کد خبر: 193904
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۸ ۰۸:۴۰:۰۰
| |

استقبال اصولگرایان از رییس‌جمهور نظامی

دهقان در سودای پاستور

حسین دهقان در صورت کاندیداتوری در همان آزمونی شرکت می‌کند که پیش از این دریادار شمخانی، سردار قالیباف و محسن رضایی در آن مردود شدند. او از سپاه برآمده و اکنون مشاور صنایع دفاعی مقام معظم رهبری است.

دهقان در سودای پاستور
کد خبر: 193904
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۸ ۰۸:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| وقتی محمدعلی پورمختار، نماینده اصولگرای مجلس از ضرورت روی کار آمدن یک رییس‌جمهور نظامی سخن گفت همه صورت‌ها به سوی سردار سلیمانی برگشت اما شنیده‌ها حاکی از آن است که سرتیپ حسین دهقان مشاور صنایع دفاعی فرمانده کل قوا اولین چهره‌ نظامی با سودای ریاست‌جمهوری است. بنا بر اخبار غیر رسمی وزیر دفاع دولت یازدهم عزم خود را جزم کرده تا بعد از استعفا در واپسین روزهای قبل از انتخابات 1400 لباس نظامی را درآورده و کت و شلوار ریاست‌جمهوری به تن کند.

این نخستین گام عملی اصولگرایان برای تحقق ایده رییس‌جمهور نظامی است. ایده‌ای که ابراهیم فیاض جامعه‌شناس اصولگرا بسیار از آن دفاع کرده و گفته بود که جامعه آماده پذیرش رییس‌جمهور نظامی است. صحبت از رییس‌جمهور نظامی با وجود حرف‌های فیاض مبنی بر ضرورت روی کار آمدن یک دیکتاتور و جلوگیری از فروپاشی یا اظهارات حسین‌ الله‌کرم در مورد احتمال کاندیداتوری سردار سلیمانی خیلی جدی گرفته نشده و بعد از چند روز از سرخط اخبار رسانه‌ها رخت بربست. رسانه‌های اصلاح‌طلب در حالی این موضوع را به فراموشی سپردند که اصولگریان نه در حرف بلکه در عمل آن را پی گرفتند.

حسین دهقان در صورت کاندیداتوری در همان آزمونی شرکت می‌کند که پیش از این دریادار شمخانی، سردار قالیباف و محسن رضایی در آن مردود شدند. او از سپاه برآمده و اکنون مشاور صنایع دفاعی مقام معظم رهبری است. نام دهقان طی سال‌های جنگ با قرارگاه ثارالله و فرماندهی عالی مجموعه یگان‌های رزمی استان تهران همراه شد. بعد از آن هشت سال تلخ نیز مسوولیت جانشینی ستاد مشترک سپاه و بنیاد تعاون این نهاد را به عهده گرفت. او در سال‌های 61 تا 63 فرمانده سپاه سوریه و لبنان (بعد از تهاجم نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی به لبنان) به یاری جبهه مقاومت هم شتافته بود. دهقان در سال‌های 65 تا 69 قائم‌مقام فرمانده نیروی هوایی سپاه و بعد از آن فرمانده نیروی هوایی سپاه بود. جانشینی ستاد مشترک سپاه، بنیاد تعاون سپاه، جانشینی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، معاونت رییس‌جمهور و ریاست بنیاد شهید را نیز در کارنامه دارد. وی طی سال‌های جانشینی وزیر دفاع نقش موثری در ورود بخش دفاعی به عرصه جدید قدرت‌سازی در حوزه‌های سخت و نرم داشت. در دولت اول روحانی به عنوان وزیر دفاع معرفی شد و در دولت دوازدهم این سمت را به امیر حاتمی واگذار کرد زیرا با حکم رهبری به عنوان مشاور صنایع دفاعی منصوب شده بود.

دهقان طی سال‌ها فعالیت در حوزه نظامی و امنیتی تجارب بسیار اندوخته و اینطور که معلوم است اکنون می‌خواهد خود را در عرصه اجرایی بیازماید. احتمالا وضعیت خطیر منطقه‌ای و بین‌المللی در ترغیب او نقش موثری داشته است و این تصور را برایش ساخته است که زمان، زمان ورود به گود است. حال باید منتظر ماند و دید که در سه سال باقی مانده چقدر به موفقیت ستاد انتخاباتی نوپای خود امیدوار می‌شود و لحظه آخر چه تصمیمی می‌گیرد. بدون شک اعلام آمادگی دیگر چهره‌های نظامی برای شرکت در انتخابات نیز در تصمیم‌گیری او بی‌تاثیر نخواهد بود.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها