کد خبر: 577465
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۹ ۱۰:۵۰:۲۷
| |

پروفیل زد چیست، در زمان خرید به این نکات توجه کنید

پروفیل زد نامی آشنا در صنعت ساخت و ساز بوده که با تولید این محصول تحول عظیمی در ساخت سازه‌ها ایجاد شد. هدف اصلی از تولید پروفیل‌های z شکل، اتصال اجزا به یکدیگر است، از این رو نیاز به محصولی با قدرت تحمل بار بالا خواهیم داشت.

پروفیل زد چیست، در زمان خرید به این نکات توجه کنید
کد خبر: 577465
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۹ ۱۰:۵۰:۲۷

پروفیل زد نامی آشنا در صنعت ساخت و ساز بوده که با تولید این محصول تحول عظیمی در ساخت سازه‌ها ایجاد شد. هدف اصلی از تولید پروفیل‌های z شکل، اتصال اجزا به یکدیگر است، از این رو نیاز به محصولی با قدرت تحمل بار بالا خواهیم داشت. قیمت پروفیل آهن زد شکل براساس جنس و کیفیت متفاوت بوده و لازم است پیش از خرید از تمامی مشخصات آن آگاهی داشته باشید. در ادامه به بررسی کامل ویژگی‌های این محصول و نکات مهم برای خرید آن می‌پردازیم.

با پروفیل زد آشنا شوید

پروفیل‌های موجود در بازار در دو نوع باز و بسته و با اشکال مختلف Z، I و U تولید می‌شوند. پروفیل زد در دسته مقاطع باز قرار داشته که از آن برای اتصال اجزای سقف سوله‌ها، سالن‎های ورزشی و پارکینگ استفاده می شود. در واقع این پروفیل وظیفه اتصال مقاطع و یکپارچه‌سازی آن‌ها را برعهده دارد. یکی از مهم‌ترین مزایای پروفیل‌های زد پرلین وزن پایین آن‌ها بوده که با وجود استحکام بالایی که دارند به راحتی قادر به تحمل وزن بالا هستند. همچنین نصب این محصول به راحتی انجام می‌شود و نیاز به نیروی متخصص ندارد، از این رو محبوبیت زیادی در میان فعالان حوزه ساختمان کسب کرده است. در کنار تمامی مزایای ذکر شده قیمت پروفیل زد مناسب بوده و به راحتی می‌توان آن را تهیه کرد.

آشنایی با پروفیل زد

انواع پروفیل زد

پروفیل‌های زد در ابعاد 16، 18، 20 و 22 و در ضخامت‌های 2، 2.5 و 3 میلی‌متر تولید و به بازار عرضه می‌شود. همچنین این محصول از نظر شکل ظاهری نیز در انواع بدون لبه، لبه‌دار و پانچ‌دار موجود است.

پروفیل زد ساده (بدون لبه): این دسته از پروفیل ها همان طور که از نامشان پیداست به صورت ساده تولید شده و دارای لبه نیستند.

پروفیل زد لبه‌دار: این محصول ظاهری متفاوت با پروفیل زد ساده داشته و دارای لبه است.

پروفیل زد پانچ‌دار: پروفیل‌های پانچ‌دار براساس نیاز و سفارش مشتری تولید شده و در انواع مختلفی موجود هستند.

ابعاد پروفیل زد براساس مقادیر جدول اشتال تولید شده و مطابق استاندارد 7335 به بازار عرضه می‌شود. لبه‌های پروفیل بال نامیده شده و مابین آن جان پروفیل است. فاصله میان دو بال به عنوان سایز پروفیل معرفی می‌شود. سایزهای مختلف این محصول با علائم Z16، Z18، Z20 و Z22 در نقشه مشخص می‌شود. از پروفیل‌های زد برای پوشش سوله‌ها و سالن‌های ورزشی، سازه‌های اسکلت فلزی، مصارف ساختمانی، صنعتی و کشتی‌سازی استفاده می‌شود.

نحوه نصب پروفیل زد

پروفیل زد به آسانی نصب می‌شود و تنها کافی است پیش از نصب به برخی نکات توجه داشته باشید. اولین نکته‌ای که در هنگام نصب لازم است به آن توجه کنید این است که این پروفیل‌ها باید برای افزایش مقاومت در برابر کشش، در جهت مخالف یکدیگر قرار گیرند. برای نصب باید در ابتدا بدنه اصلی سازه نصب شده و پس از آن پروفیل‌ها در میان قطعات قرار گیرند. برای این کار نیاز به ابزار خاصی ندارید و با استفاده از پیچ و مهره به راحتی به بدنه سازه متصل می‌شوند. وزن پروفیل زد در حدود 4 تا 10 کیلوگرم بوده و از این رو جابجایی آن‌ها بسیار راحت است. همچنین به دلیل نصب با پیچ و مهره، چنانچه دچار ایراد شوند به راحتی قابل تعویض هستند.

در هنگام خرید این محصول دقت داشته باشید که علاوه بر هزینه خرید، باید هزینه‌ نصب را نیز در نظر داشته باشید. با این حال به دلیل آسان بودن نصب پروفیل زد، هزینه زیادی را نباید برای آن در نظر گرفت. بهتر است این کار را با دقت و استحکام بالایی انجام داده و از ابزارهای محکمی استفاده کنید تا در آینده دچار خسارت نشوید.

در هنگام خرید پروفیل زد به چه نکاتی توجه کنیم

به دلیل کاربرد مهم پروفیل زد، لازم است در هنگام خرید به کیفیت و جنس محصول توجه ویژه‌ای داشته باشید. کارخانجات متعددی در کشور به تولید انواع پروفیل مشغول هستند که هریک با کیفیت و ابعاد متفاوتی پروفیل تولیدی را به بازار عرضه می‌کنند. به دلیل کاربرد پروفیل زد در سقف سازه‌ها، لازم است محصولی مقاوم در برابر خوردگی تهیه کنید. هرچند هزینه نصب این پروفیل زیاد نیست ولی چنانچه از محصولی نامرغوب استفاده شود ناچار به تعویض آن و صرف هزینه مجدد خواهید شد.

در برخی مراکز فروش، پروفیل زد دست دوم موجود است و در صورت تصمیم به خرید آن، بهتر است از مقاومت و کیفیت محصول اطمینان یابید. توصیه می‌شود که برای خرید پروفیل زد به نمایندگی‌های رسمی فروش این محصول در سراسر کشور مراجعه نمایید و از اصالت کالا مطمئن شوید. قیمت پروفیل زد نوسانات زیادی ندارد و مقرون به صرفه است بنابراین بهتر است محصولی با کیفیت بالا و قیمت مناسب را انتخاب کنید. پیش از خرید از سایز محصول موردنیاز خود مطمئن شوید و بهترین نوع پروفیل زد را براساس نیاز خود تهیه کنید.

نکات مهم هنگام خرید و نصب پروفیل زد

قیمت پروفیل Z

قیمت این محصول مانند تمامی آهن آلات به عوامل متعددی بستگی دارد هرچند نسبت به دیگر مقاطع از نوسانات کمتری برخوردار است. هزینه‌ای که لازم است برای خرید این مقطع فولادی بپردازد بیشتر به ضخامت و جنس ورق مورداستفاده برای تولید آن بستگی دارد. هرچه ورق مورداستفاده برای تولید پروفیل زد از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، هزینه بیشتری باید پرداخته شود. از مهم‌ترین کارخانه‌های تولید این محصول می‌توان به سریر صنعت امیر، صنعت کرن و پروفیل زد آسیا اشاره کرد. هریک از کارخانجات ذکر شده براساس کیفیت محصول تولیدی، قیمت متفاوتی دارند.

در هنگام خرید دقت داشته باشید که پروفیل‌هایی با ابعاد متفاوت قیمت یکسانی ندارند. همچنین پروفیل در یک سایز مشخص و ضخامت‌های متفاوت، قیمت‌های مختلفی دارد. بنابراین بهتر است پیش از خرید از مشاوران فروش مرکز مربوطه اطلاعات لازم را دریافت کنید.

جمع‌بندی

پروفیل زد یکی از عناصر اصلی برای اتصال قطعات سازه به یکدیگر بوده و در واقع عضو جدانشدنی ساخت و ساز است. با کسب اطلاعات کامل در خصوص مشخصات این محصول، نحوه نصب و راهنمای خرید می‌توانید در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید. همچنین به دلیل تغییرات قیمت آهن آلات، بهتر است پیش از خرید قیمت کارخانجات مختلف را مقایسه نموده و در بهترین زمان خرید خود را نهایی کنید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها