کد خبر: 226231
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۳ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

در نشست خبری هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک مطرح شد

2 بخش جدید و هیجان‌انگیز در جشنواره عروسکی/ روسیه ترسید و به ایران نیامد اما فرانسه استقبال کرد

نشست خبری هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک برگزار شد.

2 بخش جدید و هیجان‌انگیز در جشنواره عروسکی/ روسیه ترسید و به ایران نیامد اما فرانسه استقبال کرد
کد خبر: 226231
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۳ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نشست رسانه ای هفدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک امروز 23 مرداد ماه با حضور مرضیه برومند دبیر جشنواره در سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار شد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، پیمان شریعتی معاون اجرایی جشنواره، سعید اسدی رییس تئاتر شهر، محسن حسن‌زاده مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی و جمعی دیگر افرادی بودند که در این نشست حضور داشتند.

مرضیه برومند در آغاز این نشست گفت: «در ابتدا نگران برگزاری جشنواره بودم اما هر چه گذشت به این نتیجه رسیدم که انجام این کار می تواند در جامعه امید ایجاد کند.»

پیمان شریعتی در ادامه گفت: «دو بخش به جشنواره اضافه شده که از نقاط قوت ما در برگزاری هفدهمین جشنواره عروسکی خواهد بود و راه مناسبی را برای کشف استعدادهای تازه فراهم می‌کند که بخش دانش آموزی و بخش تجربه بخش های جدید این دوره هستند.»

برومند در ادامه درباره زمانبندی و انجام مراحل مختلف جشنواره عروسکی گفت: «اگر حساب مختصری داشته باشم باید بگویم که نزدیک به 1500 نفر تا 2000 نفر در این جشنواره درگیر بودند و تلاش های زیادی را در برگزاری این جشنواره انجام دادند. به صورت کلی می توانم بگویم که رشد خوبی را داشتیم.

شریعتی عنوان کرد: «نهادهای مختلفی مثل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شهرداری تهران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، آموزش و پرورش و انجمن سینمای جوان با این جشنواره همراهی و مشارکت داشتند. امیدوارم بتوانیم از پتانسیل موجود در کشور برای رشد تئاتر استفاده کنیم.»

دبیر جشنواره عروسکی درباره بزرگداشت های مدنظر گفت: «از سه هنرمند ایرانی قدردانی و تجلیل خواهیم کرد که اسامی شان را نمی گویم تا مزه اش از بین نرود. همچنین درباره بخش بین الملل باید بگویم که با توجه به شرایط سیاسی کشور تنها کشور روسیه به ایران نیامد و ترسید اما مثلا گروه فرانسه از طرف ترامپ از ما عذرخواهی کردند و گفتند با کمال عشق و علاقه به ایران می آیند. حتی همه گروه ها به ما تخفیف دادند و سفارتخانه ها هم با ما همراهی زیادی داشتند که البته ما هم تعداد گروه های این بخش را کم‌ کردیم.»

برومند در ادامه اضافه کرد: «گلایه ای هم از موسسه گوته دارم. دوره پانزدهم با همراهی گوته گروهی از افغانستان به ایران آمدند اما در دوره شانزدهم آنها هزینه رفت و آمدشان را تقبل نکرده بودندو گروه به صورت زمینی آمدند. امسال هم گوته زیر قولش زد و ما علیرغم مشکلات مالی شرایط حضور گروه افغانستان را فراهم کردیم. می خواهم نکته ای به ترامپ و کسانی که از او حمایت می کنند، بگویم که آقای ترامپ این محدودیت ها مستقیم دودش به چشم مردم و حتی نهادهای فرهنگی می رود پس نگویید که به فکر مردم هستید اما ما فرهنگی ها آینده نگر هستیم. فردا روشن است و آسمان عروسک ها هم آبی است.»

برومند درباره محیط پیرامونی تئاتر شهر گفت: «نمی دانم چرا مسئولان شهرداری ما آنقدر بی سلیقه هستند. تئاتر شهر دارد هویتش را از دست می دهد و کسی که مدیر تئاتر شهر شود باید مدام حواسش به اطراف این مجموعه باشد.»

خالق «شهر موشها» درباره شادپیمایی گفت: « باید بگویم که دوست داشتم این شادپیمایی در روز اول جشنواره و از میدان ولیعصر آغاز شود اما مشکلات مالی و برنامه ریزی باعث شد که این اتفاق به پارک آب و آتش منتقل شود و البته حسنش هم این است که در پارک مردم جمع هستند و می توانیم شاهد اتفاقات جذابی باشیم. شادپیمایی جشنواره 31 مردادماه همزمان با عید قربان در بوستان آب و آتش خواهد بود.»

برومند در انتها گفت: «سال بعد هر کسی که دبیر باشد با جان و دل به او کمک خواهم کرد. فکر می‌کنم باید جوان‌ها بر سر کار بیایند و یکی از آنها دبیر آینده جشنواره عروسکی شود. بچه‌هایی که در این سالها در دبیر خانه و ستاد خبری حضور داشته‌اند به اندازه‌ای با تجربه هستند که می توانند دبیر آینده این جشنواره شوند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها