کد خبر: 663721
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۷ ۲۳:۵۰:۱۵
| |

پزشکیان:

طرح رتبه بندی معلمان درست اجرا نشده است

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: طرج رتبه بندی معلمان درست اجرا نشده است.

طرح رتبه بندی معلمان درست اجرا نشده است
کد خبر: 663721
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۷ ۲۳:۵۰:۱۵

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: طرج رتبه بندی معلمان درست اجرا نشده است.

به گزارش ایلنا، دومین سری از گفتگوهای ویژه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با حضور مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد. 

مسعود پزشکیان در این برنامه گفت: عید سعید قربان را تبریک می‌گویم. امروز شنیدم کارگران زحمت‌کش ما در معدن شازند ۲ نفر کشته شدند و برخی نیز زیر آوار ماندند، تسلیت می‌گویم و امیدواریم دو نفر دیگر هم پیدا و به آغوش خانواده بازگردند. من تجربه کارگری هم داشتم. در ایام کودکی و دییرستان تابستان این کارگری می‌کردیم دستفروشی می‌گردیم و از درد رنج آنان آشنا هستیم و حق حقوق آنان طوری باشد که پایمال نشود.

وی افزود: اصولا باید تجربه بین‌الملی به کارگرفته شود و نباید چنین اتفاقی رخ دهد. من معدن‌ها را دیدم و غیراصولی کار می‌کنند و باید نظارت شکل بگیرد تا به درستی کار پیش برود.

پزشکیان در پاسخ به این سوال که چرا محصولات کشاورزی، خوراک دام می شود؟ راهکار شما چیست، گفت: کشاورزان ما جز زحمتکشان ما هستند. اصولا وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌هایی که در این زمینه فعالیت می کنند. باید در استان‌ها اطلاعات کشت زمین را داشته باشند و بازار خارجی و داخلی را بشناسند اطلاعات بدهند که چگونه بکارند تا آن چیزی که می‌کارند به بازارهایی که تخمین زدند ارسال شود. ما در آذربایجان غربی تابستان‌ها سیب زمینی و سیب می‌کاشتیم. راهکار این است؛ آن عملی که برای آن کارهایی می‌کنیم چه بازاری دارد و به کدام بازار برود. بیشتر از هزینه برداشت خود را در فروش ندارند. ما باید کاری بکنیم تا بتوانند دسترنج خود را داشته باشند. ما باید با کارشناسان در این زمینه برنامه ریزی کنیم تا کار این عزیزان به نتیجه برسند. 

پزشکیان در پاسخ به این سوال که چرا یک ایرانی برای ثبت نام فرزند خود باید به دنبال یک مدرسه خوب بگردد و آموزش یکسان وجود ندارد، گفت: این حرف درست است و باید روند را. از بین برد. حالا یک عزیزانی مدارس درست کردند اما حاکمیت نباید استاندارد مدارس دولتی به گونه ای باشد که از لحاظ کیفیت عقب باشد و وظیفه دولت است که مدارس دولتی را ساماندهی کند که آن مناطقی که در منطقه محروم می‌بینند با مناطق دیگر داشته باشند. 

وی درباره دیدار با وزرای سابق آموزش پروش‌ گفت: ما با وزرای سابق و مدیران کل جلسات داشتیم. دغدغه‌ها و نیازها ارائه شد و زمانی که به قدرت رسیدیم ما باید برنامه را بپردازیم. 

وی درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: این طرح درست اجرا نشده است. طرحی که می‌توانست درست اجرا شود و رضایتمندی ایجاد کند. این نوع برنامه که نوشتند مشکل دارد. کل متنی که نوشته شده پول خرج شده اما رضایت ایجاد نشده است. می‌توانستند برنامه درست داشته باشند تا رضایت ایجاد شود. ما اگر می‌خواهیم تصمیم بگیریم و آن کسانی به ان خدمت ارایه دهیم به بازی نمی‌گیریم چراکه باعث می‌شود رضایت ایجاد نشود. باید مشارکت دهیم تا بتوانیم رضایت دهیم. 

وی افزود: وقتی شعار سال رونق اقتصادی و مشارکت مردمی بوده باید در تولید صورت بگیرد، اما باید در سطوح دیگر هم رخ دهد. با مردم و کارشناسان مشورت کنیم تا به نتیجه برسیم.

پزشکیان در پاسخ به این سوال که گفتید کارشناس نیستید و از کارشناسان استفاده خواهید کرد اما نظر کارشناسان واحد نیست ساز و کار شما برای استفاده از نظر کارشناسان به صورت است گفت: من در حوزه خودم کارشناس هستم. ما با تیم کارشناسی عمل می‌کنیم. مجموعه دستور العمل روشنی دارد. در مسائل اقتصادی کارشناسان را در کنار همدیگر نداریم و روش‌های موجود و علمی را مشخص نکردیم. این طور می‌شود که ۵ کارشناس اقتصادی در اتاق نشستند و ایده مشخص دارند. باید برای ایده مشخصی که دارند نظرات خود را بیان کنند، بعد بگویند در کدام کشور ایجاد شده است. وضعیت داخلی را بسنجند. وقتی این مجموعه را کنار هم دارند آن وقت می‌شود به تصمیم رسید. من استاد دانشگاه هستم و با کارشناسان کار کردم. اینکه یک نفر جراح مغز است و بیاید در حوزه قلب نظر دهد کار صورت نمی‌گیرد. اقتصاد ۱۲۵ زیر مجموعه دارد و در این اقتصاد خوانده در حوزه‌ای تخصص دارد. ما وقتی می‌خواهیم در یک حوزه کار کنیم نظر کارشناسان آن حوزه را داریم و بعد نظر کارشناسان خارجی را داشته باشد و بعد به تصمیم نهایی برسند و به مرحله اجرا برسد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها