کد خبر: 218396
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ۱۳:۵۴:۰۰
| |

ادعای پمپئو درباره تلاش آمریکا برای حل سیاسی بحران سوریه

وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر لزوم تحقق راه‌حلی سیاسی برای بحران سوریه مدعی شد که کشورش برای دستیابی به راه‌حلی سیاسی در سوریه تلاش می‌کند.

ادعای پمپئو درباره تلاش آمریکا برای حل سیاسی بحران سوریه
کد خبر: 218396
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ۱۳:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه خبری اسکای نیوز عربی درباره حل سیاسی بحران سوریه مدعی شد: از منظر آمریکا، ما باید به راه‌حلی سیاسی در سوریه دست یابیم، راه حلی که نشان‌دهنده تنوع در کشور سوریه است، ما تلاش می‌کنیم شرایط را برای حل سیاسی بحران سوریه فراهم کنیم.

پامپئو در ادامه از آمادگی واشنگتن برای ادامه دادن به مذاکراتی زیر نظر سازمان ملل خبر داد و گفت: ادامه یافتن این مذاکرات منجر به کاهش شدت خشونت و افزایش تلاش‌ها برای آرام‌ کردن تنش‌ها می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعا کرد: آمریکا از طریق این گفت‌وگوها تلاش می‌کند برای حدود شش میلیون سوری امکان بازگشت به کشورشان و بازسازی سوریه را فراهم کند و در نهایت نیز فرصتی برای تدوین یک قانون اساسی و راه‌حلی سیاسی مطابق با خواسته‌ها و حقوق مردم سوریه ایجاد کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره درگیری‌ها در جنوب سوریه و عقب‌ نشینی گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت آمریکا از آنجا، بر دشواری اوضاع این منطقه تاکید کرد.

وی افزود: ما در چارچوب توافقنامه کاهش تنش، توافقنامه‌ای با روسیه برای اقدام نظامی نکردن در جنوب سوریه داریم و آنها (روس‌ها) آشکارا این توافقنامه را نقض کردند.

پامپئو درباره نحوه تعامل کشورش با حضور ایران در خاک سوریه مدعی شد، ایران باید از سوریه خارج شود، آنها در آنجا کاری برای انجام دادن ندارند.

وزیر خارجه آمریکا در پرونده یمن نیز گفت: آمریکا به تضمین ممانعت از دستیابی حوثی‌ها به سلاح‌های مختلف که "زمینه تهدید آنها برای منطقه را فراهم می‌کند"، کمک می‌کند.

وی مدعی شد، کشورش با امارات و عربستان برای کاهش آنچه "خطر ایران خوانده" همکاری کرد، به طوریکه به رصد و کشف عملیات قاچاق سلاح در منطقه کمک کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها