کد خبر: 193246
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۳ ۱۴:۲۹:۰۰
| |

رئیس شبکه دامپزشکی نطنز:

ابتلا به تب کریمه کنگو در نطنز گزارش نشده است

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نطنز گفت: با پیگیری شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز، تا کنون هیچ مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در شهرستان مشاهده نشده است.

ابتلا به تب کریمه کنگو در نطنز گزارش نشده است
کد خبر: 193246
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۳ ۱۴:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سید محمد مهدی نظام طاهری رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نطنز گفت: خوشبختانه تا این لحظه هیچ مورد ابتلا به تب کریمه کنگو و حتی هیچ مورد مشکوک به تب کریمه کنگو در نطنز گزارش نشده است.

وی افزود: یکی از اصلی ترین راه های مقابله با تب کریمه کنگو نگهداری گوشت بعد از کشتار در اتاق پیش سرد به مدت 24 ساعت است که خوشبختانه با همکاری شهرداری و شورای شهر نطنز، اتاق پیش سرد کشتارگاه در نطنز با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی به زودی راه اندازی می شود.

رئیس شبکه دامپزشکی نطنز با بیان این که بیماری کریمه کنگو یک عارضه خونریزی دهنده ویروسی و مشترک بین انسان و دام است که در انسان باعث بیماری و حتی مرگ می شود، گفت: عامل این بیماری ویروس بوده که از طریق کنه منتقل می شود و از آن جایی که مقاومت کنه در برابر حرارت پایین است، پختن گوشت و پاستوریزه کردن شیر باعث از بین رفتن ویروس می شود.

او گفت: انتقال از طریق گزش کنه، انتقال از طریق له کردن کنه های آلوده، انتقال از طریق حشرات، انتقال به انسان از طریق تماس مستقیم با خون و بافت های آلوده برخی از راه های انتقال این بیماری است.

نظام طاهری ادامه داد: مردم از خرید گوشت بدون لیبل و مهر دامپزشکی خودداری کرده و بعد از خرید گوشت حداقل به مدت 24 ساعت در یخچال با دمای بین 0 تا 4 درجه سانتی گراد نگهداری و بعد مصرف کنند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها