کد خبر: 229094
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ ۱۴:۱۹:۰۰
| |

یک مقام مسئول:

بالغ بر 88 درصد از کود مورد نیاز کشور تولید داخل است/قیمت کود اوره یارانه‌ای 38 هزار و 500 تومان

یک مقام مسئول گفت:در شرایط کنونی 88.5 درصد از کود مورد نیاز کشور از تولید داخل و مابقی از طریق واردات تامین می شود.

بالغ بر 88 درصد از کود مورد نیاز کشور تولید داخل است/قیمت کود اوره یارانه‌ای 38 هزار و 500 تومان
کد خبر: 229094
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ ۱۴:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| علی علی زاده عضو هیات مدیره و مدیر امور بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی باغبانی،نهاده ها،گلخانه، گیاهان دارویی،ماشین آلات و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران از ثبات قیمت کود یارانه ای خبر داد و گفت: قیمت و کیفیت کودهای یارانه ای نسبت به گذشته تفاوتی نداشته است و هم اکنون وزارت جهاد کشاورزی برنامه ای برای افزایش نرخ کود ندارد.

وی با اشاره به اینکه با پتروشیمی ها در زمینه تامین مواد اولیه مشکلی نداریم، افزود: با توجه به پیگیری مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی و وزیر جهاد کشاورزی، تعامل خوبی با پتروشیمی ها داریم به گونه ای آنها هیچ گونه تغییر قیمت در مواد اولیه خود نداشتند.

به گفته علی زاده در شرایط کنونی 88.5 درصد از کود مورد نیاز کشور تولید داخل است و مابقی از طریق واردات تامین می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: براساس ابلاغیه مقام معظم رهبری در راستای سیاست های جاری، مجموع نیاز کارخانه های داخل را از طریق مناقصه خریداری و سپس برای کسری به سراغ مناقصه بین المللی می رویم.


مدیرامور بازرگانی شرکت خدمات حمایتی در پایان تصریح کرد: مابقی کسری مورد نیاز با برگزاری مناقصه خارجی از کشورهای روسیه و چین و... خریداری می شود.

ارتقا 60 درصدی کیفیت کود های توزیعی در بازار/قیمت مصوب انواع کود یارانه ای در بازار


ملازاده عضو هیات مدیره و معاون فنی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در ادامه گفت: از شروع به کار دولت یازدهم تمامی کودهای توزیعی برخلاف سال های قبل باید دارای گواهی ثبت باشند و درغیر این صورت تعزیرات با کارخانه های متخلف برخورد خواهد کرد.

وی از ارتقا کیفیت کودهای توزیعی خبر داد و گفت: براساس آخرین بررسی ها کیفیت کودهای توزیعی بیش از 60 درصد نسبت به سال 92 ناشی از داشتن گواهی ثبت افزایش یافته است.

به گفته این مقام مسئول علی رغم اعمال تحریم های جدید، تا کنون هیچ گونه مشکلی در رابطه با تامین کود نداریم.

معاون فنی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ادامه داد:تا کنون بیش از 30 مورد از کارخانه های کود متخلف پلمپ شده اند.

وی نیاز سالانه کود کشور را 4.5 میلیون تن اعلام کرد و افزود: این درحالی است که مصرف کود در کشور کمتر از 2 میلیون تن است که در نهایت این کاهش مصرف عواقبی از جمله کاهش عملکرد و کیفیت محصول را به همراه دارد.

ملازاده در ادامه گفت: علی رغم آنکه بسیاری از افراد می گویند که مصرف بالای کود انواع سرطان ها و بیماری ها را در کشور به همراه دارد،باید گفت که عکس این موضوع صادق است.

وی در توصیه ای به کشاورزان بیان کرد: به کشاورزان توصیه می کنیم که به میزان بهینه کود در مزارع و باغات خود مصرف کنند چرا که این موضوع ضمن افزایش درآمد کشاورزان،کاهش مشکلات و بیماری ها نظیر سرطان و ... را نیز به همراه دارد.

مشاور وزیر در امور تغذیه در پایان قیمت مصوب هر کیسه 50 کیلویی کود اوره یارانه ای را 38 هزار و 500، سوپر فسفات تریپ 55 هزار،سولفات پتاسیم 75 هزار تومان اعلام کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها