کد خبر: 679286
|
۱۴۰۳/۰۷/۲۴ ۱۱:۵۵:۳۵
| |

گزارش اختصاصی «اعتماد»؛

مدیرعامل بعدی استقلال؛ آجرلو، حجت نظری یا رسول خطیبی؟

در حالی که هنوز وضعیت مدیرعاملی هلدینگ خلیج فارس قطعی نیست بحث تغییر مدیرعامل باشگاه مطرح شده است.

مدیرعامل بعدی استقلال؛ آجرلو، حجت نظری یا رسول خطیبی؟
کد خبر: 679286
|
۱۴۰۳/۰۷/۲۴ ۱۱:۵۵:۳۵

علی ولی‌اللهی-  باشگاه استقلال این روزها مشغول پیدا کردن سرمربی خارجی جدید است و مذاکرات فشرده‌ای با چند گزینه انجام داده است. با این حال تنها نیمکت استقلال نیست که قرار است به زودی دستخوش تغییر شود. طبق گزارش‌های رسیده به خبرنگار روزنامه اعتماد صندلی مدیرعاملی این باشگاه نیز به زودی دستخوش تغییر خواهد شد.

به گزارش روزنامه اعتماد، بعد از برکناری علی خطیر از مدیرعاملی باشگاه استقلال که اواخر فصل گذشته رقم خورد، جعفر سمیعی مشاور حقوقی پیشین مصطفی آجرلو که بعدها عضو هیات‌مدیره این باشگاه شد جای او را گرفت. در عین حال بسیاری معتقد بودند و هستند که احمد شهریاری فرد نزدیک به عبدالعلی علی‌عسگری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس که به عنوان رییس هیات‌مدیره باشگاه فعالیت می‌کند همه‌کاره استقلال است. همین مساله یعنی دوقطبی شهریاری- سمیعی مشکلات زیادی برای باشگاه ایجاد کرده است که اثرات آن را در نتایج تیم استقلال که باعث کنار رفتن جواد نکونام شد دیدیم. طبق اخبار رسیده به خبرنگار روزنامه اعتماد طی روزهای آینده احتمالا صندلی مدیرعاملی استقلال به فرد دیگری خواهد رسید. با ذکر این پیش‌فرض که هنوز تکلیف ادامه فعالیت علی‌عسگری در هلدینگ خلیج فارس و به طبع آن احمد شهریاری مشخص نیست. چرا که احتمال دارد وزیر جدید نفت، فرد دیگری را به عنوان مدیرعامل هلدینگ معرفی کند.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به گزینه‌های احتمالی مدیرعاملی استقلال.

ابقای سمیعی؟ منفی!

همانطور که گفته شد جعفر سمیعی در شرایطی که کسی تصورش را نمی‌کرد روی صندلی مدیرعاملی باشگاه استقلال نشست. حضور او در استقلال همراه با حواشی گوناگون بوده است. از دست دادن قهرمانی در فصل گذشته، شروع ضعیف در فصل جدید، صحبت‌های یکی از پیشکسوتان استقلال تحت عنوان مشاور مدیرعامل که فضای تیم را قبل از دربی به هم ریخت و همین‌طور ماجرای جذب دو بازیکن بوسنیایی و حواشی ریز و درشت دیگر سمیعی را به عنوان گزینه‌ای ناکارآمد نزد هواداران استقلال معرفی کرده است. طبق گفته یک منبع آگاه، سمیعی شانسی برای ادامه حضور در باشگاه استقلال نخواهد داشت.

آجرلو برمی‌گردد؟

مصطفی آجرلو مدیرعامل استقلال در فصلی که آنها پس از سال‌ها قهرمان لیگ شدند یکی از گزینه‌های مدیرعاملی باشگاه است. حضور آجرلو در باشگاه استقلال گرچه با قهرمانی در لیگ همراه شد اما از لحاظ مالی ابهامات زیادی به جا گذاشت. آجرلو در فصلی مدیرعامل باشگاه شد که فروش 10‌درصد از سهام استقلال به هواداران پول سرشاری را به حساب باشگاه واریز کرد و به دنبال آن نحوه هزینه این منبع مالی مورد انتقاد مدیران سازمان خصوصی‌سازی و وزارت ورزش به عنوان متولی باشگاه قرار گرفت. کار به جایی رسید که پای نهادهای نظارتی و قضایی به پرونده هزینه‌های استقلال باز شد و حتی گفته شد شکایتی از سردار آجرلو صورت گرفته. مصطفی آجرلو در مصاحبه‌های متعدد بعد از برکناری گرچه هرگز اداره پرخرج باشگاه را رد نکرد اما تاکید داشت هیچ مورد غیرقانونی اتفاق نیفتاده است.

منابع آگاه به خبرنگار روزنامه اعتماد اطلاع دادند رابطه نزدیک مصطفی آجرلو با محمدباقر قالیباف رییس مجلس و همینطور احمد دنیامالی وزیر جدید ورزش او را تبدیل به یکی از گزینه‌های مدیرعاملی استقلال کرده است. با این حال نباید فراموش کرد که انتخاب مدیرعامل جدید استقلال مانند گذشته به دست وزارت ورزش انجام نمی‌گیرد و هلدینگ خلیج فارس اختیار انتخاب مدیرعامل باشگاه را دارد. ولی کیست که نداند اگر چهره‌های پرنفوذی همانند رییس مجلس و وزیر ورزش بخواهند گزینه‌ای را به عنوان مدیرعامل استقلال معرفی کنند شانس بالایی خواهند داشت.

عضو سابق هیات‌مدیره مدیرعامل می‌شود؟

طبق اعلام منابع آگاه حجت نظری عضو پیشین هیات‌مدیره باشگاه استقلال که خودش یک استقلالی دوآتشه است دیگر گزینه مدیرعاملی آبی‌ها به حساب می‌آید. نظری بین سال‌های 1399 و 1400 عضو هیات‌مدیره و سخنگوی باشگاه استقلال بود. حجت نظری به عنوان رییس ستاد جوانان مسعود پزشکیان در انتخابات اخیر رابطه خوبی با دولت فعلی دارد و حتی در زمانی که بحث انتخاب وزیر ورزش و جوانان مطرح بود به عنوان یکی از گزینه‌ها مطرح شده بود. نظری با سابقه عضویت در شورای شهر تهران و شناخت از فضای کار در باشگاه استقلال در کنار آجرلو گزینه مدیرعاملی باشگاه است.

رسول خطیبی با پیکان می‌آید؟

رسول خطیبی نخستین چهره ورزشی سرشناسی بود که در انتخابات اخیر کنار مسعود پزشکیان قرار گرفت. خطیبی رابطه نزدیکی با رییس‌جمهور مستقر دارد و خیلی‌ها می‌گویند در حوزه ورزش نظرات او روی تصمیم‌گیری‌های مجموعه دولت تاثیرگذار است. چندی پیش یک منبع آگاه به خبرنگار روزنامه اعتماد اطلاع داده بود زمانی که در هفته سوم لیگ امسال جواد نکونام تا آستانه برکناری از سمت سرمربی‌گری استقلال پیش رفت این رسول خطیبی بود که با استفاده از لابی‌های خود، نکونام را روی نیمکت آبی‌ها نگه داشت. هرچند سه هفته بعد خود نکونام اعلام کناره‌گیری کرد.

رسول خطیبی چندی پیش به عنوان مدیرعامل باشگاه پیکان منصوب شد اما طبق اطلاعاتی که در اختیار خبرنگار روزنامه اعتماد قرار گرفته او هم‌اکنون به عنوان یکی از گزینه‌های مدیرعاملی استقلال معرفی شده است و شانس بسیار بالایی نیز برای رسیدن به این سمت دارد. رسول خطیبی با سابقه بازی در استقلال تهران چند دوره مدیریتی در باشگاه‌های مختلف را نیز پشت سر گذاشته است. گفته می‌شود در صورتی که رسول خطیبی از پیکان جدا شود محمود شیعی مدیرعامل پیشین پیکان که اتفاقا چند روز قبل دیداری سرزده با خطیبی در محل این باشگاه انجام داده بود جانشین او خواهد شد.

تکلیف هلدینگ چه می‌شود؟

این روزها اخبار زیادی در مورد انتصابات جدید در حوزه انرژی به گوش می‌رسد و بعید نیست یکی از همین خبرها مربوط شود به تغییر مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس. به این ترتیب تمام گمانه‌زنی‌ها در مورد تکلیف مدیرعاملی باشگاه استقلال زیر سایه این تغییر احتمالی قرار خواهد گرفت. در عین حال طبق اطلاعات رسیده به خبرنگار اعتماد این می‌تواند یک رابطه دوسویه باشد. یعنی انتخاب یک فرد خاص به عنوان مدیرعامل باشگاه که نفوذ زیادی در دولت دارد می‌تواند حتی جلوی تغییرات در هلدینگ خلیج‌فارس را بگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها