کد خبر: 220295
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۸ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام کرد:

الحاق بنادر چابهار به منطقه آزاد ترانزیت کریدور جنوب- شمال را تقویت می‌کند

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد چابهار، ترانزیت در کریدور جنوب-شمال را تقویت می‌کند.

الحاق بنادر چابهار به منطقه آزاد ترانزیت کریدور جنوب- شمال را تقویت می‌کند
کد خبر: 220295
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۸ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در گفت‌وگودر چابهار اظهار داشت: یکی‌از راهبردهای کلان کشوری، بهره‌برداری کامل و جامع از کریدور جنوب-شمال است که چابهار و منطقه آزاد آن به‌عنوان نقطه ورودی این کریدور اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با بیان این‌‌که راهبرد اصلی منطقه آزاد چابهار تقویت ترانزیت است؛ افزود: در چابهار به‌عنون یک چهار‌راه ارتباطی باید زیرساخت‌های حمل‌ و نقلی از جمله بندر، فرودگاه، راه‌آهن و جاده فراهم باشد؛ بندر چابهار با ظرفیت 8.5 میلیون تن قابل ‌بهره برداری است و برای تقویت بار و ترافیک در این بندر مقدمات الحاق بنادر شهید بهشتی و کلانتری به منطقه آزاد چابهار فراهم شده است.

مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: بعد از سال‌ها، یکی از آرزوهای منطقه آزاد چابهار الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد چابهار در راستای مرزدار کردن این منطقه مهم و استراتژیک بود که خوشبخاته با تفاهم‌نامه ای که با وزارت راه و شهرسازی انجام شد و با حمایت شورای عالی مناطق ازاد این الحاق و موافقت انجام شد و منتظر تصویب نمایندگان مجلس است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد ادامه داد: هم‌چنین در راستای افزایش زیرساخت‌های حمل و نقلی با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد، تقویت ناوگان حمل‌ جاده‌ای کریدور شرق را در دستور کار قرار دادیم؛ با مشارکت دو شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی و یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری زیرمجموعه منطقه آزاد چابهار 3 هزار کشنده سوئدی و 5 تیرپارک برای تقویت محور چابهار-سرخس اختصاص خواهد یافت.

بانک گفت: میزان این سرمایه‌گذاری در مجموع 500 میلیاردتومان خواهد بود که از جمله آن احداث 5 تیرپارک در محور چابهار-سرخس است؛ هم‌چنین 3 هزار دستگاه کشنده مدرن سوئدی با مشارکت دو بانک عامل و ارائه تسهیلات به مردم منطقه واگذار خواهد شد تا بخشی از افزایش ترافیک و بار بندر چابهار را تقویت کند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد درباره ریل چابهار-زاهدان نیز گفت: بدون شک بخش مهمی از افزایش بار و ترافیک در محور شرق و کریدور جنوب-شمال با ریل جابه جا می‌شود؛ عمده بارهای چابهار ریل پسند است و به‌صرفه است با ریل جا به جا شوند؛ خوشبخاته ریل چابهار نیز درحال تقویت است و با توافق هند که در سفر رئیس جمهور نهایی شد؛ با سرمایه هندی ها ریل چابهار-زاهدان به‌بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها