کد خبر: 608782
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۳ ۰۶:۰۵:۰۰
| |

وقتی رفیق پوتین بخاطر یک مسجد می‌خواهد مسکو را به خاک و خون بکشد

نیروهای رمضان قدیروف در اوکراین اشغالی تهدید کردن که اگر اجازه تاسیس مسجد لغو بشه، جنگ با اوکراینی‌ها را متوقف و جنگ با روس‌ها رو شروع میکنند.

وقتی رفیق پوتین بخاطر یک مسجد می‌خواهد مسکو را به خاک و خون بکشد
کد خبر: 608782
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۳ ۰۶:۰۵:۰۰

ماجرای مسجد جدید در مسکو جالب توجه است.

به گزارش یکی از کاربران فعال در حوزه روسی، رمضان قدیروف حاکم جمهوری خودمختار چچن، با جلب موافقت پوتین تصمیم گرفته که یک مسجد بزرگ جدید در این شهر بسازه.

این تصمیم از همان اول باعث بحث‌ها و مخالفت‌های زیادی در جامعه روسی شد؛ این مخالفت‌ها دلایل تاریخی زیادی داره:

در درجه اول ساکنین مسکو (و سن‌پترزبورگ) همواره از دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی به بعد از افزایش جمعیت مهاجرین شهرستانی‌ به شهرهاشون شاکی بودن و معتقدن که حضور این افراد (که نه لهجه درستی دارن و نه به نظم و ترتیب و فرهنگ شهرنشینی اهمیتی نمیدن) باعث کمرنگ شدن اصالت تاریخی این شهرها میشه.

علاوه بر این، در طی جنگ شوروی در افغانستان و بعد از اون وقایع چچن و اینگوش و داغستان و بعدش ۱۱ سپتامبر در آمریکا، این احساسات منفی بطور ویژه نسبت به مسلمانان افزایش پیدا کرد.

همچنین جامعه اصیل پایتخت‌نشین مسکو اکثرا سفیدپوستانی با نژاد اسلاو و مذهب ارتودکس هستند؛ این گروه به دلایل تاریخی و مذهبی، علاقه چندانی به دیدن گسترش فرهنگ‌ها و مذاهب دیگه در کنارشون ندارن (دشمنی خاصی با دیگران ندارن ولی ترجیح میدن که این فاصله حفظ بشه)

از طرفی مسکو با حدود ۲ میلیون مسلمان، که برای کار و زندگی به این شهر مهاجرت کردن، میزبان یکی از بزرگترین اجتماعات اقلیت مسلمان در بین شهرهای اروپایی است. در حالی که تنها چند مسجد برای این جمعیت زیاد وجود داره که کفاف نمازهای روزانه و مراسم سالانه این گروه رو نمیده.

حالا با جدی شدن احداث مسجد بزرگ مسلمانان این درگیری‌ها هم به مراحل جدیدی وارد شده و از حد بد و بیراه‌های مجازی به راهپیمایی‌های خیابانی و اقدامات عملی کشیده و این روند همچنان در حال افزایشه.

 

قدیروف

 

تجمعات در اطراف کلیساها شروع شد. مومنین معتقدن که این اراضی مقدس هستند و نباید برای ساخت مسجد یا کنیسه یا ادیان دیگه استفاده بشه.

نیروهای قادروف اوکراین اشغالی تهدید کردن که اگر اجازه تاسیس مسجد لغو بشه، جنگ با اوکراینی‌ها را متوقف و جنگ با روس‌ها رو شروع میکنند.

در طرف مقابل نازی‌‌های مسکو درخواست جنگ علیه مسلمانان کردن و گفتن اگر مهاجرین مسلح تهدید به جنگ مسلحانه می‌کنند ما روس‌ها هم باید مسلح بشیم و از سرزمین روسیه و فرهنگ روسیه دفاع کنیم.

قادروف در سخنان اخیرش گفته: «اگر میخواهند از سرزمین روسیه دفاع کنند، مسلسل بردارن و به سنگرها در اوکراین برن و جای مسلمانانی که به جای آنها در دفاع از روسیه هستند رو پر کنند.

وطن‌پرستیتون رو با عمل نشون بدید و نه با تحریک کردن دیگران در مسکو»


 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها