کد خبر: 571904
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۰ ۱۰:۲۸:۲۷
| |

چرا نخبه‌های ایران مهاجرت می‌کنند؟

معاون استعدادیابی و توانمندسازی فراگیر سمپاد گفت: فکر مهاجرت تنها یکی از مشکلات دانش آموزان قوی، المپیادی‌ها و یا رتبه برترهای کنکور در کشور است.

چرا نخبه‌های ایران مهاجرت می‌کنند؟
کد خبر: 571904
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۰ ۱۰:۲۸:۲۷

بیشینه، معاون استعدادیابی و توانمندسازی فراگیر سمپاد گفت: فکر مهاجرت تنها یکی از مشکلات دانش آموزان قوی، المپیادی‌ها و یا رتبه برترهای کنکور در کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بیشینه گفت: در مسئله مهاجرت جنبه‌های مختلفی تاثیر گذار هستند. به عنوان مثال اثرات تورم و مشکلات اقتصادی از اولیاء به دانش آموزان و به معلمین و تقریبا به تمام جامعه منتقل و همین نیز باعث نا امیدی در میان افراد می‌شود. با تصویر زیبا و اشتباهی که بعضا افراد از کشورهای دیگر در ذهن خود تصور می‌کنند، مهاجرت یکی از گزینه‌های تمامی افراد مخصوصا دانش آموزان ممتاز کشور است.

او ادامه داد: اما واقعیت آن است که سایر کشورها نیز با مشکلات تورمی و اقتصادی مختلفی رو به رو هستند و مردم ما متاسفانه به این موضوعات توجه نمی‌کنند و تنها از دور اتفاقات خوب و زیبای کشورهای دیگر را می‌بینند.

او ادامه داد: در وهله اول طبیعتا باید مشکلات اقتصادی را در کشور به حداقل رساند و مسئولین بیشتر به فکر این موضوع باشند؛ اما ما نیز در آموزش و پرورش وظایفی داریم که باید انجام دهیم.

بیشینه گفت: بخشی از وظایف به زمانی باز می‌گردند که دانش آموز در مجموعه آموزش و پرورش کار می‌کند که باید تجربه‌های تاریخی و رسالت‌های که یک دانش آموز برای کشور خود دارد را به او گوشزد کرد؛ که این حرکت فرهنگی بر عهده معلمان و دبیران است.

او ادامه داد: تنها یکی از مسائل آن است که دانش آموزان قوی، المپیادی‌ها و یا رتبه برترهای کنکور و تمامی استعدادهای ما در معرض محاجرت هستند. نکته دیگر آن است که این استعدادها در به کارگیری در کشور خودمان نیز در جای خود قرار نمی‌گیرند.

او گفت: در عرصه‌های علمی در کشور ما در دهه‌های گذشته دانش آموزان ما تنها به سمت یک شغل خاص هجوم می‌برند. اکنون خیلی از دانش آموزان آرزوی پزشک شدن دارند و شاید یک دهه گذشته خیلی‌ها به دنبال مهندسی بودند. این عدم توازن نیز موثر است و در این امر نقش مهمی را ایفا می‌کند.

او ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان همراه با وزارت علوم و معاونت علمی فناوری کار مهمی را در جهت حضور دانش آموزان المپیادی و مدال آوران برتر انجام داده است که این بچه‌ها به سمت رشته‌های مورد نیاز کشور بروند. در این راه نیز حمایت‌های بسیار خوبی نیز در دوران تحصیل و پس از آن نیز برای اشتغال آن‌ها در نظر گرفته و این حمایت‌ها اکنون تنها مادی نیستند و به دنبال توانمندی سازی آن‌ها نیز هستیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها