کد خبر: 193959
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۸ ۱۰:۵۱:۰۰
| |

دولت جدید جمهوری چک بر سر نامزد تصدی وزارت خارجه به خطر افتاد

رهبر حزب کمونیست جمهوری چک می‌گوید در صورتی که سوسیال دموکرات‌ها پشتیبانی خود را از نامزد تصدی وزارت امور خارجه این کشور ادامه دهند، حزب کمونیست از دولت آینده حمایت نخواهد کرد.

دولت جدید جمهوری چک بر سر نامزد تصدی وزارت خارجه به خطر افتاد
کد خبر: 193959
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۸ ۱۰:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت جمهوری چک که با گزینه‌های حزب "اِی اِن او" به رهبری آندری بابیس، نخست وزیر این کشور و حزب سوسیال دموکرات در حال تشکیل است، در پارلمان از اکثریت برخوردار نخواهد بود و بنابراین برای کسب رای اعتماد به کمونیست‌های حزب چپگرای افراطی و حامی روسیه این کشور نیازمند خواهد بود.

بابیس که به خاطر اتهام سوءاستفاده از دو میلیون یورو یارانه اتحادیه اروپا در 10 سال پیش تحت تحقیقات پلیس قرار دارد، از زمان کسب 30 درصد آرا در انتخابات اکتبر گذشته، برای تشکیل تیم خود با چالش‌های زیادی روبه‌رو بوده است.

او هرگونه تخلف را تکذیب می‌کند و تحقیقاتی که علیه او در حال انجام است را یک توطئه می‌داند.

حزب سوسیال دموکرات جمهوری چک "میروسلاو پوخه"، یکی از اعضای پارلمان اروپا را برای تصدی وزارت امور خارجه این کشور معرفی کرده است که انتقادات زیادی را از سوی میلوش زمان، رییس جمهوری چک و حزب کمونیست این کشور به دنبال داشته است.

"زمان" و حزب کمونیست مدعی هستند که پوخه در پارلمان اروپا به جریمه اعضای اتحادیه اروپا که تمام سهمیه مهاجران خود را نمی‌پذیرند، رای داده است و این خلاف سیاست‌هیا جمهوری چک در خصوص مساله مهاجران است. پوخه این ادعا را تکذیب کرده است.

وویتش فیلیپ، رهبر حزب کمونیست این کشور در مناظره‌ای که از تلویزیون جمهوری چک در حال پخش بود، اظهار کرد، در صورتی که پوخه وزیر امور خارجه شود، کمونیست ها از دولت حمایت نخواهند کرد.

بابیس با زمان دیدار کرده و گزینه‌های تصدی وزارتخانه‌ها از جمله پوخه را به او معرفی کرده است. او پس از این دیدار گفت، رییس جمهوری چک با پوخه و دیگر نامزدهای تصدی وزارت دیدار خواهد کرد.

وی همچنین اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنم که این مشکل حل شود. ما همچنین باید با همکاری رییس حزب سوسیال دموکرات و حزب کمونیست به دنبال راه‌حلی باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها