کد خبر: 218705
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۱۹:۰۲:۰۰
| |

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان خبر داد:

اجرای طرح‌ تولید انرژی و تفکیک زباله از مبداء در گلستان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان گفت: طرح‌های تولید انرژی از زباله و تفکیک زباله از مبداء در استان گلستان اجرایی می شود.

اجرای طرح‌ تولید انرژی و تفکیک زباله از مبداء در گلستان
کد خبر: 218705
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۱۹:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن سمیعی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان ظهر امروز در جلسه شهرداری‌های استان با اشاره به 2 طرح محوری استان گلستان برای سال 97 اظهار داشت: با دستور استاندار طرح بازیافت زباله از مبداء را در دستور کار قرار دادیم هر چند این طرح هزینه زیادی را در بردارد و در کنار آن تولید انرژی از زباله را نیز با کمک شرکت‌های سرمایه‌گذاری به زودی اجرایی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به هزینه‌بر بودن طرح تفکیک زباله از مبدا و اینکه شهرداری‌ها توان مالی لازم برای اجرای این طرح را نداشتند با دستور استاندار مجوز لازم برای اجرای این طرح در همه شهرهای استان گلستان و 50 روستای استان به کمک سازمان همیاری و دهیاری‌ها گرفته شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان تصریح کرد: در این طرح زباله‌ها از مبدا تفکیک می‌شود و در اجرای آن به کمک تک‌تک هم استان‌ها نیاز داریم که این طرح کامل اجرا می‌شود تا محیط زیست ما به بهترین شکل حفظ شود.

سمیعی به سایت پسماند زباله شهرستان آزادشهرهم اشاره کرد و گفت: این سایت متاسفانه مشکلات زیست محیطی زیادی ایجاد کرده و در دو سه ماه گذشته با سرمایه‌گذاران زیادی برای بازیافت و تولید انرژی از این سایت مذاکره شده و تفاهمنامه‌های خوبی هم امضا شده و قرار اشت به زودی از زباله‌های این سایت انرژی تولید شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان خاطرنشان کرد: مجوزهای این طرح گرفته شده و در 6 تا 8 ماه آینده تکنولوژی این کار در این سایت مستقر می‌شود و سوخت rdf که برای سوخت کارخانه‌های سیمان مورد نیاز هست تولید می‌شود و در حال مذاکره با کارخانه سیمان هستیم تا بعد از انعقاد تفاهمنامه‌های لازم اجرای کامل این طرح را داشته باشیم.

سمیعی با اشاره به حدود 200 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای اجرای این طرح گفت: این طرح را سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام می‌دهند و با اجرای طرح بازیافت به دنبال برگشت سرمایه هستیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان درباره سایت بازیافت آق‌قلا هم خاطرنشان کرد: هفته آینده جلسه‌ای با سرمایه گذاران داریم که در صورت رسیدن به توافق اجرای این طرح هم در این شهرستان اجرایی شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها