کد خبر: 127469
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

اعتمادآنلاین مهمترین عناوین روزنامه های صبح را بررسی کرد

از احتمال از سرگیری روابط ایران و کانادا تا افزایش آمار کودکان کار

فوت حمید سبزواری شاعر انقلاب در همه روزنامه ها در صفحه اول جایی به خود اختصاص داده است. از سرگیری روابط تهران - اتاوا هم دیگر موضوعی بود که اکثر روزنامه ها به آن پرداخته بودند. این در حالیست که رای یک دادگاه کانادایی مبنی بر بلوکه کردن بخشی از دارایی های غیر دیپلماتیک ایران از نظرها دور نمانده بود. برخی رسانه ها انشعاب میان اصولگرایان را هم مورد بررسی قرار داده بودند. اما روزنامه کیهان همچون روزهای گذشته همچنان پیگیر موضوع حقوق های نجومی است... البته مباحث اجتماعی نظیر افزایش کودکان کار و همچنین مباحث پیرامون معافیت سربازی هم از جمله مواردی بود که در صفحه یک روزنامه ها مورد توجه قرار گرفته بود.

از احتمال از سرگیری روابط ایران و کانادا تا افزایش آمار کودکان کار
کد خبر: 127469
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین- بررسی صفحه یک روزنامه های صبح امروز:

روزنامه شرق: این روزنامه با انتشا تصویر حسن روحانی و هاشمی رفسنجانی به بررسی احتمال انشعاب در جامعه روحانیت مبارز پرداخته است، شرق در این مطلب به واکاوی جامعه روحانیت مبارز پرداخته و تاکید کرده که "«جامعه روحانیت مبارز» این تشکل قدیمی اصولگرایان کمتر از یک سال فرصت دارد نقش پدری خود را در جریان اصولگرایی ایفا کند و همچنین در اعضای خود برای رسیدن به یک کاندیدای مشترک به توافق برسد؛ اعضایی که در طول تاریخ تشکیل آن، یک بار انشعاب و چند بار قهر بزرگان این تشکل را به چشم دیده‌اند. به نظر می‌رسد ٣٧ سال بعد از آغاز به کار یکی از قدیمی‌ترین تشکل‌های سیاسی کشور، انشعاب دومی در راه است. " شرق به هشدار رهبر معظم انقلاب در خصوص توهین کنندگان به زوجات پیامبر هم اشاره کرده است. شرق مصاحبه ای هم با محسن چاووشی در خصوص آلبوم جدیدش "امیر بی گزند" داشته است.

روزنامه کیهان هم در تیتر یک خود به بازتاب گزارشی که چهارشنبه گذشته درخصوص حقوق های نجومی نوشته بود اشاره کرده و در عین حال تاکید داشته" در حالی که افکار عمومی منتظر رسیدگی سریع و قاطع دولتمردان به موضوع دریافتی‌های نجومی برخی از مدیران است، عده‌ای از به ظاهر حامیان دولت راه توجیه و فرافکنی را در پیش گرفته‌اند". در این گزارش نسبت به اشارات روزنامه ایران در خصوص چگونگی بررسی فیش های حقوقی به دور از جنجال های رسانه ای انتقاد شده است. در ادامه این مطلب هم به گزارش های دیگر رسانه های به زعم کیهان حامی دولت اشاره و انتقاد شده است... در این گزارش علاوه طرح نظرات برخی نمایندگان در خصوص فیش های حقوقی نجومی بر پیگیری دیوان محاسبات تاکید شده و آمده است که بسیاری از دستگاه‌ها و نهادها مدعی هستند برای اقدام و عمل اقتصادی منابع مالی لازم را در اختیار ندارند. این گزاره به ترجیع بند برخی دولتمردان نیز تبدیل شده و تنها چاره کار را در چشم دوختن به خارج از مرزها و سرمایه‌گذاری خارجی می‌بینند و می‌دانند. کیهان در ادامه بررسی این ماجرا در تیتری دیگر به صفحات اول روزنامه های حامی دولت بعد از دستور معاون اول برای رسیدگی فیش های حقوقی نگاهی کرده و آورده است: 50 کیلو آلبالوی گندیده مهم‌تر از حقوق و پاداش 700 میلیونی!

روزنامه اعتماد: در یادداشتی به نوشته شورای نویسندگان با عنوان" حقوق های نجومی کی عادی می شوند؟" به بررسی چگونگی مقابله با این پدیده پرداخته است. اعتماد در صفحه اول خود مصاحبه ای با سخنگوی سازمان انرژی اتمی داشته و طی آن به بررسی جزئیات معامله هسته ای آب سنگین پرداخته است. علاوه بر این گفت و گو با علی مصفا بازیگر سینما هم در صفحه یک روزنامه اعتماد کار شده است. این گفت و گو به بهانه اکران فیلم مرگ ماهی منتشر شده است...

روزنامه وقایع اتفاقیه: در تیتر و عکس یک خود با عنوان "پایان یک مجلس،آغاز یک ابهام"، به بررسی پرونده های تحقیق و تفحص باقیمانده از مجلس نهم در گفت وگو با پورمختار رئیس کمیسیون اصل نود مجلس نهم، جعفرزاده ایمن آبادی و حسین دهدشتی پرداخته است. این روزنامه همچنین در مطلب دیگری از حکمرانی دلال‌ها در بازار غیر رسمی گزارش داده و عنوان کرده که بازنشسته‌ها؛ 70درصد مشتری‌های بازار ارز را تشکیل می دهند. در این گزارش دلال ها مطرح کرده اند که تا روابط ایران با آمریکا حسنه نشود سرمایه‌گذاری در هر بخش دیگری غیر از دلار اشتباه است...، احتمال اعمال محدودیت‌های جدید برای فروش سیگار در دکه‌های مطبوعاتی هم دستمایه انتشار گزارشی دیگر در صفحه یک این روزنامه است.

روزنامه آرمان: عکس یک خود را به شاعر مرحوم حمید سبزواری با عنوان "خداحافظ شاعر انقلاب" اختصاص داده است. همچنین اظهارات رئیس جمهوری درجمع روحانیون هم تیتر دیگر صفحه اول این روزنامه را به خوداختصاص داده است. آرمان در مطلب دیگری با تم اجتماعی به بررسی مصوبات در خصوص معافیت های جدید سربازی اشاره کرده و آورده " در حالی که شورای نگهبان با معافیت‌های جدید سربازی مخالفت کرد، یک مقام مسئول در آموزش و پرورش از عدم ارائه کارت پایان خدمت به شهروندان بی‌سواد خبر داد.همزمان یک مقام مسئول در نظام وظیفه درباره وضعیت سربازان معتاد توضیحاتی ارائه داد." این روزنامه در مطلب دیگری هم مصاحبه آیت الله غروی را منتشر کرده و طی آن به مباحث پیرامون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و اصولگرایان پرداخته است... این روزنامه در مطلب دیگری هم به شکاف در جریان اصوگرایی پرداخته و این شکاف را میان اصولگرایان و حامیان احمدی نژاد بعد از انتخابات مجلس دهم بررسی کرده است...

وطن امروز: عکس و تیتر یک صفحه اول خود را با عنوان " گاه سفر آمد" به بررسی شعر مرحوم حمید سبزواری در گفت و گو با علیرضا قزوه مدیر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری اختصاص داده است... البته در صفحه سیاست خود طی مطلبی با عنوان 2 میلیارد و 13 میلیون به حکم دادگاه کانادا برای بلوکه کردن بخشی از اموال غیر دیپلماتیک ایران اشاره کرده است...

روزنامه جوان هم در مطلبی با عنوان " گاه سفر آمد برادر گام بردار!" به بررسی اشعار و فعالیت های مرحوم سبزواری در صفحه یک پرداخته است... جوان همچنین در تیتری دیگر به رای دادگاه کانادایی مبنی بر مصادره 13 میلیون دلار از اموال غیردیپلماتیک ایران برای آنچه پرداخت غرامت به آسیب‌دیدگان عملیات گروه‌های تروریستی می‌خوانند، اشاره کرده و در اظهار نظری عجولانه تاکید کرده که در این خصوص واکنشی از دولت ایران در دست نیست و در دست هم باشد، چیزی را تغییر نمی‌دهد.( در حالی ساعت 19 روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه نسبت به این اقدام اعتراض کرده بود)

روزنامه آفتاب یزد در صفحه یک خود به استفاده از ابزاری از فوت حبیب محبیان اشاره کرده و آورده که اسطوره سازی از افراد بعد از مرگ به یک رسم در رسانه ها تبدیل شده است... این روزنامه در مطلب دیگری به تاکید مقامات ایران و کانادا برای آغاز روابط دیپلماتیک اشاره کرده و انتشار طرحی از محمود خاوری مطالبی در خصوص امیدهای دوباره به بازگرداندن خاوری منتشر کرده است... آفتاب یزد در گزارشی به تدارک 7 تور 16 نفره برای بازدید توریست های آمریکایی اشاره کرده است.

روزنامه ایران در مطلبی اجتماعی در صفحه اول خود به بررسی آسیب های اجتماعی حاصل از افزایش کودکان کاراشاره کرده و تاکید کرده که بر اساس اعلام مسئولین بهزیستی قرار هست که مراکز روزانه کودکان کار و خیابان در تمام استان‌های راه‌اندازی شود... این روزنامه در گزارش دیگری هم به جزئیات هفت قرارداد فروش نفت به اروپا اشاره کرده و به نقل از قمصری، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت نوشته که تاکنون از مجموع 600 تا 700 هزار بشکه قرارداد نفتی امضا شده با شرکت های اروپایی، 80 درصد قراردادها عملیاتی شده است در صورت رفع مشکلات بانکی، ایران می‌تواند در مدت کوتاهی 200 هزار بشکه نفت دیگر به اروپا صادر کند آمار صادرات نفت کشورمان به اروپا در دوران تحریم به صفر رسیده بود...

روزنامه رسالت هم با تیتر یک کردن اظهارات مصباحی مقدم به عدم مشاهده خروجی از ستاد اقتصاد مقاومتی اشاره کرده است. البته این روزنامه در عکس یک و تیتر دیگری به انفجارهای روز گذشته زینبیه سوریه هم اشاره کرده است.

روزنامه شهروند هم مثل روزنامه ایران در گزارشی به افزایش آمار کودکان کار اشاره کرده است. این روزنامه همچنین در مطلبی با عنوان از "جام جم تا جم" به دردسرهای حاصل از پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم های سینمایی ایران در شبکه های ماهواره ای اشاره کرده است.

روزنامه قانون: در تیتر یک خود به هک های پشت سر هم سایت های ایرانی با عنوان " نفوذ نامحسوس" اشاره کرده است. این روزنامه در مطلبی دیگر مصاحبه با خانم ابتکار معاون رئیس جمهوری در سازمان حفاظت از محیط زیست را با عنوان تولید بذرهای تراریخته منتشر کرده و تاکید کرده که در کشور ما هنوز انجام نشده و هیچ مجوزی هم در این باره داده نشده است.... بررسی قانون جرم سیاسی هم در گفت و گو با محمد علی اردبیلی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی هم تیتر دیگر این روزنامه را به خود اختصاص داده است..

کمک 10 هزار میلیارد ریالی خیرین ب بخش سلامت که از سوی وزیر بهداشت مطرح شد تیتر یک روزنامه جمهوری اسلامی است... ضمن اینکه این روزنامه عکس یک خود را به مرحوم سبزواری شاعر انقلاب اختصاص داده است... اذان خواندن آیت الله هاشمی رفسنجانی در گوش یک نوزاد به هنگام عیادت از همسرشان در بیمارستان هم گزارش دیگری است که جمهوری اسلامی در صفحه اول خود به آن پرداخته است...

روزنامه مردم سالاری هم به تجدید روابط ایران و کانادا اشاره کرده و با انتشار طرحی از کلینتون و ترامپ در گفت و گو با آصفی و بیگدلی به بررسی اینکه کدامیک از این دو گزینه برای ایران خطرناک تر است پرداخته است...





اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها