کد خبر: 162337
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۹ ۱۲:۱۰:۰۰
| |

در همایش شورای معاونین و مشاوران مناطق آزاد مطرح شد؛

چهار و نیم میلیارد دلار سرمایه گذاری در مناطق آزاد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: چهار و نیم میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید در مناطق آزاد به امضا رسیده و به زودی اجرایی می‌شود.

چهار و نیم میلیارد دلار سرمایه گذاری در مناطق آزاد
کد خبر: 162337
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۹ ۱۲:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مرتضی بانک در همایش شورای معاونین و مشاوران مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور در فرودگاه بین المللی امام خمینی افزود: چهار و نیم میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید در مناطق آزاد به امضاء رسیده و به زودی اجرایی می‌شود.


وی افزود: در چهار سال اخیر حدود 900 میلیون دلار قرارداد در مناطق آزاد عملیاتی و اجرایی شده است.


وی با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی در کشور در بعد بین المللی در چارچوب رقابت سالم و آزاد انجام می‌شود، تصریح کرد: ریشه فعالیت مناطق آزاد فعالیت اقتصادی مبتنی بر همکاری و مشارکت با کشور‌های همسایه است.


بانک افزود: امروز در مناطق آزاد همکاری‌های مختلفی با کشور‌های همجوار آن‌ها آغاز شده و ظرفیت‌های توسعه همکاری میان این مناطق با بازار کشور‌های هدف وجود دارد.


مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: سرمایه گذارانی از کشور‌های ترکیه، چین، ایتالیا، فرانسه و کره در مناطق آزاد سرمایه گذاری کرده اند که بنا به نوع فعالیت و با توجه به صنایع کوچک و متوسطی که در مناطق آزاد مشغول به فعالیت هستند، مشارکت می‌کنند.


وی تصریح کرد: رقیب اصلی مناطق آزاد کشور‌هایی هستند که بتوانند جدی‌تر و گسترده‌تر به توسعه همکاری‌های بین المللی اهتمام ورزند.


این نشست به منظور هماهنگی و تبادل افکار میان مدیران مناطق آزاد و شهر فرودگاهی امام خمینی برگزار شده است.


این نشست‌ها به تناوب در هر یکی از مناطق آزاد کشور برگزار می‌شود و مدیران عامل سازمان‌ها با ظرفیت‌های هر منطقه آشنا می‌شوند که پس از منطقه آزاد قشم، فرودگاه امام خمینی دومین مقصد بازدید این مدیران است.

با حضور مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد و مدیران طرح مناطق آزاد جدید امروز نشستی به میزبانی فرودگاه امام خمینی برگزار شد.

این نشست با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و شهرام آدم نژاد مدیر فرودگاه بین المللی امام خمینی برگزار شد.


قرار است در این نشست ظرفیت‌های شهر فرودگاهی امام خمینی نیز به حاضرین معرفی شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها