کد خبر: 192295
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۸ ۱۰:۱۲:۰۰
| |

مردم تهران و دیگر شهرهای کشور در روز قدس به خیابان‌ها آمدند

نمایش همبستگی ایران با فلسطین

مردم سراسر کشور از ساعت آغاز راهپیمایی روز قدس با حضور در مسیرهای اعلام شده همبستگی خود را با ملت فلسطین اعلام کردند.

نمایش همبستگی ایران با فلسطین
کد خبر: 192295
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۸ ۱۰:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| مراسم روز قدس همزمان با تهران در بیش از 900 شهر کشور از مساجد و میادین اصلی آغاز شده است و راهپیمایان مانند سال‌های گذشته با درست داشتن پلاکاردها و سردادن شعارهایی حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌کنند. خطیب نماز جمعه این هفته تهران هم سید احمد خاتمی است و ویژه برنامه‌های ستاد نماز جمعه تهران از ساعت 11:30 آغازشده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، گفته می‌شود 5 هزار و 300 خبرنگار، عکاس و تصویربردار و 160 نفر از رسانه‌های خارجی در این مراسم حاضر هستند. مراسم روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور، در سایر کشورهای اسلامی برگزار شد.

مردم تهران که پیش از آغاز رسمی راهپیمایی روز قدس در خیابان‌ها حضور یافته بودند در اقدامی نمادین رئیس جمهور آمریکا را در اعتراض به انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس به دار آویختند. راهپیمایان تهرانی همچنین با حمل تابلوی بزرگی با عنوان «عاقبت اعتماد به آمریکا» که جمله‌ای از رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «هرملتی که به آمریکا اعتماد کرد، ضربه خورد، حتی آن کسانی که دوست آمریکا بودند» در ذیل آن درج شده بود، تجربه اعتماد به آمریکا در ماجرای برجام را به مسئولین گوشزد و با آتش زدن پرچم اسرائیل و آمریکا و زیر پا گذاشتن تصاویر ترامپ و نتانیاهو انزجار خود را از استکبار جهانی نشان دادند.

مردم تهران همچنین در اقدام نمادین دیگری، تابوت رژیم صهیونیستی را در دست گرفتند و با درج سال 2040 میلادی بر روی آن تاکید کردند که این رژیم تا کمتر از 25 سال دیگر به دره نابودی خواهد رفت.

راهپیمایان روز قدس شعارهایی همچون «جهاد هر مسلمان مبارزه با شیطان»، «تفرقه و اختلاف پیروی از شیطان است»، «ما مرد میدانیم، پاینده می‌مانیم»، «رهبر اگر فرمان دهد، جان را فدایش می‌کنیم»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «ملت ما بیدار است از آمریکا بیزار است»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل سعود» همبستگی خود را در حمایت از مردم فلسطین به نمایش گذاشتند.

روز قدس

روز قدس

حضور مقامات و مسئولان کشوری و لشگری در این مراسم پررنگ است. علی لاریجانی رئیس مجلس درحالی از تقاطع میدان انقلاب به جمع راهپیمایان روز قدس پیوسته که قرار است در این مراسم سخنرانی کند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا، رحمانی فضلی وزیر کشور، محمدحسین مقیمی استاندار تهران، محمود احمدی نژاد، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس، سردار دهقان مشاور نظامی رهبری، عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هادی خامنه ای فعال سیاسی اصلاح طلب، سردار احمدرضا رادان رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی، سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، و پرویز فتاح رئیس کمیته امداد از دیگر چهره هایی هستند که تا کنون خودشان را به راهپیمایی کنندگان تهرانی رسانده اند.

اما حسن روحانی رئیس جمهوری امروز در این مراسم شرکت نخواهد کرد و از غایبان به حساب می‌آید؛ چراکه صبح امروز برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای، تهران را به مقصد چین ترک کرد. همچنین گفته می‌شود آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان نیز خارج از تهران در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت خواهد کرد.

در پایان این مراسم قطعنامه پایانی راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس سال 1397 صادر شد. در این بیانیه آمده است: میلیونها نفر از مردم روزه دار و آزاده ایران اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس سال 1397 در 900 شهر کشور با قرائت قطعنامه ای مواضع خود را اعلام کردند. راهپیمایان با تاکید بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی، اقدام سخیف و غیرقانونی ترامپ، رئیس جمهور بی‌خرد ایالات متحده آمریکا در انتقال سفارت‌خانه این کشور به بیت‌المقدس و به رسمیت شناختن قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم نموده و آزادی بیت‌المقدس و حمایت از مردم مسلمان و ستم‌دیده فلسطین را همچنان «اولویت اول جهان اسلام» دانستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها