کد خبر: 223435
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۱ ۱۳:۰۵:۰۰
| |

استاندار گلستان اعلام کرد:

175 روستای استان گلستان با تانکر آبرسانی می‌شود

استاندار گلستان گفت: 120 روستای استان گلستان با تانکر آبرسانی می‌شود که با خشک شدن چشمه های آب برخی روستاها این تعداد به 175 روستا افزایش یافته است.

175 روستای استان گلستان با تانکر آبرسانی می‌شود
کد خبر: 223435
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۱ ۱۳:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدمناف هاشمی استاندار گلستان ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه آب شیرین کن بندرترکمن که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهارداشت: استان گلستان عقب ماندگی طولانی در حوزه وزارت نیرو دارد. در حوزه برق به استان همجوار وابستگی داریم؛ هرچند مازندران همواره در موضوع برق به ما کمک کرده است اما استقلال حوزه برق استان مهم بوده و با پیگیری های وزیر نیرو امکانپذیر است.

وی افزود: توسعه نیروگاه علی آبادکتول و همچنین احداث نیروگاه جدید توسط بخش خصوصی را در شمال استان پیگیری کردیم.

استاندار در مورد سهمیه قطعی‌های برق در ماه‌های اخیر گفت: با دستور وزیر نیرو قطعی 230 مگاواتی استان به 130 مگاوات کاهش یافت زیرا هوای گرم و شرجی برای مردم و صنایع استان مشکل‌ساز شده بود.

وی درباره پروژه آب شیرین کن بندرترکمن هم بیان داشت: این پروژه بزرگترین پروژه در شمال کشور است و امیدوارم پروژه های مشابه دیگری هم در استان اجرایی شود.

هاشمی ادامه داد: میزان بهره مندی روستاییان استان گلستان از آب شرب 70 درصد بوده در حالیکه این شاخص در کشور 74 درصد است. این آمار نشان می دهد در حوزه روستایی عقب افتادگی داریم.

وی گفت: 120 روستای استان گلستان با تانکر آبرسانی می‌شود که با خشک شدن چشمه های آب برخی روستاها این تعداد به 175 روستا افزایش یافته است.

استاندار درباره طرح فاضلاب شهری هم خاطرنشان کرد: متوسط این شاخص در کشور بیش از 40 درصد است اما متوسط استان گلستان 16 درصد است هرچند در گنبدکاووس و گرگان وضعیت بهتری داریم.

وی تاکید کرد: توسعه نیروگاه علی آبادکتول، سدهای نرماب، چایلی و وشمگیر و زهکشی اراضی که در تعهدات دولت است نشان می دهد که ما در استان هزاران میلیارد تومان پروژه آب و برق در حوزه نیروگاهی، سدسازی، آب روستایی و فاضلاب داریم.

هاشمی گفت: ما از محدودیت‌های دولت مطلع هستیم اما علاقه‌مندیم این پروژه‌ها را با اعتبارات دولتی و سرمایه بخش خصوصی به سرانجام برسانیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها