی ورزشکار 14 ساله ایرانی رشته تنیس روی میز توانست در مسابقات قهرمانی آسیا نفر اول رنکینگ جهانی و قهرمان المپیک پاریس را شکست دهد! این باورکردنی نبود!

 به گزارش «اعتماد»، بنیامین فرجی با ۱۴ سال سن، نخستین‌بار است که حضور در مسابقات بزرگسالان آسیا را تجربه می‌کند. او در اولین بازی خود دست به این شگفتی‌سازی زد و موفق شد «وانگ چوکین» چینی نفر اول رنکینگ جهانی را با ارایه یک نمایش خارق‌العاده شکست دهد. وانگ دارنده دو مدال طلای المپیک ۲۰۲۴ پاریس است و چندین قهرمانی جهان دارد. به همین دلیل دنیای پینگ‌پنگ از عملکرد بی‌نظیر این استعداد کشورمان شگفت‌زده شد!

در گزارش اختصاصی «اعتماد» نگاهی دقیق‌تر می‌اندازیم به زندگی این ورزشکار تا وی را به شما معرفی کنیم. ورزشکاری که حتما در آینده چیزهای بسیار زیادی از او خواهید شنید. 

بنیامین متولد تهران است و ۱۴ سال سن دارد. پدر او در رده‌های مختلف تیم ملی پینگ‌پنگ بازی کرده و در حال حاضر باشگاه دارد. بنیامین از حدود ۴ سالگی پینگ‌پنگ را در کنار پدر شروع کرد و از همان رده خردسالان قهرمانی کشور را در کارنامه دارد و در نوجوانان رنک یک دنیا را دارد! وی در رده نوجوانان دارنده مدال نقره در آسیا است و با همین افتخارات به تیم ملی بزرگسلان رسیده است. بنیامین با اینکه سن زیادی ندارد اما تلاش و پشتکار قابل توجهی دارد و در اردوهای تیم ملی روزانه ۶ تا ۷ ساعت و در زمانی که اردوی تیم ملی نباشد حداقل ۴ تا ۵ ساعت تمرین می‌کند.

او کلاس نهم است و در مجموعه مدرسه آینده‌سازان درس می‌خواند و در مدرسه به او کمک زیادی می‌کنند. این نوجوان تهرانی در گذشته فوتبال را خیلی دوست داشت و طرفدار سرسخت پرسپولیس بوده و هنوز هم هست. او کریستیانو رونالدو را بسیار دوست دارد اما چند سالی است که عاشق تنیس روی میز شده و جالب اینکه شب‌ها با توپ و راکت تنیس می‌خوابد!

بنیامین فرجی یک خواهر هم دارد که ۲۳ ساله است و اکنون در مربیگری مشغول است.

فدراسیون تنیس روی میز و هیات تنیس تهران و مهندس احسانی‌مهر و دکتر خلیل‌نیا از نظر مالی او را حمایت کردند تا در سن کم مشکل مالی نداشته باشد.

پدر  وی چون از قهرمانان این رشته است نظارت ویژه‌ای روی او دارد و سعی می‌کند غرور و منیت را از او دور نگه دارد. بعد از آن پیروزی بزرگ نیز بنیامین اول از همه با پدر تماس گرفت و از پدرش پرسید که بازی‌اش را تماشا کرده یا نه!

با این حال بنیامین فرجی اول راه است و باید خیلی از او مراقبت شود و در کنار آن با استفاده از مربیان با دانش او را به سوی پیشرفت بیشتر هدایت کرد.

در رشته تنیس روی میز برادران عالمیان سال‌های سال برای کشورمان افتخارآفرینی کردند و به نظر می‌رسد با سرمایه‌گذاری درست بازهم می‌شود بازیکنان آینده‌دار زیادی را به دنیای این رشته معرفی کرد‌. تا المپیک بعدی خدا را چه دیدید شاید در پینگ‌پنگ هم سنت‌شکنی شد و در این رشته هم کاروان ورزشی کشورمان صاحب مدال شد! بنیامین نشان داده که توانایی انجام این کار را دارد، حالا باید صبر کرد‌ و دید در آینده چه خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها