کد خبر: 679688
|
۱۴۰۳/۰۷/۲۶ ۱۱:۵۵:۵۹
| |

پاداش‌های غیرقانونی اعضای هیات‌رییسه پس گرفته شد/ نوبت پرونده ویلموتس و فساد در فوتبال است

حالا که سازمان بازرسی پرونده پاداش های غیرقانونی اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال را به سرانجام رسانده چرا در مورد پرونده ویلموتس کاری نمی کند؟

پاداش‌های غیرقانونی اعضای هیات‌رییسه پس گرفته شد/ نوبت پرونده ویلموتس و فساد در فوتبال است
کد خبر: 679688
|
۱۴۰۳/۰۷/۲۶ ۱۱:۵۵:۵۹

روز گذشته رییس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد پاداش‌هایی که اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال در ایام جام جهانی 2022 قطر دریافت کرده بودند (نفری بیش از 20 هزار یورو) پس گرفته شده است. ذبیح‌الله خداییان تاکید کرد، قرار نیست هر مدیری که به مسابقات جام جهانی رفت مثل بازیکنان  و کادر فنی  پاداش  بگیرد. 

روزنامه «اعتماد» یکی از نخستین رسانه‌هایی بود که فاش کرد سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای پاداش 20 هزار یورویی اعضای هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال بابت برد مقابل ولز در جام جهانی ورود کرده است. در ایام جام جهانی قطر اعضای هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال مصوب کردند که خودشان بتوانند پاداش بگیرند! اتفاقی که واکنش بسیار منفی مردم را به دنبال داشت مخصوصا اینکه تیم ملی در آن مسابقات هم 6 گل از انگلیس خورده بود هم با شکست مقابل امریکا   از صعود  به  دور  بعد باز مانده  بود. 

در طول مدت تقریبا دو سال چندین بار نوشتیم که سازمان بازرسی به جد پیگیر بازگردانده شدن این پاداش غیرقانونی است اما چند نفر از اعضای هیات رییسه از انجام قانون سر باز می‌زدند. همان اعضایی که به انجام کارهای غیرقانونی از‌جمله برکناری رییس فدراسیون بدون نظر مجمع یا فعالیت با وجود از حد نصاب افتادن در مقاطعی عادت   داشتند. 

به هر ترتیب روز گذشته با اعلام رییس سازمان بازرسی مشخص شد زور قانون از همه ‌چیز بیشتر است و اعضای هیات رییسه مجبور شدند پاداش میلیاردی که در واقع پول مردم است را به حساب فدراسیون بازگردانند تا خرج پیشرفت  این   ورزش  شود. 

ضمن تقدیر و تشکر بابت پیگیری کامل و طولانی‌مدت این مساله از سوی سازمان بازرسی کل کشور  باید  دو  سوال مهم  را  مطرح کرد. 

اول: سازمان بازرسی به درستی به پرونده پاداش غیرقانونی اعضای هیات رییسه فدراسیون ورود کرد و توانست چند میلیارد را به خزانه فدراسیون بازگرداند. سوال اینجاست که چرا پرونده ویلموتس بعد از گذشت 5 سال به نتیجه نمی‌رسد؟ اگر در ماجرای پاداش‌های اعضای هیات رییسه چند میلیارد از حقوق ملت ضایع شده بود در مورد پرونده ویلموتس چند صد میلیارد از جیب ملت رفته است. در این پرونده فدراسیون فوتبال در زمان مهدی تاج به پرداخت 7 میلیون یورو محکوم شد اما در فدراسیون شهاب‌الدین عزیزی خادم با ارجاع پرونده به دادگاه CAS این رقم به 3.5 میلیون یورو تبدیل شد. درنهایت با احتساب رقم دستمزد دستیاران و هزینه‌های دادرسی فوتبال ایران مجبور به پرداخت بیش از 300 میلیارد تومان به مارک ویلموتس شد که هنوز مشخص نیست این رقم در فدراسیون جدید که باز دراختیار مهدی تاج قرار گرفته، پرداخت شده یا خیر؟جامعه فوتبال، هواداران، پیشکسوتان و رسانه‌ها از همان زمان منتظر ورود نهادهای نظارتی به این پرونده هستند. حال که پرونده پاداش‌های غیرقانونی به نتیجه رسیده انتظار می‌رود پرونده ویلموتس هم با فوریت مورد بررسی  قرار   بگیرد. 

مساله بعد برمی‌گردد به ماجرای پرونده فساد در فوتبال که به پایان دومین ددلاین خود نزدیک شده است. در‌حالی که اواخر مرداد دادگستری کرمان اعلام کرده بود کیفرخواست متهمان تا 20 روز آینده صادر می‌شود اوایل مهر این زمان برای یک ماه دیگر تمدید شد. سه مهر قوه قضاییه اعلام کرد حداکثر تا 30 روز آینده کیفرخواست متهمان پرونده فساد در فوتبال صادر می‌شود. از این فرصت تنها یک هفته باقی مانده است و انتظار می‌رود در هفته آینده پرونده فساد در فوتبال هم به‌سرانجام برسد. پرونده‌ای که بسیاری از مدیران فوتبال ازجمله همین اعضای هیات رییسه‌ای که پاداش برای خودشان  مصوب  می‌کنند  به آن  مرتبط  هستند. 

از نهادهای نظارتی و مخصوصا سازمان بازرسی که نشان دادند قرار نیست تخلفات مشمول گذر زمان شوند درخواست داریم این دو مورد را نیز به‌سرانجام برسانند تا با قطع دست فاسدان و متخلفان شرایط فوتبال کشور به حالت عادی برگردد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها