کد خبر: 226238
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۳ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران خبر داد:

70 تن کالا در گمرک‌های تهران وجود دارد

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران گفت: 70 تن کالا در گمرک‌های تهران وجود دارد و به بازار نرسیده است.

70 تن کالا در گمرک‌های تهران وجود دارد
کد خبر: 226238
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۳ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد امامی امین معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان تهران طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به التهابات بازار طی روزهای اخیر شاهد آن هستیم که حجم زیادی از کالا فقط در گمرک های تهران تجمع پیدا کرده است و این تجمع در اثر ابلاغ دستور به گمرک ها بوده و عدم اجرای صحیح قوانین و مقررات منجر به بروز این مشکل شده است.

امامی امین با بیان اینکه در حال حاضر در حال حاضر با پدیده احتکار مواجه هستیم گفت: طی بازدیدهای صورت گرفته از گمرکات تهران مشخص شد کالاهای وارد شده با مجوزهای لازم حداکثر تا 4 ساعت می توانند ترخیص شوند که اگر مرزها بسته شود برای یکسال آینده نیاز به کالا در استان تهران نداریم ، همه انبارهای تهران پر از برندهایی است که سالهاست از بازار در حال ارتزاق هستند.

وی با بیان اینکه 70 تن کالا در گمرکات تهران وجود دارد و به بازار نرسیده است بیان داشت: وزارت صنعت معدن و تجارت قبل از ابلاغ دستورالعمل باید زیر ساخت های آن را در بازار فراهم می کرد و تأمین نقدینگی برای مابه التفاوت نرخ ارز که مطرح شده برای کسی که از چند ماه قبل اقدام به واردات کرده است دشوار و غیرممکن است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران گفت:برندهای کره ای بیش از 20 سال است در بازار ما فربه می شوند و بخش مهمی از گردش مالی را در ایران دارند اما همیشه زودتر ازسایر برندها به استقبال تحریم می روند و نیاز است با کمک وزارت امور خارجه خط مشی در این بخش تدبیر شود.

امامی امین گفت: تعزیرات استان تهران در بازدید از یکی از برندها با بیش از60 هزار قطعه کالای انبار شده مواجه شد درحالی که ماه ها است یکی از کالاهایش را در نمایندگی ها عرضه نکرده ،برندهای معروف که تابلوهایشان سراسر بازار را پر کرده حق ندارند احتکار کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها