کد خبر: 195940
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۷ ۱۴:۱۹:۰۰
| |

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد خبر داد:

آبرسانی به 330 روستای یزد با تانکر

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد با اشاره به بحرانی شدن موضوع آب در استان گفت:330 روستا به صورت سیار با تانکر آبرسانی می‌شود.

آبرسانی به 330 روستای یزد با تانکر
کد خبر: 195940
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۷ ۱۴:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد فاتحی مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد با اشاره به استفاده 128 هزار نفر از روستاییان استان از آب انتقالی گفت:41 هزار اشتراک که قریب به 128 هزار نفر مشترک است از آب انتقالی استفاده می‌کنند.

فاتحی با بیان اینکه موضوع آب در استان یزد به بحران تبدیل شده افزود: در استان آب شرب با کیفیت وجود ندارد و سالیانه با افت 40 سانتی متری سفره‌های آبی روبه روهستیم.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق روستایی به ویژه منطقه رستاق و حاشیه شهر یزد هیچگونه انشعاب آبی برای گلخانه‌ها نداریم وتخصیص آب انتقالی نیز به 40 درصد رسیده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد با اشاره به اینکه جمعیت روستایی استان بیش از 270 هزار نفر است، اظهارداشت:بار پیک مصرف در شهر پنجشنبه و جمعه هرهفته است که مردم به مناطق روستایی می‌روند و در شهرستان تفت 200 روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند که پایان هرهفته با مشکل آب روبرو هستیم.

فاتحی هزینه خدمات برای یک مترمکعب آب را 1600 تومان دانست و گفت:5 درصد بعضی از روستاییان به اندازه 20 درصد مشترکین آب مصرف می‌کنند و به بحران جدی آب را باور ندارند.

وی افزود:مخزن ذخیره منابع آبی در روستا‌ها فقط برای 24 ساعت پس از قطعی آب است و بعد از آن روستا‌ها با بحران جدی آب روبرو می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها