کد خبر: 680263
|
۱۴۰۳/۰۷/۲۹ ۱۶:۱۶:۰۶
| |

افشاگری‌های حسن خان‌محمدی از وضعیت تیم‌های پایه پرسپولیس؛ گفتند هوای بازیکنی که خرج کرده را داشته باش وگرنه آبرویمان را می‌برد!/ درویش بازیکن می‌آورد اما من نمی‌پذیرفتم!

حسن خان‌محمدی سرمربی برکنار شده تیم جوانان پرسپولیس می‌گوید با رضا درویش تماس گرفته تا مسائلی را با او مطرح کند اما مدیرعامل پرسپولیس نخواسته صحبت‌های او را بشنود و بدون توافق وی را برکنار کرده است.

افشاگری‌های حسن خان‌محمدی از وضعیت تیم‌های پایه پرسپولیس؛ گفتند هوای بازیکنی که خرج کرده را داشته باش وگرنه آبرویمان را می‌برد!/ درویش بازیکن می‌آورد اما من نمی‌پذیرفتم!
کد خبر: 680263
|
۱۴۰۳/۰۷/۲۹ ۱۶:۱۶:۰۶

روزبه‌دلاور|  درحالی که تنها یک بازی تا پایان نیم فصل نخست لیگ برتر جوانان تهران باقی مانده است، با تصمیم محسن خلیلی، مدیر آکادمی فوتبال باشگاه پرسپولیس و با موافقت مدیرعامل و معاون ورزشی باشگاه، حسن خان‌محمدی سرمربی تیم جوانان پرسپولیس از جمع سرخپوشان کنار گذشته شد  و بهادر عبدی  هافبک سابق سرخپوشان به عنوان سرمربی جوانان پرسپولیس منصوب و معرفی شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، خان محمدی طی حدود شش سال فعالیت در آکادمی پرسپولیس  عملکرد‌ خوبی داشت و در سال گذشته با نوجوانان این  باشگاه به قهرمانی دست یافت تا پس از سال ها یک رده از آکادمی پرسپولیس به مقام‌اول بازی ها دست پیدا کند. در این شرایط کنار گذاشتن این مربی‌ جای‌ سوال‌ داشت. ‌به همین‌ دلیل با‌ وی تماس گرفتیم‌ تا علت قطع‌ همکاری اش را جویا شویم.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص اینکه آیا نتایجش باعث کنار گذاشتن از جوانان پرسپولیس شد به خبرنگار «اعتمادآنلاین» گفت: ما صدر جدول هستیم و فقط یک امتیاز پایین تر هستیم. اما یک چیزهایی است که من نمی پذیرفتم!

از حسن خان‌محمدی پرسپیدیم شما عملکرد‌خوبی داشتید با این حال مدیر باشگاه  و آکادمی شما را نخواسته علتش چیست؟‌ او پاسخ داد: من  ششمین سالم بود که در پایه های پرسپولیس کار می کردم و سال ها خودم سرمایه گذاری کردم و کسی از ما حمایت نکرد. بالای یک میلیارد تومان در این چند سال مثل قرارداد خوابگاه و خوراک هزینه کردیم. نمی توانستم یکسری مسائل را بپذیرم!

خان‌محمدی در ادامه اظهار داشت: مثلاً گفتم قراردادمان را افزایش دهید چون توهین به مربیان پایه است که قرارداد صد میلیونی ببندند که می شود ماهی هشت میلیون تومان! یا مسائل دیگر. مثلا می گفتند این بازیکن را کنار بگذار و فلان بازیکن را بگذار! یا می گفتند بازیکن تیم ملی می خواهیم بیاوریم که من نپذیرفتم‌.

وی ادامه داد: من یک بازیکن را فنی برداشتم اما آنها می گفتند این بازیکن جای دیگر پول داده است! در همین کش و قوس کارمان به وزارت ورزش کشیده شد و مسائل پیچیده شد. نکته دیگر اینکه سرمربی باید مبلغ قرارداد بازیکنان را اعلام کند نه اینکه باشگاه. مثلا به یکسری ده میلیون پول دادند و به یکسری نود میلیون یا بیست میلیون خب اینها را من باید تعیین می کردم.

خان‌محمدی تصریح کرد: آنها عرصه را برای من تنگ کردند. در فوتبال طبیعی است که یک مربی را نخواهند اما هنوز یک بازی تا نیم فصل  مانده بود و شرایط ما  خیلی خوب بود. می گفتند یکی دو بازیکن را رد  کن چون نمی توانند کمک کنند!

خان محمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر دخالت خلیلی در امور فنی به «اعتماد» گفت: بله دخالت می کرد و من هم ‌جلوی او ایستادم و رفته رفته کار به جایی رسید که باشگاه هم‌ جواب من را نمی داد! به مربی تیم گفتند خان محمدی بازیکن مالی برداشته است! من یک تیم رویارویی ساخته بودم تا هفته یازدهم که پیکان را در زمین خودش بردیم پنج امتیاز هم بالاتر از این تیم بودیم و آمار گل زده ی ما هنوز از بهترین ها است‌ اما از بس که اذیت و آزارمان دادند که نمیشد‌‌ کار کرد . از هفته ی پنجم به من گفتند خودت برو و استعفایت را بده و نمی دانم چی شد که اخراجم کردند و حالا هم الکی می گویند توافق کردیم! من اصلا با کسی توافق نکردم!

آیا درویش به عنوان مدیرعامل باشگاه از شما حمایت نکرد؟ سرمربی اخراجی پرسپولیس پاسخ داد: اصلا پشت من نایستادند و حتی تلفن های من را جواب ندادند. من به آقای درویش چندین بار زنگ زدم اما انگار من یک غریبه ام! در این فوتبال باید دور یکسری ها باشی و اگر نباشی حذفت می کنند!  من از نونهالان این بچه ها را بالا آوردم و آینده های فوتبال بودند اما نخواستند و نگذاشتند! وقتی یک کاری از من می خواهند و گوش نمی دهم معلوم است همه چیز علیه من می شود!

خان‌محمدی با اشاره به دستمزد مربیان پایه سایر رقبا از جمله استقلال گفت: در استقلال مربی زیر ۴۰۰ میلیون نمی گیرد اما در اینجا با این مبلغ نمیشد کار کرد. با این حال تنها دلیل من فقط خواسته‌ام برای افزایش قرارداد تمام کادر پایه هایمان نبود.

پرسیدیم چه دلایلی؟ خان محمدی پاسخ داد: من یک جدولی داشتم و بازیکنانی را برمی داشتم اما می آمدند از مربی تیم من می پرسیدند که چه بازیکنی را برداشتم و این تصمیم سرمربی است. شما باید بایستید و بله قربان‌گو باشید که من بلد نیستم! نکته دیگر اینکه مگر یحیی بد بود کنارش گذاشتند ؟ ببینید فولاد را متحول کرده است. حالا فکر می‌کنند می توانند حسن خان محمدی را از فوتبال بردارند؟ نمی توانند. من با فوتبال زندگی می کنم و چند سال است که مربیگری کردم با هزینه ی خودم و باشگاه من را مربی نکرد.

سوال دیگر این بود که آیا از طرف باشگاه بازیکن به شما معرفی کردند تا آن بازیکن را جذب کنید؟ خانمحمدی در پاسخ به این سوال گفت: آقای  درویش هم بازیکن می فرستادند اما من بازیکنی را نمی گرفتم اما با اصرار گفت آن بازیکن را بردار! هرکسی هم فرستادند من قبول نکردم! اما یکسری کارها را نمی توانستم انجام دهم! باشگاه بایستی به یکسری درخواست هایی که afc ملزم کرده رسیدگی کند. مدیر آکادمی هم باید یقه اش را پاره کند و بخواهد به پایه ها رسیدگی شود اما وقتی این کار را نمی کنند یعنی می خواهند در صندلی مدیریت خود بمانند. مثال من در مربیگری هست دیگر. حرف حق بزنم خب کنارم می گذارند! مثلا مربی استقلال تا حرفی زد کنارش گذاشتند پس من هم حرفهایی زدم که کنارم گذاشتند!

وی در پاسخ به اینکه اسپانسر باشگاه که خیلی سر و صدا به پا می کرد آیا به پایه ها توجه نداشت؟ گفت: شرکت طبعیت آدم های خوبی هستند و مثلا برای بچه ها غذا می خواستیم می آوردند  یا برای دربی پاداش در نظر می گرفتند اما باید دید از اسپانسر چی می خواستند. مسئول باشگاه می توانست از اسپانسر بخواهد حقوق بچه ها را زیاد کند اما خواسته هایشان خواسته درست و مثبتی از طبیعت نبوده است!

پرسیدیم آیا درخواست شخصی  از اسپانسر داشتند؟ پیشکسوت پرسپولیس در پاسخ گفت: حالا ندیدم که بخواهم قضاوت کنم! درباره خود من یکسری مصاحبه ها می کنم که خوششان نمی آید! من هم برای فوتبال پایه ها می گویم. این بچه ها واقعا گناه دارند! مثلا باشگاه نباید یک شیرینی یا یک موزی بعد از تمرین به بچه ها بدهد؟ خب اینها را باشگاه و آکادمی می تواند خیلی راحت انجام دهد.

خان‌محمدی در ادامه گفت: ما می گوییم فلان چیز در باشگاه کم است یا نداریم اما باشگاه کاری انجام نمی دهد و یکی از اولیای بازیکنان می آید آن پول را پرداخت می کند تا فلان چیز را بخریم خب این هم کار خوبی نیست. اینها ناراحتی ها به وجود می آورد وقتی اولیای بازیکن پولی می دهند تا فلان جا را برای باشگاه درست کنند بعد توقع دارند بچه‌هاشان بازی کنند! ما باید نگاه‌مان به فوتبال پایه عوض شود. الان afc گفته سالی ۵۰ میلیارد باید در پایه ها هزینه شود که ما می گوییم یک چهارم آن باشد که چیزی هم نمی شود.

از مدافع سابق سرخپوشان در خواسته‌های عجیبی که از او صورت گرفته پرسیدیم و اینکه‌ آیا از طرف باشگاه به او گفته شده به بازیکنی که برای باشگاه هزینه کرده بیشتر توجه کند؟ خان محمدی  در پاسخ گفت: بله. این یک چیز طبیعی است! یکی که این کار را کرده‌می آیند می گویند حواست به این باشد وگرنه ممکن است آبروریزی کند! بالاخره در فوتبال اینجور مسائل هست اما همه می خواهند آن را کتمان کنند و بگویند همه چیز گل و بلبل است! نمی شود این چیزها را کتمان کرد.

خان محمدی در پایان خطاب به درویش مدیر باشگاه پرسپولیس گفت: من تماس گرفتم تا یکسری مسائل را بگویم و ایشان دوست ندارد بشنود یا شاید هم‌بدگویی هایی علیه من کردند  برای همین نخواسته حرف هایم را بشنود! من هم باید‌ تریبونی داشته باشم و حرف هایم را بزنم.‌ نمی شود که یک طرفه توافق کردیم و از این حرف ها.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها