کد خبر: 680869
|
۱۴۰۳/۰۸/۰۲ ۱۴:۴۰:۲۶
| |

هادی رضایی بعد از ورود به تالار مشاهیر والیبال جهان: این افتخار برای ایران است/ سفارت امریکا کارشکنی نکرد اما به خاطر مسائل سیاسی ویزایم صادر نشد

سرمربی تیم والیبال نشسته ایران به عنوان یکی از پرافتخارتین مربیان تاریخ ورزش جهان به تالار مشاهیر والیبال راه پیدا کرده است.

هادی رضایی بعد از ورود به تالار مشاهیر والیبال جهان: این افتخار برای ایران است/ سفارت امریکا کارشکنی نکرد اما به خاطر مسائل سیاسی ویزایم صادر نشد
کد خبر: 680869
|
۱۴۰۳/۰۸/۰۲ ۱۴:۴۰:۲۶

روزبه دلاور| هادی رضایی، سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران نخستین و تنها ایرانی عضو تالار مشاهیر فدراسیون جهانی والیبال شد. این مراسم درحالی برگزار شد که رضایی موفق به اخذ ویزا برای حضور و شرکت در این مراسم که در کشور امریکا برگزار می‌شود، نشد.

به گزارش «اعتماد»، هادی رضایی با ۲۱ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز، پرافتخارترین مربی تاریخ والیبال نشسته است و شاید پرافتخارترین ورزشکار-مربی تاریخ ورزش جهان باشد. در کارنامه او هدایت تیم ایران در 7 پارالمپیک پیاپی و کسب 5 نشان طلا در این رقابت‌ها و ۷ مدال در مسابقات قهرمانی جهان، ۴ طلا در بازی‌های پاراآسیایی، ۶ طلا در مسابقات باشگاه‌های جهان و ۳ طلا در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا دیده می‌شود.

با این مربی پرافتخار درخصوص کسب این افتخار برای کشورمان تماس گرفتیم.

رضایی در ابتدا درباره برگزاری مراسم مشاهیر والیبال جهان به خبرنگار «اعتماد» گفت: تالار مشاهیر در هر سال ۶ نفر را انتخاب می‌کنند و مراسمش در کشور امریکا و ایالت بوستون و در شهر ماساچوست برگزار می‌شود و برای والیبال ایستاده است و تا الان ۱۶۶ نفر از ۲۷ کشور دنیا انتخاب شدند. من در سال ۲۰۲۳ هم کاندیدا بودم. هر سال ۲۴ نفر را برمبنای رزومه‌شان کاندیدا می‌کنند و از آن جمع ۶ نفر را اهالی والیبال رای می‌دهند. من پارسال جزو ۲۴ نفر بودم که متاسفانه انتخاب نشدم. باز هم در سال ۲۰۲۴ جزو کاندیداها شدم که در جمع شش نفر انتخاب شدم. این انتخاب حدود سه ماه قبل انجام شده بود و مراسم فرش قرمز و اهدای لوح هم همین دو، سه روز گذشته بود که متاسفانه نتوانستم بروم.

رضایی ادامه داد: اما بقیه حضور داشتند و لوح گرفتند. من به عنوان اولین ایرانی و‌ اولین مربی و ورزشکاری هستم که در بخش معلولان انتخاب می‌شوم. از این ۱۶۶ نفر ۱۶۴ نفر برای والیبال ایستاده بودند و فقط یک نفر که به عنوان رییس سازمان ‌جهانی انتخاب شده و چهل سال رییس بوده‌ و موسس سازمان جهانی والیبال در معلولین هم هست در این فهرست دیده می‌شود. بعدی هم‌ خوشبختانه‌ به من رای دادند و انتخاب شدم. این مراسم دوشنبه‌ برگزار شد که نبودم.‌

وی در ادامه گفت: دعوتنامه‌ داده بودند و من در سفارت امریکا در ارمنستان حضور پیدا کردم و ویزای من را هم ریجکت نکردند اما گفتند نیاز به بررسی مجدد دارد و سوال‌های مختلف پرسیدند و مدارک مختلف را برای‌شان ایمیل کردم اما تا شروع این مراسم هم ویزایی به من داده نشد و متاسفانه نتوانستم در این مراسم حضور پیدا کنم، البته من به صورت ویدیو فیلمی گرفتم که در آنجا پخش شد و یک رزومه هم از من پخش کردند و بالاخره وارد تالار مشاهیر شدم که حالت موزه دارد و سالانه هزاران نفر بازدید‌کننده دارد.

وی درباره چگونگی معرفی‌اش و معیار کاندیداتوری عضویت در تالار مشاهیر والیبال به «اعتماد» گفت: معیار رزومه است؛ مثلا یکی از این شش نفری که امسال انتخاب شده مربی تیم والیبال ایستاده برزیل بوده که هم با خانم‌ها قهرمان المپیک شد و هم با آقایان. اصولا کسانی که در والیبال رزومه‌های قوی دارند و مدال‌های قهرمانی قوی دارند را سازمان کاندیدا می‌کند و مردم رای می‌دهند که از حدود صد کشور هم رای می‌دهند. من در 10 پارالمپیک شرکت کردم سه دوره آن به عنوان کاپیتان تیم ملی و هفت دوره آن به عنوان سرمربی بوده که به عنوان بازیکن یک طلا و به عنوان سرمربی ۵ طلا گرفتم و در ۱۱ قهرمانی جهان شرکت داشتم که بازهم سه دوره کاپیتان تیم ملی بودم و بقیه‌اش هم سرمربی تیم ملی که مجموعا ۹ مدال طلا به دست آوردم. قهرمانی آسیا و قهرمانی باشگاهی آسیایی و جهان و مدرس بین‌المللی هم هستم.

از سرمربی تیم ملی والیبال نشسته کشورمان پرسیدیم چنانچه ویزای شما صادر شود برای دریافت لوح به امریکا می‌روید؟ رضایی پاسخ داد: مراسم که تمام شده اما از الان دعوتنامه سال بعد را برای من ارسال کردند. ایمیل زدند که با توجه به اینکه در پروسه دریافت ویزا مشکل پیش آمده به‌ طور اتوماتیک‌وار برای سال بعد به عنوان مهمان ویژه بیاید اما عملا این افراد که در آن تالار هستند یک ویترینی به نام‌شان هست و مقام‌ها و رزومه‌شان در آن ویترین قرار دارد و ویترین برای من هم افتتاح شد.

مربی کشورمان تصریح کرد: این یک افتخار برای تمام ایران است

رضایی همچنین در ادامه‌ صحبت‌هایش گفت: در طول سال شاید میلیونی از این موزه به‌ طور حضوری و غیرحضوری دیدن می‌کنند. به خاطر سابقه صدساله والیبال، والیبال دوستان به آنجا می‌روند و نگاه می‌کنند. ما در این تالار دو، سه نفر از ژاپن داریم. از چین هم دو، سه نفر داریم. ‌باتوجه به افتخارات والیبال نشسسته، من خیلی امیدوار هستم که همه سال نماینده داشته باشیم، چون به غیر از ایرانی بودن بحث ایران و ملیت ما هم هست و وقتی بازدید‌کننده‌ها از کشورهای مختلف می‌روند و می‌بینند نام ایران و پرچم ایران و نفرات برجسته ایران هم هست اتفاق خوبی است.

این سرمربی موفق در پایان صحبت‌هایش به خبرنگار «اعتماد» گفت: درباره ویزا که صادر نشد بگویم می‌توانستند همان‌جا بدهند اما باتوجه به مسائل سیاسی کمی پروسه‌اش زمان‌بر شده است.

از ایشان پرسیدیم یعنی کارشکنی شد؟ رضایی پاسخ داد: نمی‌شود گفت کارشکنی. بعضی رسانه‌ها نوشتند کارشکنی اما بهتر است بگوییم می‌توانستند ویزا را بدهند چون دعوت یک ‌موسسه امریکایی بود و مشخص بود و همه هزینه‌ها را آنها پرداخت می‌کردند. اینها در نامه‌ای از من عذرخواهی هم کردند که این مشکل پیش آمده و سعی می‌کنیم از همین حالا برای سال بعد اقدام کنیم!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها