کد خبر: 227316
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۸ ۱۴:۳۵:۰۰
| |

جانشین فرمانده ناجا خبر داد:

مبارزه با احتکار و اخلال در سیستم ارز و سکه

جانشین فرمانده ناجا اعلام کرد: مبارزه با احتکار و اخلال در سیستم ارز و سکه اولویت ناجا است.

مبارزه با احتکار و اخلال در سیستم ارز و سکه
کد خبر: 227316
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۸ ۱۴:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار اسکندر مومنی، جانشین ناجا امروز در سفر به کرمان و در جمع خبرنگاران با اشاره به تصادفات و وضعیت جاده‌ها گفت: کویری بودن استان و وجود استراحتگاه‌هایی که در راه نیاز است مواردی بود که فرمانده انتظامی استان کرمان مطرح کردند.

وی افزود: مهمترین تصمیم گیری که دراین راستا شد و مشکلی که در واقع وجود دارد کنترل الکترونیک و کنترل هوشمند است که قرار شد نیروی انتظامی به همراه وزارت راه و ترابری و شهرداری‌ها تلاش بیشتری انجام دهند تا با افزایش دوربین‌ها و سیستم‌های هوشمند، نظارت و کنترل بیشتری شود و توسعه ایمنی ایجاد و افزایش پیدا کند. لذا با این اقدامات امیدواریم تصادفات در این استان هم کاهش پیدا کند کما اینکه نسبت به سال‌های گذشته کاهش قابل توجه‌ای داشته، ولی باز هم یه نفر هم زیاد هست.

وی با اشاره به آثار سوء قاچاق کالا بر اشتغال و تولید گفت: همه قوا برای برخورد با این پدیده مصمم هستند؛ نیروی انتظامی در خط مقدم قرار دارد و تمرکز ما بر کارهای اطلاعاتی و باندهای بزرگ و موثر قاچاق کالا است که 50 درصد افزایش داشته است. کشف کالاهای حجیم و باندهای بزرگ بالای 500 میلیون بیشتر از 50 درصد افزایش یافته است چرا که تمرکز حول پرونده های بیش از 500 میلیون بود.

سردار مومنی در خصوص موضوع ارز و سکه گفت: نیروی انتظامی با همه توان برای کمک به عرصه آمده و با عناصر اصلی برخورد می شود؛ مردم مطمئن باشند همه قوا در این زمینه مصمم هستند.

وی از برخورد با متخلفان حوزه ارز و سکه خبر داد و بیان کرد: مردم در این زمینه اطمینان و آرامش داشته باشند چرا که همه در تلاش برای عبور از این شرایط هستند. بخشی از شرایط کنونی عینی و بخشی التهاب است.

وی با اشاره به برخی شایعات و التهابات گفت: کشورهای خارجی و دشمنان در این زمینه نقش دارند اما ما به بهترین نحو از این شرایط عبور و با متخلفان برخورد می کنیم.

سردار مومنی در ادامه با تشکر ازتلاش و زحمات رسانه‌ها و همراهی با نیروی انتظامی گفت: اگر ما می توانیم امنیت را به کمک مردم تامین کنیم تلاش شما در انعکاس و انتشار آن موثر است.

وی در خصوص سفر خود گفت: این سفر بازدید و نظارت ستادی بود که به صورت دوره‌ای و مستمر از همه استان‌های کشور انجام می‌شود. کرمان امروز جمع بندی نهایی بود و هیئت‌هایی آمدند و ارزیابی کردند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش مجاهدانه پرسنل نیروی انتظامی استان، فرماندهی و همه همکاران در استان، همه دستگاه‌های امنیتی نظامی و همکاری بسیار خوب مردم خوشبختانه شاخص‌های امنیتی در استان بهبود پیدا کرد.دراین استان جرایم عمده، جرایم خشن، جرایم جنایی کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌های امنیتی نسبت به سال قبل بهتر شده بود گفت: قتل، آدم ربایی، گروگانگیری کاهش و کشفیات سلاح افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه باید بگویم شرایط امنیتی این استان سال 97 نسبت به 96 بهتر شده است و کرمان جز 10استان برتر کشور است که باید نمره 19 به این فرماندهی داد.

سردار مومنی افزود: درکشور هم شرایط همینطور است، شرایط امنیتی در 4 ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته خوشبختانه بهبود پیدا کرد و جرایم جنایی، جرایم خشن ازجمله سرقت مسلحانه، قتل، آدم ربایی، سرقت بانک، سرقت اتومبیل کاهش پیدا کرد و میانگین این جرائم کاهش پیدا کرد.

وی گفت: کاهش میانگین جرم به معنای این نیست که هیچ جرمی افزایش پیدا نکرده است چراکه جرایمی ازقبیل سرقت مغازه، کیف قاپی افزایش داشته است، ولی میانگین کلی جرایم کاهش قابل توجهی داشته است و کشفیات ما افزایش داشت.

جانشین ناجا در ادامه با اشاره به افزایش کشفیات نیز گفت: کشف مواد مخدر، کشف سلاح، کشف قاچاق کالا نسبت به سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

سردار اسکندر مومنی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های مهم ما مبارزه با قاچاق کالا است گفت: چون ورود قاچاق کالا به تولید و اشتغال درکشور ضربه می‌زند و همه قوا مصمم هستند برخورد کنند و نیروی انتظامی در خط مقدم قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها