کد خبر: 164442
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۷ ۰۹:۱۵:۰۰
| |

تلاش ایران برای اخذ تسهیلات ویژه اتومبیلرانان کم‌توان جسمی

نفر اول رشته اتومبیلرانی و عضو کمیسیون موتورسواران و اتومبیلرانان کم‌توان جسمی فدراسیون جهانی از تلاش ایران برای دریافت تسهیلات ویژه اتومبیلرانان و موتورسواران کم توان جسمی در اف-آی-ای خبرداد و گفت: این موضوع اردیبهشت‌ماه امسال در نخستین اجلاس این کمیسیون مطرح خواهد شد.

تلاش ایران برای اخذ تسهیلات ویژه اتومبیلرانان کم‌توان جسمی
کد خبر: 164442
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۷ ۰۹:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| «لاله صدیق» که به تازگی عضو کمیسیون موتورسواران و اتومبیلرانان کم توان جسمی فدراسیون جهانی موسوم به اف.آی.ای شد، گفت: این کمیسیون سال 2018 در پاریس مقر این نهاد بین المللی و با هدف جذب جوانان کم توان علاقه مند به مسابقات موتورسواری و اتومبیلرانی تشکیل شد.


وی افزود:این کمیته 11عضو دارد که از خاورمیانه تنها ایران این کرسی را در اختیار دارد. به همین منظور نخستین اجلاس این کمیسیون اردیبهشت ماه امسال به میزبانی فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری اسپانیا در مادرید برگزار خواهد شد .


عضو کمیسیون جهانی موتورسواران و اتومبیلرانان کم توان جسمی اضافه کرد: در این نشست تقویم ورزشی رویدادهای موتور اسپورت افراد کم توان جسمی مطرح و به تصویب اعضا خواهد رسید و برای شرکت کنندگان در این مسابقات گواهینامه بین المللی صادر می شود.


صدیق درباره شمار موتورسواران و اتومبیلران کم توان جسمی در ایران گفت: هنوز آمار دقیقی در اختیار نداریم و با توجه به راه اندازی این کمیسیون جهانی، علاقه مندان این بخش از رشته ورزشی شناسایی و معرفی می شوند و از طرفی در این اجلاس پیشنهاد اختصاص بودجه اعتباری برای این دسته از ورزشکاران در ایران را مطرح خواهم کرد.


وی اظهارکرد: در این نشست تسهیلات و قوانین ویژه ای برای حضور این ورزشکاران در رقابت ها و دوره های آموزشی پیش بینی می شود.


مسئول کمیته آموزش فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری درباره افزایش کسب کرسی های ایران در فدراسیون جهانی گفت: در بخش سرعت با توجه به شمار اتومبیلرانان و حضور آنها در رقابت های بین المللی، ایران این ظرفیت را دارد تا به تعداد کرسی های جهانی خود بیافزاید. اکنون فدراسیون تلاش خود را برای کسب سومین کرسی جهانی در رشته موتورسواری معطوف کرده است که در مرحله بعدی حتی ایران ظرفیت کسب دو کرسی دیگر در رشته های کارتینگ و رالی را هم دارد.


فدراسیون ایران اکنون دو کرسی جهانی دارد که «صالح خو» رئیس کمیته کلاسیک سابق این فدراسیون عضو کمیته جهانی خودروهای کلاسیک و «لاله صدیق» عضو کمیسیون موتورسواران و اتومبیلرانان کم توان جسمی را در اختیار دارند.


صدیق درباره برگزاری دوره های آموزشی در رشته های اتومبیلرانی و موتورسواری زنان در سال 97 گفت:در سال 96در بخش «ریس» اتومبیلرانی نتوانستیم دوره های آموزشی بیشتری برگزار کنیم که این امر امسال نیز این در دستور کار قراردارد. در بخش زنان دوره های آموزشی در سطوح مختلف برگزار خواهد شد .


وی درباره ورزشکاران اتومبیلران زن اظهار کرد : در بخش سرعت یک ورزشکار زن در سطح مبتدی حضور دارد و در بخش حرفه ای هم خودم فعالیت دارم. اما در رشته اسلالوم که ورزش همگانی محسوب می شود و محدودیت سطح حرفه ای را ندارد، تعداد حضور زنان قابل توجه است.


مسئول کمیته آموزش فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری در ادامه حضور اتومبیلرانی حرفه ای در رشته سرعت مردان را حدود 50 نفر و در رشته دریفت 10 نفر عنوان کرد.


صدیق درباره حضور زنان در رشته موتورکراس پس از راه اندازی این رشته در مهرماه سال 95 گفت: مسئولان پیشین فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری طی سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای گرفتن مجوز فعالیت زنان موتورسوار انجام دادند که بالاخره این تلاش‌ها با حضور و پیگیری های «محمود صیدانلو» رئیس فعلی فدراسیون به ثمر نشست و این گام بزرگی برای ورزشکاران زن این رشته محسوب می شود.


وی افزود: اکنون رقابت های موتورکراس در سطح کشور برگزار می شود و امیدواریم زنان ورزشکار این رشته بتواند در رقابت های رسمی و برون مرزی شرکت کنند.


معاونت امور ورزش بانوان وزارت ورزش وجوانان در سال 95 در نامه ای خطاب به رئیس فدراسیون اتومبیلرانی اعلام کرده بود که با توجه به جامعه مخاطب این رشته و حضور مربیان و داوران زن و با رعایت موازین اسلامی و نظارت این فدراسیون،راه اندازی این رشته بلا مانع است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها