کد خبر: 217857
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ ۱۶:۲۳:۰۰
| |

استاندار ایلام خبر داد:

ایلام به 8 استان پایلوت در زمینه توسعه مشاغل خانگی پیوست

استاندار ایلام با اشاره به پیوستن استان ایلام به 8 استان پایلوت در زمینه طرح نوین توسعه مشاغل خانگی، گفت: دهیاران با کمک هیئت‌های اندیشه‌ورز زمینه اشتغال در روستاها را فراهم کنند.

ایلام به 8 استان پایلوت در زمینه توسعه مشاغل خانگی پیوست
کد خبر: 217857
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ ۱۶:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام در همایش نکوداشت روز دهیار بیان کرد: دولت برای رونق اشتغال در روستاها برنامه‌های خوبی دارد و دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در روستاها باید با کمک هیئت‌های اندیشه‌ورز و با تکیه بر پتانسیل‌های منطقه به کار و تولید رونق بخشند.

وی با اشاره به بهره‌گیری از منابع صندوق توسعه ، تصویب طرح مشاغل خانگی و فراگیر، گفت: در قراردادی سه جانبه بین معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری، بنیاد مستضعفان و استانداری‌ها سالانه 20 میلیارد تومان برای اشتغال‌آفرینی پیش‌بینی شده که اگر این منابع به موقع جذب شوند دوبرابر و سه برابر نیز خواهد شد.

استاندار ایلام با اشاره به پیوستن استان ایلام به 8 استان پایلوت در زمینه طرح نوین توسعه مشاغل خانگی تصریح کرد: 14 میلیارد تومان برای این طرح ابلاغ شده که فرصت مناسبی برای اشتغال و تولید در روستاها است.

سلیمانی با بیان اینکه کمیته امداد و بهزیستی هم اعتبارات قابل توجهی در این زمینه دارند و 2.54 درصد از اعتبارات توسعه روستایی مربوط به استان ایلام است ، تصریح کرد: بازار فرو ش موضوع مهمی است که در امر تولید باید به آن توجه کرد.

وی با تاکید براهمیت کشت گلخانه‌ای و دیگر ظرفیت‌های متناسب با استان ایلام، تصریح کرد: متاسفانه در جلسات اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل برخی از صنعتگران فقط به دنبال گرفتن تنفس از بانک‌ها یا تسهیلات جدید هستند، که این کار آزمودن آزموده‌ها است و تاثیر در اشتغال استان ندارد و باید به دنبال فعالیت‌های جدید باشیم که دهیاران می‌توانند در روستاها برای این مهم فرهنگ‌سازی کنند.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره با شرایط کشور ، اظهار کرد: همانگونه که در دوران دفاع مقدس در مقابل جهان ایستادگی کردیم امروز هم می‌توانیم در برابر شرایط پیش‌آمده مقاومت کنیم و پیروز شویم که لازمه آن انسجام داخلی و هماهنگی لازم در این شرایط است.

سلیمانی با تاکید بر اینکه برجام بهانه است و دشمن به دنبال تجریه ایران است، تصریح کرد: هیچ فرد ایرانی زیر بار این هدف دشمن نمی‌رود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در این شرایط که باید تریبون‌ها همه علیه دشمن باشد برخی علیه خودی‌ها از تریبون‌ها استفاده می‌کنند و در مورد برجام ، 2030 و FATF اظهار نظر می‌کنند در حالی که از آن بی‌اطلاع هستند و اگر مستعمع سوالی در این باره از آنان بپرسد قادر به پاسخگویی نیستند.

استاندار ایلام یادآور شد: تریبون‌ها باید به سمت آمریکا ستیزی هدایت شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها