کد خبر: 221387
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ۱۳:۰۹:۰۰
| |

در جلسه امروز شورای شهر تهران صورت گرفت؛

تصویب طرح واگذاری ساختمانی متعلق به شهرداری تهران به شورای عالی استان‌ها

اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز دو فوریت طرح واگذاری ساختمانی در خیابان بخارست به شورای عالی استانها را با اکثریت آرا به تصویب رساندند.

تصویب طرح واگذاری ساختمانی متعلق به شهرداری تهران به شورای عالی استان‌ها
کد خبر: 221387
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ۱۳:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| در هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اعضای این شورا، طرحی را با قید دو فوریت مورد بحث و بررسی قرار دادند که در پی آن ساختمانی در خیابان بخارست متعلق به شهرداری تهران برای استقرار دبیرخانه و تشکیل اجلاس‌های عمومی به شورای عالی استان‌ها واگذار شود.

در جریان بررسی این طرح مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران و رئیس شورای عالی استان‌ها در خصوص ارائه این طرح گفت: معمولا با قید فوریت برای طرح‌ها مخالف هستم اما با توجه به تعطیلات تابستانی شورای اسلامی شهر تهران و جهت از دست ندادن زمان یک ماهه لازم بود که طرح واگذاری ساختمانی متعلق به شهرداری تهران به شورای عالی استان‌ها با قید دو فوریت مطرح شود.

وی افزود: شورای عالی استان‌ها با توجه به جایگاه قانونی که دارد و کارهای کلیدی از جمله بررسی مدیریت یکپارچه شهری که در دستور کار این شورا قرار دارد لازم است که برای برگزاری اجلاس‌های خود محل مشخصی داشته باشد.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه کنید که در مسئله سپنتا نیکنام عضو شورای اسلامی شهر یزد کلید اساسی برای برگشت ایشان به شورا در شورای عالی استان‌ها زده شد زمانیکه 61 نفر از 75 عضو شورای عالی استان‌ها در نامه‌ای به آیت الله شاهرودی اعلام کردند که این موضوع از اهمیت بسیاری برای شوراها برخوردار است.

رئیس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: در حال حاضر جلسات شورای عالی استان‌ها در مکان‌های مختلفی تشکیل می‌شود و کمیسیون‌های تخصصی این شورا در برج میلاد و اجلاس‌های عمومی در محل مجلس قدیم برگزار می‌شود. لذا امروز ساختمانی در خیابان بخارست فضای خوبی دارد که برای واگذاری آن با شهردار تهران صحبت کردم و ایشان اعلام کردند که اگر دبیرخانه کلانشهرها نیز در آنجا مستقر شود با این موضوع موافق هستند که مقرر شد بخشی از فضای این ساختمان به دبیرخانه کلانشهرها داده شود. لذا با توجه به دلایل عنوان شده امیدوارم که اعضای شورا با واگذاری بهره برداری از این ساختمان به شورای عالی استان‌ها موافقت کنند. این موضوع از نظر قانونی نیز مشکلی ندارد.

الویری درباره تشکیل اجلاس‌های عمومی شورای عالی استان‌ها در محل مجلس قدیم نیز گفت: دولت و مجلس در خصوص ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی توافقی کردند به این ترتیب که دولت مرکز تحقیقات استراتژیک را در مقابل گرفتن ساختمان مجلس قدیم به مجلس شورای اسلامی واگذار کرده، لذا هر لحظه ممکن است که دیگر اجازه برگزاری اجلاس‌های عمومی در این محل به ما داده نشود. البته با مجلس در حال گفت‌وگو هستیم تا مصوبه‌ای از مجلس بگیریم که ساختمان شورای عالی استان‌ها در محلی مناسب و با معماری مناسب ایجاد شود اما با توجه به مسائل مالی و مشکلات موجود ممکن است این کار تا حدود پنج سال به طول بیانجامد لذا واگذاری این ساختمان به مدت چهار سال به شورای عالی استان‌ها می‌تواند فرصت مناسبی را ایجاد کند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا پس از بحث و بررسی این موضوع با اکثریت آراء با واگذاری این ساختمان به مدت چهار سال به شورای عالی استان‌ها موافقت کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها