کد خبر: 220392
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۸ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

7 سال پس از مرگ معمر قذافی چه بر سر خانواده او آمده است؟

روزنامه فرامنطقه‌ای شرق الاوسط در گزارشی به سرنوشت خانواده معمر قذافی، دیکتاتور معدوم لیبی پرداخت.

7 سال پس از مرگ معمر قذافی چه بر سر خانواده او آمده است؟
کد خبر: 220392
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۸ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه الشرق الاوسط تلاش کرد تا اطلاعاتی را از سرنوشت اعضای خانواده قذافی در اختیار خوانندگان خود قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین ، به نقل این روزنامه فرامنطقه‌ای با اعلام حکم دادگاهی در لبنان مبنی بر ممنوع الخروج شدن «هانیبال قذافی» پسر رهبر سابق لیبی، سرنوشت او نیز در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.

بر اساس گزارش‌های موجود 3 فرزند از 9 فرزند او در قیام مردمی توسط انقلابیون کشته شدند. معروف‌ترین آنها المعتصم بالله مشاور امنیت ملی لیبی بود. در حالی که بقیه فرزندان قذافی از این غائله جان سالم به در بردند، اما به سرنوشت‌های مختلفی در کشورهای مختلف جهان دچار شدند.

الساعدی القذافی یکی از معروف ترین فرزندان معمر قذافی در لیبی زندانی است، هانیبال هم که در لبنان در بازداشت است و سیف‌الاسلام نیز بعد از آزادی هم‌اکنون زندگی مخفی را در پیش گرفته است.

مادرشان «صفیه فرکاش» هم به همراه دخترش «عایشه» و محمد فرزند ارشد قذافی از همسر اولش «فتحیه نوری خالد» در عمان زندگی می‌کنند.

همچنین خمیس فرزند هفتم رهبر سابق لیبی که در زمان وقوع قیام در آمریکا بود و نیز سیف‌العرب فرزند ششم او که در آن زمان در آلمان به سر می‌برد بعد از پایان قیام به لیبی بازگشته و در فاصله کمتر از 4 ماه در سال 2011 در این کشور کشته شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها