کد خبر: 618457
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۹ ۱۸:۰۲:۰۰
| |

آموزش دریافت سرور مجازی رایگان vultr

این روزها خرید سرور مجازی به یکی از پرتقاضاترین خدمات کاربران دنیای اینترنت تبدیل شده است.

آموزش دریافت سرور مجازی رایگان vultr
کد خبر: 618457
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۹ ۱۸:۰۲:۰۰

 در بین دیتاسنترها و سرورهای مختلف، سرور مجازی رایگان vultr به ­عنوان یک دیتاسنتر ابری سریع SSD شناخته می­شود؛ از آنجایی­که این سرور به کاربران امکان می­دهد تا از بین 14 کشور مختلف، سرور مورد نظر خود را انتخاب کنند، بسیار محبوب است.

به همین دلیل اکثر کسانی که به ­دنبال سرورهای مجازی جهت پیاده ­سازی عملکرد سرورهای فیزیکی هستند، نسبت به دریافت دیتاسنتر ولتر اقدام می­کنند.

اما سوال اینجاست که نحوه دسترسی به این دیتاسنتر معتبر جهانی چگونه است؟ دریافت آن به چه کسانی توصیه می­شود؟ آیا خدمات ولتر کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می­گیرد؟

برای پاسخ به تک­تک سوالات مطرح ­شده در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با سرور مجازی و یکی از معتبرترین دیتاسنترهای آن یعنی ولتر آشنا کنیم.

داشتن سرور مجازی مناسب چه کسانی است؟

خرید سرور مجازی با تحویل آنی مناسب افرادی است که قصد استفاده از ظرفیت سرور با نرخ بالاتری را دارند. زیرا VPS یا virtual private server می­تواند سیستم ­عامل و همه برنامه ­ها را بدون اینکه فشاری به سیستم میزبان وارد کند به اجرا در بیاورد.

به همین دلیل است که بزرگ­ترین برتری آن­ها نسبت به هاست را در سرعت و امنیت بالای آن­ها می­دانند و افرادی که برای کسب­ وکار خود نیاز به استفاده از دیتابیس سرور، میل سرور و کنترل بهبود عملکرد سیستم ­ها دارند، برای تهیه­ کردنشان اقدام خواهند کرد.

توجه داشته باشید که برای استفاده از این سرورهای مجازی، شما نیاز به دریافت دیتاسنتر دارید. دیتاسنترها در انواع لینوکس، ویندوز، اختصاصی، اشتراکی و ابری وجود دارند که در ادامه به معرفی و بررسی سرور مجازی رایگان vultr که یک دیتاسنتر ابری است، خواهیم پرداخت.

A blue screen with white textDescription automatically generated with low confidence

سرور مجازی ولتر چه ویژگی­هایی دارد؟

به آن دسته از افرادی که قصد دریافت سرور مجازی رایگان vultr را دارند باید بگوییم که این دیتاسنتر از ویژگی ­های بی­ نظیری مانند آدرس IPهای اختصاصی، سرعت بالا، پایگاه داده متنوع، امنیت فوق ­العاده، اینتل کور سرعتی، شبکه جهانی و کنترل­ پنل سفارشی بهره می­برد که در ادامه برخی از آن­ها را معرفی خواهیم کرد.

معرفی کنترل پنل سفارشی ولتر

سرور مجازی رایگان vultr یک کنترل پنل دارد که با توجه به خواسته ­های مشتری، شخصی ­سازی می­شود. این پنل می­تواند سلامتی سرور را به کاربر نشان دهد و امکان ایجاد اسنپ شاپ را در اختیار او بگذارد.

منظور از ویژگی کنترل جهاتی در سرور مجازی vultr چیست؟

باید گفت که توسعه ­دهنگان وب معمولا به­ دلیل اینکه دیتاسنتر vultr توانایی پشتیبانی از 14 مکان شهری را دارد، از آن استفاده کرده و آن را در لیست بهترین سرور مجازی ­های دنیا قرار می­دهند.

چه مزیتی پشت آدرس IP اختصاصی وجود دارد؟

با گرفتن سرور مجازی رایگان vultr شما از مزیتی به ­نام آدرس IP اختصاصی بهره ­مند خواهید شد. باید اضافه کرد که این IPها قابل تغییر بوده و کاربرد آن در سرورهای اختصاصی ناممکن خلاصه می­شود.

 معرفی مزایا و معایب سرور مجازی vultr

از بزرگ­ترین مزیت­ های این دیتاسنتر می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ولتر می­تواند صورت­حساب را به صورت ساعتی در اختیارتان بگذارد.

  • این دیتاسنتر در 4 قاره از جهان دارای پایگاه داده است.

  • حافظه آن از SSD خالص تشکیل می­شود.

  • ولتر هم از نظر کارایی و هم به­ لحاظ برنامه، تنوع زیادی دارد.

  • زیرساخت ابری این دیتاسنتر بسیار محکم و قابل اطمینان است.

بعد از مزایا نوبت به بررسی معایب می­رسد. لیست عیب ­های ولتر به­ شرح زیر است:

  • ولتر از پشتیبانی تلفنی برخوردار نیست.

  • امکان چت زنده در آن وجود ندارد.

  • تاریخ دریافت این دیتاسنتر انعطاف­ پذیر نیست.

  • کسانی که آماتور هستند و با فناوری آشنایی کافی ندارند، قادر به کار با ولتر نخواهند بود.

Graphical user interface, diagram, websiteDescription automatically generated

با نحوه دریافت سرور مجازی رایگان vultr آشنا شوید

با توجه به اینکه این سرور در کشورهایی که مالیات پرداخت نمی­کنند به ­صورت رندوم ارائه می­شود، باید گفت که در ایران برای دریافت آن نیاز به پرداخت هزینه ­هایی جهت شارژ اولیه خواهد بود تا یک اکانت وریفای ­شده در اختیار کاربر قرار بگیرد.

همچنین لازم به ذکر است که امکان خرید ولتر همراه با اکانت پی ­پال و بدون آن برای کاربران وجود دارد که این موضوع به­ صورت کامل به انتخاب مشتری بستگی خواهد داشت. البته باید اضافه کرد که برای شارژکردن حساب والتر می­توان از روش­ های زیادی نظیر کارت­های اعتباری، ارزدیجیتال و پی ­پال استفاده کرد.

پاسخ به سوالات متداول

حال که شما را با سرور مجازی رایگان vultr آشنا کردیم و نحوه دریافت ­کردن آن را در اختیارتان گذاشتیم، نوبت به سوالات متداولی می­رسد که قبل و بعد از خرید با آن­ها مواجه خواهید شد.

آیا با خرید اکانت والتر می­توان صاحب سرور اختصاصی شد؟

سرور اختصاصی مورد نیاز کسانی است که به ­دنبال داشتن کنترل بیشتر روی یک سرویس اشتراکی هستند. این سرورها می­توانند تا بخش یا درصدی از سرور را به کاربران اجاره دهند. باید بگوییم که قیمت سرورهای اختصاصی معمولا از 60 دلار در ماه شروع خواهد شد.

آیا محدودیتی در ساخت سرور در این دیتاسنتر وجود دارد؟

پاسخ به این سوال بله است. زیرا با هر یک از اکانت­های والتر می­توان 10 الی 100 سرور ساخت. اما توجه داشته باشید که این محدودیت ­ها بعد از استفاده قابل ارتقا خواهند بود.

با خرید اکانت والتر از شارژ اولیه بهره ­مند می­شویم؟

یکی از سوالاتی که معمولا ذهن مشتری را به ­خود درگیر می­کند این است که بعد از دریافت والتر چه میزان شارژ به اکانت آن­ها تعلق می­گیرد. در پاسخ به این سوال باید گفت که مقدار شارژ کاملا رندوم بوده و بین 200 تا 250 دلار متغیر است. همچنین باید اضافه کرد که این شارژ فقط به ­اندازه 30 روز اعتبار دارد.

والتر دارای چه پایگاه داده­هایی است؟

به­ صورت کلی این دیتاسنتر در 4 قاره آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و استرالیا دارای 16 پایگاه داده است که 9 عدد از آن­ها واقع در ایالات متحده هستند و 7 تای دیگر در شهرهایی به نام ­های لندن، فرانکورت، سنگاپور، آمستردام، پاریس، سیدنی و توکیو مستقر شده ­اند.

جمع بندی

سرور مجازی رایگان vultr به­ واسطه داشتن سرعت، امنیت و کارایی بالا در میان بهترین دیتاسنترهای دنیا قرار دارد و افرادی که علاقه­ مند به داشتن سرور مجازی هستند، انتخاب آن را در اولویت قرار می­دهند. علت این است که ولتر از امکاناتی نظیر کنترل پنل سفارشی، سرورهای اختصاصی، دادن کردیت، شبکه جهانی، سرعت بالا و امنیت بی ­نظیر بهره می­برد.

برای دریافت این دیتاسنتر باید به کسب ­وکارهایی مراجعه کرد که امکان خرید حساب والتر را همراه با اکانت پی ­پال یا بدون آن را در اختیار کاربران قرار می­دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها