کد خبر: 674841
|
۱۴۰۳/۰۶/۲۷ ۱۴:۰۸:۴۵
| |

در طی یک نشست رسانه‌ای اعلام شد:

ریبرندینگ پلتفرم «سنجاق» همزمان با جذب سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی

«سنجاق» پلتفرم آنلاین جستجوی متخصص‌های خدماتی، به‌منظور به‌روزرسانی و بازتعریف هویت برند خود، در رویدادی از از هویت بصری جدیدش رونمایی کرد و از جذب سرمایه صد میلیارد تومانی از شرکت ترند سازان خلاق خبر داد.

ریبرندینگ پلتفرم «سنجاق» همزمان با جذب سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی
کد خبر: 674841
|
۱۴۰۳/۰۶/۲۷ ۱۴:۰۸:۴۵

«سنجاق» پلتفرم آنلاین جستجوی متخصص‌های خدماتی، به‌منظور به‌روزرسانی و بازتعریف هویت برند خود، در رویدادی از از هویت بصری جدیدش رونمایی کرد و از جذب سرمایه صد میلیارد تومانی از شرکت ترند سازان خلاق خبر داد.

هدف سنجاق از ریبرندینگ خود پس از جذب سرمایه، تقویت هویت برند و ایجاد یک هویت بصری و مفهومی قوی‌تر که با خدمات ارائه‌شده همخوانی بیشتری داشته باشد عنوان شده است. نیاز به انطباق با تغییرات جدید بازار و رقابت‌های جدید در حوزه خدمات آنلاین و از سوی دیگر، تلاش برای افزایش رضایت مشتریان با بهبود تجربه کاربری و طراحی متناسب با نیاز آنها، دلایل دیگر ریبرندینگ سنجاق اعلام شده است. 

در مراسم رونمایی از برند جدید سنجاق، فرید آیت، مدیرعامل این پلتفرم با اشاره به شروع به کار سنجاق از سال ۱۳۹۶ با تمرکز بر ارائه خدمات به متخصص‌ها، گفت: وقتی سنجاق شروع به فعالیت کرد، مشکلات ارائه‌ی خدمات تخصصی جدی بود و به همین دلیل ما به این سمت رفتیم، اما هنوز هم پیدا کردن متخصص برای امور خدماتی سخت است و جای خلاقیت و ارزش‌آفرینی زیادی دارد. 

33

تمرکز سنجاق بر متخصص‌ها

او توضیح داد: شرکت‌های زیادی نیستند که برای متخصص‌هایی که با مهارتشان کسب درآمد می‌کنند، خلق ارزش داشته باشند و راهکارهایی برای بهبود کارشان ایجاد کنند. هر کسی وارد خدمات آنلاین شده بر مشتری تمرکز داشته، اما اینجا یک چالش جدی وجود دارد و آن اینکه پروسه گرفتن خدمات آنقدر پیچیده است که نمی‌توان متخصص را کمرنگ کرد. 

آیت افزود: متخصص قلب ارائه خدمات است. برای حل مشکلات خدمات آنلاین قبلش باید مشکل متخصص ها را حل کنیم. راهکار ما این بود که یک سری ارزش‌آفرینی‌هایی برای متخصص‌ها بکنیم که پلتفرم‌های عمومی سراغش نرفتند و ترافیک پلتفرم‌های عمومی مثل اینستاگرام را تبدیل به چیزی کنیم که برای متخصص‌ها ارزشمند است.

هزار و پانصد میلیارد تومان گردش مالی متخصص‌ها در سنجاق

او با اشاره به اینکه در همه جای دنیا بازار خدمات کندتر از بازارهای دیگر آنلاین می‌شود، گفت: با وجود چالش‌هایی که وجود داشت سنجاق هزار و پانصد میلیارد تومان در سال گردش مالی برای متخصص‌ها ایجاد کرد و در حال حاضر با هزار خدمت در ۲۰۰ شهر ایران فعال است. 

آیت با اشاره به اینکه سنجاق متخصصی را برای انجام خدمت نمی‌فرستد، توضیح داد: مشتری سفارش دریافت خدمات را ثبت می‌کند، ما سفارش را در معرض دید متخصص‌ها قرار می‌دهیم و ایده‌آلمان این است که سه تا پنج متخصص به مشتری پیشنهاد بدهند تا مشتری حق انتخاب داشته باشد. در روزهای اول یک متخصص پیشنهاد می‌داد و الان به‌طور میانگین سه متخصص به مشتری پیشنهاد می‌دهند که این جنبه‌ی پایدار شدن سنجاق است. 

او ادامه داد: درآمد ما از پیشنهادی است که متخصص‌ها به مشتری می‌دهند، یعنی ما از کار انجام‌شده کمیسیون برنمی‌داریم. اینجا تردید وجود داشت که آیا این بیزینس‌مدل کار می‌کند یا نه، اما کار کرد و متخصص‌ها این فضا را درک کردند که اگر بخواهند سفارش بیشتری داشته باشند باید در این فضا هزینه کنند. 

به دنبال ایجاد آگاهی از برند سنجاق برای مشتریان بیشتر

مدیرعامل سنجاق ادامه داد: ما توانستیم اخیرا یک جذب سرمایه بیش از صد میلیارد تومانی از شرکت ترند سازان خلاق انجام دهیم. هدف ما در حال حاضر معرفی سنجاق به مشتریان بیشتر و ایجاد آگاهی در بین مخاطبان است و ترند تجربه ارزشمندی از اثرگذاری در تبلیغات دارد. 

 

آیت درباره وجه تمایز سنجاق با پلتفرم‌های آنلاین خدماتی اظهار کرد: «در حال حاضر دیوار بزرگترین بازیگر حوزه خدمات است و وجه تمایز ما با دیوار این است که روی پروفایل متخصص‌ها تمرکز کرده‌ایم، در صورتی که تمرکز دیوار بر ایجاد آگهی است. پروفایل‌های غنی از متخصص‌ها در سنجاق، هم به مشتری کمک می‌کند تا متخصص مناسب را انتخاب کند و هم به متخصص کمک می‌کند تا با هزینه کمتری مشتری جذب کند.» او افزود: «سعی می‌کنیم مرتب نوآوری کنیم و از روز اول روی مقیاس‌پذیری سنجاق کار کرده‌ایم تا بتواند در بازار خدمات تاثیر معناداری بگذارد.»

99

سنجاق، مدل ارتقاءیافته‌ی دیوار در خدمات آنلاین

علیرضا آقاسی، رئیس هیئت مدیره سنجاق نیز در این رویداد با اشاره به اینکه شرکت ترند سازان خلاق که بخش تبلیغات گروه «نماد صنعت پارس» است، روی سنجاق سرمایه‌گذاری صد میلیارد تومانی کرده است، گفت: سنجاق از سال ۹۶ تاکنون کار تبلیغاتی ویژه‌ای نکرده و هر چه بوده از رهگذر سرچ و تبلیغ گوگل بوده‌ است. حتی خیلی از مشتریان که از سنجاق استفاده کرده‌اند یادشان نبود که این خدمات را از طریق چه پلتفرمی دریافت کرده‌اند. آنقدر فرایند بدون اصطکاک بوده است. 

آقاسی تفاوت این مجموعه با مجموعه‌هایی مثل آچاره را در نوع بیزینس‌مدل آن دانست و گفت: سنجاق رقیب خود را نه آچاره بلکه مجموعه دیوار می‌داند. سنجاق مدلش مارکت‌پلیس نیست. نمی‌آید از مچ کردن، کمیسیون بردارد. ما خودمان را مارکتینگ پلتفرم برای پرووایدرها و تکامل‌یافته‌ی دیوار در خدمات آنلاین می‌دانیم و تفاوت ما با دیوار این است که دیوار آگهی را نشان می‌دهد و چیزی که در آگهی نوشته شده چیزی است که متخصص درباره خودش نوشته است. 

او با اشاره به اینکه پروفایل‌های سنجاق عمدتا چیزی هستند که مشتریان قبلی درباره متخصص گفته‌اند، توضیح داد: حدودا سالی یک میلیون سفارش روی پلتفرم سنجاق می‌آید و فیدبک ما این است که ۲۰ تا ۳۰ درصد پیشنهادهایی که از سمت متخصص‌ها به مشتری ارائه می‌شود، اجرا می‌شوند. 

سنجاق، مارکتینگ کمپانی، نه مارکت‌پلیس

رئیس هیئت مدیره سنجاق افزود: «در حال حاضر بیزینس مدل ما با بازار فیت شده و باید مشتریان بیشتری سنجاق را بشناسند. ما تصمیم گرفتیم که باید توسعه پیدا کنیم و وقتش است که دایره مشتریانمان را بزرگ کنیم و بتوانیم در ذهن مشتری شکل بگیریم. می‌توانم بگویم سنجاق یه مارکتینگ کمپانی است که به متخصص‌ها سرویس می‌دهد. دلیل سرمایه‌گذاری شرکت ترند سازان خلاق روی سنجاق راهکاری توسعه‌پذیر و بیزینس مدل جالبش بود و ما دیدیم دو چالش در این بازار وجود دارد؛ یکی سرویس باکیفیت است چون ما کنترلی روی خدمت‌دهنده و خدمت‌گیرنده نداریم، مسئله بعدی هم قیمت‌گذاری بود. مدل سنجاق مدل مارکتیک است که به متخصص‌ها سرویس می‌دهد و وارد حوزه قیمت‌گذاری نمی‌شود.» 

995546

برندی معتبر، آرام و اصیل

تورج صابری‌وند، طراح لوگوی جدید سنجاق نیز که به صورت آنلاین در نشست حاضر بود، گفت: «ویژگی‌هایی که در سنجاق دیدیم این بود که سنجاق برند مهمی است که آرام کار می‌کند و آرام و بدون هیجان به کارش ادامه می‌دهد. در پروژه‌ی ری‌برندِ برند سنجاق نیز دنبال هیجان نبودیم و تلاش کردیم این برند را همانی که هست نشان بدهیم. یعنی برندی که محترم، معتبر، آرام، اصیل و متشخص است، زبان تصنعی ندارد و کار خودش را می‌کند و از طرفی، دنباله‌رو نیست و از مدهای روز استقلال دارد.»

سنجاق پلتفرم آنلاین خدماتی، به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا خدمات مختلف از جمله سرویس‌های مرتبط با ساختمان، آموزشی، مشاوره‌ای و… را پیدا کنند و به راحتی از آنها استفاده کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها