کد خبر: 225078
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۸ ۱۳:۴۷:۰۰
| |

اعلام حالت فوق‌العاده در اکوادور

در پی ورود موج گسترده‌ای از مهاجران ونزوئلایی به اکوادور از سمت مرز شمالی با کلمبیا، دولت اکوادور در سه استان خودش حالت فوق‌العاده اعلام کرده است.

اعلام حالت فوق‌العاده در اکوادور
کد خبر: 225078
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۸ ۱۳:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| تورم نجومی و کمبود کالاهای اساسی در ونزوئلا موجب شده است تا شهروندان این کشور زمینی به کلمبیا بروند و غالبا مسیر خودشان را به سمت جنوب و کشورهای اکوادور، پرو و شیلی ادامه می‌دهند.

وزارت خارجه اکوادور در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت اکوادور در ارتباط با مهاجرت انسانی در استان‌های کارچی، پیچینچا و ال‌اورو وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است تا به وضعیت مهاجران ونزوئلایی در مرز شمالی خودش رسیدگی کند.

طبق این بیانیه، اکوادور این هفته روزانه 4200 مهاجر ونزوئلایی را پذیرفته است. در این بیانیه اعلام نشد که چه میزان مهاجر پیش از این وارد این کشور شدند یا چرا شمار مهاجران افزایش یافته است.

حالت فوق‌العاده که در طول ماه اوت برقرار خواهد بود بدین معناست که استقرار پزشکان، نیروهای امداد اجتماعی و سایر امدادگران برای رفع نیازهای مهاجران و همچنین استقرار پلیس برای حمایت از روندهای مهاجرتی افزایش می‌یابد. در این بیانیه همچنین آمده است که آژانس‌هایی شامل سازمان بین‌المللی مهاجران و آژانس پناهجویان سازمان ملل در این امر کمک‌رسانی خواهند کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها