کد خبر: 680327
|
۱۴۰۳/۰۷/۳۰ ۰۹:۳۵:۵۷
| |

فاش شد: 10 پردرآمدترین فوتبالیست جهان چقدر دستمزد می گیرند؟

با توجه به گزارش اخیر نشریه فوربس، ما می توانیم نگاهی به 10 بازیکن پردرآمد روی کره زمین بیندازیم.

فاش شد: 10 پردرآمدترین فوتبالیست جهان چقدر دستمزد می گیرند؟
کد خبر: 680327
|
۱۴۰۳/۰۷/۳۰ ۰۹:۳۵:۵۷

پردرآمدترین بازیکنان جهان با پیشتازی لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی که دارای پول نقد بسیار زیادی است، مشخص شدند. عادت خرج کردن فوتبال مساله‌ای منفی را نشان نمی‌دهد، زیرا هزینه‌های نقل و انتقالات و دستمزدها سال به سال افزایش می‌یابد.

به گزارش روزنامه اعتماد و به نقل از فورفورتو، ورود تیم‌های لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی که از PIF حمایت می‌کنند، با دستمزدهای غیرقابل تصور و هزینه‌های نقل و انتقالات بسیار بزرگ برای بازیکنانی که تیم‌های مطرح اروپایی تصور می‌کنند تاریخ انقضای آنها گذشته است، بازار نقل‌وانتقالات فوتبال اروپا را از رینگ خارج کرده است.

اکنون با توجه به گزارش اخیر نشریه فوربس، ما می‌توانیم نگاهی به 10 بازیکن پردرآمد روی کره زمین بیندازیم، در حالی که لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی سهم بزرگی از فهرست را به خود اختصاص داده است.

 

10- کوین دی بروینه (30 میلیون پوند در سال)

کوین دی بروینه که قهرمان لیگ برتر و منچسترسیتی است، همچنان یکی از بهترین بازیکنان اروپاست و با امضای قرارداد فعلی خود در سال 2021، پرداخت چنین دستمزد سنگینی از سوی سیتی را توجیه می‌کند. با این حال، آسیب‌دیدگی‌های مکرر او در فصول اخیر، تاثیر او را روی تیم به ‌شدت کاهش داده است. مساله‌ای که نشان می‌دهد کاهش شدید دستمزد یا حتی خروج دایمی از ورزشگاه اتحاد ممکن است در آینده این بازیکن وجود داشته باشد.

 

9- سادیو مانه (40 میلیون پوند در سال)

سادیو مانه که زمانی به عنوان یکی از مجرب‌ترین استعدادهای هجومی اروپا شناخته می‌شد، یک چهره کلیدی در انقلاب یورگن کلوپ در لیورپول در دهه گذشته بود. انتقال مانه به بایرن مونیخ و بعدا به النصر باعث شد تا عملکرد مثبت مانه به ‌شدت کاهش یابد و انتقال او با پول کلان از اروپا به خاورمیانه کاملا منطقی به نظر برسد. مانه که اکنون در کنار کریستیانو رونالدو و آیمریک لاپورت پول زیادی به دست می‌آورد، از آخرین دستمزد کلان نقدی خود لذت می‌برد تا در نهایت حرفه باور نکردنی خود را به پایان برساند.

 

8- محمد صلاح (40.8 میلیون پوند در سال)

مسلما بهترین بازیکن لیگ برتر از زمان اولین بازی خود برای لیورپول در سال 2017، محمد صلاح همچنان در آنفیلد و در حالی که 30 سال را گذرانده هر خط دفاعی را از هم می‌پاشاند. دستمزد او، اگرچه بدون شک بسیار زیاد است، اما یکی از موجه‌ترین دستمزدهای این لیست است. این دستمزد در قرارداد به افتخار یک اسطوره زنده فوتبال که با بازگرداندن لیورپول به جایگاهش نزدیک به صدر فوتبال انگلیس در حد یک سوپرقهرمان دیده می‌شود، درج شده است.

 

7- وینیسیوس جونیور (42 میلیون پوند در سال)

بازیکنی که گفته می‌شود بیشترین شانس را برای کسب توپ طلای امسال دارد به خاطر رشد استثنایی‌اش در سال‌های اخیر در برنابئو پاداش دریافت کرده است و جایگاه خود را به عنوان دومین بازیکن پردرآمد لالیگا در زمان نگارش این مقاله به دست آورده است. این بازیکن برزیلی نقش کلیدی در دو پیروزی اخیر رئال مادرید در لیگ قهرمانان داشت و در فینال‌های 2022 و 2024 گلزنی کرد.

 

6. ارلینگ هالند (46 میلیون پوند در سال)

بدون هیچ شکی، ارلینگ هالند، بهترین مهاجم حال حاضر روی زمین، در راه شکستن رکورد رونالدو و لیونل مسی قدم برمی‌دارد. او از زمان ورود به منچسترسیتی به سطوح جدیدی رسیده است. هالند پردرآمدترین بازیکن لیگ برتر است. لیگ برتر جزیره از همان لحظه‌ای که او در سواحل انگلیس پایش را به روی زمین گذاشت از هم پاشید!

 

5- کیلیان امباپه (69 میلیون پوند در هر فصل)

کیلیان امباپه از زمان جدایی رونالدو و مسی با دستمزد‌های قابل توجه، شاید بزرگ‌ترین و قابل تامل‌ترین نام در فوتبال اروپا بوده است. امباپه که از انتقال رایگان به رئال مادرید و افزایش تقاضای دستمزدش سود بیشتری می‌برد، با فاصله زیادی پردرآمدترین فوتبالیست اروپاست، اگرچه او هنوز در صدر این لیست قرار ندارد.

 

4- کریم بنزما (80 میلیون پوند در سال)

او یکی از بزرگ‌ترین مهاجمان نسل خود است. تاثیر بنزما روی جام‌هایی که تیم‌هایش به دست آورده به ندرت توسط همتایانش تکرار شده است. همین مساله او را به یکی از بزرگ‌ترین نام‌هایی تبدیل می‌کند که در سال‌های اخیر به عربستان سعودی نقل مکان کرده است. به خاطر شهرت و وجهه ستاره‌گونه او، حضور بنزما در لیگ در حال توسعه عربستان با دستمزدی باورنکردنی همراه شده است.

 

3- نیمار (84.7 پوند در سال)

نیمار دیگر فوق ستاره‌ای است که میراث قابل توجهی را در اروپا پشت سر گذاشت و سپس در سال 2023 پس از جدایی از پاری سن ژرمن به الهلال عربستان پیوست. انتقال او با رقم دستمزد سالانه 80 میلیون پوند بسیار خبرساز شد و تا مدتی تیتر یک اخبار بود. این برزیلی مدت کوتاهی پس از امضای قرارداد دچار یک مصدومیت شدید و یک‌سال از میادین دور شد. اگرچه انتظار می‌رود بازگشت قریب‌الوقوع او باعث افزایش بیشتر هیجان در لیگ برتر عربستان شود.

 

2- لیونل مسی (104 میلیون پوند در سال)

پله، جورج بست، دیوید بکهام، زلاتان ابراهیموویچ... بسیاری از بازیکنان مشهور در طول سال‌ها به MLS پیوسته‌اند، اما هیچ‌ کدام مثل لیونل مسی نیستند. ورود فوق ستاره آرژانتینی همزمان با رونق علاقه مردم به لیگ فوتبال امریکا بود و مسی وظیفه پیدا کرد در چند سال آینده برای تیم جدید بکام یعنی اینترمیامی امتیازاتی را جمع کند و برای آنها جام به ارمغان بیاورد. کاری که لئو به خوبی از پس انجام آن برآمده است.

 

1- کریستیانو رونالدو (219.5 میلیون پوند در سال)

انتقال کریستیانو رونالدو به عربستان در نهایت اولین حرکت عملیات بزرگ عربستان سعودی بود برای توسعه لیگ به سطحی که امروز می‌بینیم. این کار با پیشنهاد رقمی از سوی النصر به رونالدو صورت گرفت که بالاتر از هر رقمی بود که دنیای فوتبال تا به حال توانسته بود، تصور کند. قهرمان پرتغالی همچنان یک چهره کلیدی در خاورمیانه است و فصل گذشته در صدر جدول گلزنان لیگ عربستان قرار گرفت. او همچنین در برنامه‌های تبلیغاتی عربستانی‌ها در راستای افزایش توسعه این کشور شرکت کرده است. با دریافت حدود 4 میلیون پوند در هفته، عاقلانه است که این بازیکن 39 ساله اقامت خود در عربستان را تا زمانی که از نظر جسمی می‌تواند ادامه دهد، تمدید کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها