کد خبر: 679960
|
۱۴۰۳/۰۷/۲۸ ۱۱:۳۶:۰۹
| |

دفاع مدافع سابق تیم ملی از قلعه نویی و بازیکنان؛ نکند انتظار دارید تیم ملی مثل رئال بازی کند؟/ آزمون شکم یا باسن دارد ولی در زمین معجزه می کند

مدافع پیشین تیم ملی گفت فرشاد پیوس صد متر هم در زمین نمی دوید اما آقای گل می شد.

دفاع مدافع سابق تیم ملی از قلعه نویی و بازیکنان؛ نکند انتظار دارید تیم ملی مثل رئال بازی کند؟/ آزمون شکم یا باسن دارد ولی در زمین معجزه می کند
کد خبر: 679960
|
۱۴۰۳/۰۷/۲۸ ۱۱:۳۶:۰۹

روزبه دلاور| سرمربی و بعضی بازیکنان تیم ملی پس از برتری مقابل قطر از خجالت منتقدان که به‌زعم آنها نقدهای خصمانه‌ای به عملکرد تیم ملی داشتند، درآمدند‌.

به گزارش «اعتماد»، قلعه‌نویی از صدا و سیما خواست به بعضی‌ها که با او مشکل شخصی دارند، تریبون ندهد و بعضی از بازیکنان هم به گزارشگر بازی تاختند! البته این پایان ماجرا نبود و گزارشگر بازی ایران و قطر و همچنین جواد خیابانی و هادی طباطبایی جواب سرمربی و بازیکنان تیم ملی را دادند. در شرایطی که هنوز صعودمان به جام جهانی قطعی نشده و تیم ملی نیاز به یکپارچکی و آرامش دارد ادامه این جر و بحث‌ها به ضرر فوتبال‌مان خواهد بود، به همین دلیل با محمدرضا مهدوی، مدافع اسبق تیم ملی تماس گرفتیم تا نظر وی را که مدتی است به عنوان مجری تلویزیونی فعالیت می‌کند، بدانیم. مهدوی دفاع سرسختی از تیم، سرمربی و بازیکنان تیم ملی کرد اما تیم ملی ۹۸ را بهترین نسل تاریخ فوتبال ما می‌داند! در ادامه ماحصل این گپ و گفت را می‌خوانید.

 

‌نظر شما درباره حواشی ایجاد شده بعد از بازی با قطر چیست؟

خب اول از همه تبریک می‌گویم به کل ایران و تمام عزیزانی که زحمت کشیدند، چه در مدیریت و چه کادرفنی و بازیکنان. اما ما خیلی جاها عجولانه تماس می‌گیریم و اتفاقات بی‌ربط را به هم ربط می‌دهیم! این اتفاقات که در حال رخ دادن است به نظر من همه آن نشأت گرفته از خصومت‌های شخصی است و اتفاقاتی که درنهایت گریبانگیر تیم ملی می‌شود. بخواهیم یا نخواهیم فوتبال ما همین است و بهترین نفرات ما همین‌ها هستند. یک‌سری‌ها هم هستند که شرایطش نیست الان باشند اما اینکه با قلعه‌نویی و بچه‌های تیم ملی غرض‌ورزی کنیم و نفرات خود را زیر سوال ببریم،‌ آسیب آن را فقط و فقط ایران می‌بیند! امیرخان قلعه‌نویی اسم و رسمش را جمع کرده و بچه‌های تیم ملی اعتبار خود را جمع کردند و تیم‌های خود را دارند و میلیاردها میلیارد به ثروت‌شان اضافه می‌کنند، اینکه دوستان غرض‌ورزی یا توهین می‌کنند جز اینکه خودشان را خراب کنند چیز دیگری نیست! تیم ملی نتیجه می‌گیرد حالا با بازی خوب یا بد یا افتضاح مساوی می‌کند و می‌برد یا می‌بازد، اما نکند بعضی‌ها می‌خواهند ما مثل رئال‌مادرید یا بایرن‌مونیخ بازی کنیم؟ توقع ما چیست؟ وقتی زمین فوتبال یا تمرین نداریم توقع داریم که مثل بچه‌های کره بازی کنیم؟ بدبختی ما این است بعضی‌ها که انتقاد می‌کنند متوجه نیستند با چه امکاناتی داریم فوتبال بازی می‌کنیم. ما در کشور دیگری میزبانی می‌کنیم. یک عکس هست بروید سرچ کنید؛ ‌عکس ایران و امارات است. سرچ کنید قیاس کنید بعد ما می‌رویم آنجا بازی می‌کنیم. اینها از معضلات است، معضلات را ببینید و بعد درباره نفرات و شرایط تیم ملی صحبت کنید.

‌انتقادات فنی و اصولی نمی‌تواند به بهبود این وضعیت کمک کند؟

انتقادات درست باشد و از روی غرض‌ورزی نباشد. شما بهتر از طارمی یا آزمون کی را دارید؟‌ آزمون همین است که می‌بینید حالا شکم یا باسن دارد اما در زمین فوتبال معجزه می‌کند! مگر فرشاد پیوس در زمین می‌دوید؟ جی‌پی‌اس به او وصل می‌کردید ۱۰۰ متر نمی‌دوید اما آقای گل ایران بود یا مگر اصغر مدیرروستا می‌دوید یا خداداد عزیزی؟ همه اینها آقای گل ایران بودند. فعلا روی دست آزمون و طارمی نداریم. دنیا دنیای مسابقه است همان‌طور که رونالدو و مسی از رکورد دایی گذشتند اما انتقاد باید درست باشد. من هم از قلعه‌نویی و کادرش انتقاد کردم اما با ادبیات خاص نه اینکه تخریب‌شان کنم‌. چرا متوجه نمی‌شویم الان امیر قلعه‌نویی نفر اول ایران است و ما ۸۵ میلیون نفر باید تابع تصمیمات ایشان باشیم! کمک حال او باشیم. او تصمیم می‌گیرد چه کسی بازی کند یا چه کسی برود روی سکو بنشیند.

‌یکی از منتقدان سرمربی تیم ملی، خداداد عزیزی است. به نظر شما نقد او فنی است یا از روی غرض‌ورزی؟

اگر آقای خداداد عزیزی صحبتی کرده ایشان در بدنه فوتبال است و در کادر آقای قلعه‌نویی بوده و همه‌چیز را دیده و نظراتش را می‌گوید. اما این عزیزان دل که می‌خواهند بین قلعه‌نویی و عزیزی آتش بیاورند و آتش ببرند، کار درستی نیست‌‌. بزرگان فوتبال مثل قلعه‌نویی و دایی و خداداد و خاکپور و امثال اینها دور هم جمع شوند مطمئن باشید تیم ملی قوی‌تری داریم. الان کریم باقری برگشته پرسپولیس همه ایران لذت می‌برند چون کریم و خداداد و دایی و خاکپور باید در فوتبال باشند. وقتی قدر اسطوره‌های خود را نمی‌دانید باید منتظر این باشید که بزرگان فوتبال نمی‌توانند باهم کنار بیایند. داشتن فرهنگ درست برای همکاری اینها کار نشده در فوتبال ما‌.

‌بهتر نیست بازیکنان تیم ملی تمرکز خود را روی بازی بگذارند تا اینکه بخواهند جواب منتقدان را بدهند؟

قبلا هم گفتم سکوت کنند. وقتی انسان‌ها بزرگ می‌شوند مفاهیم زندگی را بهتر متوجه می‌شوند. شاید من ۲۰ سالگی با ۵ نفر دعوا می‌کردم اما الان در ۵۶ سالگی مشت بر دهانم بزنند هم سر را پایین می‌اندازم و می‌روم. این اقتضای سن آدم‌ها است. خودم در ۲۰ سالگی جاده چالوس را با تک چرخ می‌رفتم‌! الان کیلومتر موتورم به ۳۰ می‌رسد ترمز می‌گیرم یا کلاه‌کاسکت خودم را از سرم در نمی‌آورم. اگر قرار باشد بازیکن ۲۰ و خرده‌ای ساله ما مثل علی دایی فکر کند که همه دایی می‌شدند که این نمی‌شود. چه جوری می‌شوید محمد خاکپور؟ او یک تحصیلکرده است از شکم مادرش که یاد نگرفت؛ دایی و باقری هم همین‌طور.

‌فکر می‌کنید نسل فعلی فوتبال ما نسل طلایی است؟

نمی‌شود منکر زحمات افرادی شد که در مقاطع مختلف برای ورزش کشور زحمت کشیدند، شویم. مگر تیم ملی ۱۹۷۸ کم ستاره داشت؟ اما تبلیغاتی درباره آنها نشد. بازیکنان سال ۱۹۹۸ هم همین‌طور اما الان که می‌گویند بچه‌های ما فوق ستاره هستند به خاطر تبلیغات است. با این حال در شبکه ورزش با انتخاب مردمی طی یک ماه تیم ملی سال ۹۸ را برترین تیم قرن در تمام رشته‌ها معرفی کرد. گل قرن و برترین‌ها را مردم انتخاب کردند که جوایز آن را هم گرفتیم. افتخار می‌کنیم به این انتخاب.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها