کد خبر: 229155
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۷ ۰۵:۲۲:۰۰
| |

تعامل دولت و مجلس

علی نجفی خشرودی نماینده مجلس در یادداشتی نوشت: آقای رییس‌جمهور از تعداد قابل‌توجهی از مردم رای گرفته و فعالین سیاسی، اجتماعی و نخبگان همراه دولت هستند. این فرصت می‌تواند به افزایش تعاملات دولت و مجلس و تقویت همکاری‌ها بین این دو قوه کمک کند.

تعامل دولت و مجلس
کد خبر: 229155
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۷ ۰۵:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| علی نجفی خشرودی نماینده مجلس در یادداشتی نوشت:جلسه سوال از رییس‌جمهور می‌تواند تبدیل به فرصتی برای تقویت همکاری بین دولت و مجلس و تلاش بیشتر برای حل مسائل و مشکلات دولت شود. به هر حال حامیان دولت و فراکسیون امید انتظار دارند که تعاملات و مراودات دولت و مجلس افزایش یابد؛ چرا که می‌تواند مفاهمه و درک متقابل بیشتر نسبت به روند تحولات و مشکلات کشور به وجود آورد. مهم این است که بسیاری از این مشکلات واقعا متوجه دولت نیست و ریشه در ساختارهای نامناسب اقتصادی و ...

مشکلات به وجود آمده در طول سالیان متمادی دارد. مسائل بانک‌ها و تولید و قاچاق به‌گونه‌ای نیست که بگوییم یک‌شبه ایجاد شده است.

در عین حال مجلس اعتقاد داشته که دولت در برخی موارد از جمله نوسانات ارز باید مقداری چابک‌تر و بهنگام‌تر برخورد می‌کرد. تصمیمات جدی و سریع‌تری باید اتخاذ می‌شد تا فضا از کنترل قوه مجریه خارج نشود. بهتر بود در جلسه سوال از رییس‌جمهور، موانع و مشکلات دولت بیشتر تشریح می‌شد. آقای روحانی در ابتدای صحبت‌هایش فراز خوبی داشت. ایشان این پرسش را مطرح کرد که چرا دولتی که حدود 6 سال با یک استاندارد خوب و روبه‌جلو حرکت می‌کرد، ناگهان مردم را نسبت به آینده ناامید کرد. چه کسانی در ایجاد این ناامیدی نقش داشتند؟ آن زمان بحث خروج امریکا از برجام مطرح نبوده است.

ما در اواخر سال گذشته این وضعیت را شاهد بوده‌ایم. این مساله واقعا باید واکاوی شود. انتظار ما این بود که آقای روحانی صریح‌تر صحبت می‌کرد. البته اینکه آقای رییس‌جمهور وارد آمار و ارقام نشد، خوب بود. در بین مردم هم این مساله چندان جذابیتی ندارد. این اتفاق شاید به ذائقه دولت در هفته دولت خوش نیامده باشد اما دولت می‌تواند این اتفاق را تبدیل به فرصت کند.

آقای رییس‌جمهور از تعداد قابل‌توجهی از مردم رای گرفته و فعالین سیاسی، اجتماعی و نخبگان همراه دولت هستند. این فرصت می‌تواند به افزایش تعاملات دولت و مجلس و تقویت همکاری‌ها بین این دو قوه کمک کند. آقای رییس‌جمهور نیز تاکید کرد که الان زمان همبستگی و همراهی بین مسوولان کشور است. ممکن است برخی مخالفان سیاسی به دنبال انتقاد از دولت و مخالفت با مواضع دولت باشند اما آنها هم باید متوجه باشند که اقدامات و تلاش‌های‌شان بی‌حد و مرز نیست. این‌طور نیست که تصور کنند، می‌توانند از این اتفاقات به عنوان سکویی برای به چالش کشیدن دولت استفاده کنند. حمایت از دولت در شرایط کنونی همچنان که مقام معظم رهبری هم فرمودند، ضروری است و ما به صورت جدی از دولت حمایت خواهیم کرد.

منبع: اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها