کد خبر: 678322
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۸ ۱۱:۴۵:۱۰
| |

باز هم میزبانی را از ایران گرفتند؛

آقای تاج شما چه کاره‌ای؟ وقتی منافع ملی اهمیتی ندارد

می خواهیم بدانیم اگر یک درصد شانس وجود می داشت که ایران میزبانی را از دست ندهد، مهدی تاج و همکارانش برای آن یک درصد چه تلاشی انجام دادند؟

آقای تاج شما چه کاره‌ای؟ وقتی منافع ملی اهمیتی ندارد
کد خبر: 678322
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۸ ۱۱:۴۵:۱۰

این اولین بار نیست که در زمان ریاست مهدی تاج بر فدراسیون فوتبال میزبانی از ایران گرفته و حق تیم‌های کشورمان ضایع می‌شود. 

به گزارش اعتمادآنلاین، روز گذشته اعلام شد ای‌اف‌سی به فدراسیون فوتبال ایران نامه زده که باید در کشور ثالث از قطر میزبانی کند. اما واکنش رئیس فدراسیون فوتبال ایران و نایب رئیس آسیا چه بوده؟ هیچ! تنها معاون دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام کرد طبق آنچه به ما تکلیف شده سه پیشنهاد خود را برای میزبانی از قطر در خارج از کشور مطرح می‌کنیم. آخر شب هم نامه ای به فیفا زده شد مبنی بر اینکه شما کار بدی کردید و ...

امروز ممکن است شرایط کمی پیچیده شده باشد و به صورت منطقی برخی حق بدهند که ای‌اف‌سی میزبانی را به مکان دیگری ببرد اما کیست که نداند در کنفدراسیون فوتبال آسیا چه خبر است؟ کیست که نداند عربستان با وجود جنگ رو در رو با یمن هیچ مشکلی از نظر میزبانی نداشت. پس این وسط چیزی هم وجود دارد به اسم دفاع از منافع ملی و عرضه مدیریتی. چیزهایی که امروز فوتبال ایران ندارد.  

مهدی تاج در زمانی که خرابی ویلموتس را بر سر فوتبال ایران آوار کرد یک مشکل دیگر هم برای فوتبال کشور ساخت. در آن مقطع میزبانی بابت یک اتفاق از ایران گرفته شد اما تا ماه‌ها بعد این تصمیم سر جای خود باقی ماند اما مهدی تاج که آن زمان ابتدا رئیس فدراسیون فوتبال ایران بود و سپس در سمت خود در مقام نایب رئیسی ای‌اف‌سی باقی ماند کوچکترین قدمی برای حل این مشکل برنداشت. در نهایت بعد از انتخابات جدید فدراسیون، و در زمان رئیس بعدی ، شهاب الدین عزیزی خادم بود که با شکایت ایران از ای‌اف‌سی به دادگاه حکمیت ورزش میزبانی به ایران برگردانده شد. جالب اینکه فدراسیونی که تاج باقی گذاشته بود آنقدر پول نداشت (به اندازه 20 هزار فرانک سوییس) که بتواند شکایت خود را در CAS ثبت کند و در نهایت این کار با قرض انجام شد اما میزبانی که مساله بسیار مهمی است به ایران آمد. 

رئیس فدراسیون فوتبال بیاید و بگوید در این مدت برای فوتبال ایران از طریق حضور در ای‌اف‌سی چه کار کرده؟ او عضو کمیته فوتبال ساحلی بود و تیم ملی فوتبال ساحلی ایران از مسابقات جهانی به ناحق کنار گذاشته شد! درسال 98 او نایب رئیس آسیا بود و میزبانی از ایران گرفته شد و بازگردانده نشد مگر با شکایت در CAS! او امروز هم نایب رئیس آسیا است و میزبانی از ایران گرفته می‌شود. مهدی تاج از پله فوتبال ایران به جایگاهی در کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده اما سر سوزنی برای فوتبال کشور قدمی برنداشته است. او نه تنها اقدام حقوقی نمی‌کند که از ظرفیت خودش هم بهره نمی‌برد. 

او روز گذشته نیز عوض اینکه به عنوان نفر اول پاسخگوی مساله‌ای باشد که تبعاتی برای کشور دارد معاون دبیرکل را می‌فرستد جلو برای صحبت تا او هم بگوید بله! مشکلاتی وجود دارد و منطقی است که میزبانی را از ما گرفته‌اند و مشکل را بیاندازد گردن هواپیمایی!

اصلا مهدی تاج تا امروز مسوولیت چه چیزی را در فوتبال به گردن گرفته؟ وضعیت استادیوم‌ها افتضاح است و تیم‌ها آواره، تاج می‌گوید فدراسیون مسوول استادیوم‌ها نیست! VAR عوض حل کردن مشکلات داوری، دردسر جدید فوتبال ایران شده تاج می‌گوید تقصیر صداوسیما است. حضور زنان در استادیوم به بهانه‌های مختلف لغو می‌شود، تاج می‌گوید شورای تامین! تیم‌های ملی نتیجه نمی‌گیرد، تاج می‌گوید فوتبال است دیگر! پرونده ویلموتس؟ توی جیب من است! پرونده فساد در فوتبال؟ بقیه تخلف کردند و به من ربطی ندارد ولو اینکه آنها مشاور و معاون و نزدیکان من بوده باشند. گرفتن میزبانی از ایران؟ بله، پروازها مشکل دارد و طبیعی است. 

ما نمی‌گوییم پروازها مشکل ندارد، نمی‌گوییم تهدیدی نیست. سوال ما این است که شما به عنوان رئیس فدراسیون و نایب رئیس آسیا چه کاری کردی؟حضور در ای‌اف‌سی که فقط گرفتن حقوق دلاری نیست. می‌خواهیم بدانیم اگر یک درصد شانس وجود می‌داشت که این اتفاق نیفتد آیا برای آن یک درصد تلاش کردی؟ یا به خاطر ناتوانی در میزبانی و ترس از آبروریزی مثل بازی‌های قبلی (ایران و ترکمنستان یا استقلال و الغرافه) از خدا خواسته گفتید میزبانی را بدهید برود پی کارش؟ 

کارشناسان ممکن است با دیدگاهی منطقی شرایط را تحلیل کنند اما یک مقام مسوول باید برای منافع ملی خودش را به آب و آتش بزند. البته از فردی که هنگام شنیدن کلمه جعلی «خ ل ی ج ع رب ی» از دهان رئیس فیفا سکوت می‌کند و دم بر نمی‌آورد انتظار بیشتری نمی‌رود. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها