کد خبر: 236842
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۴ ۱۵:۳۲:۰۰
| |

سخنگوی وزارت کشور:

15 شهردار بازنشسته هستند

سخنگوی وزارت کشور درباره قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان گفت: شهرداران مشمول این قانون می شوند که در این صورت 15 شهردار مسئولیت خود را ترک خواهند کرد.

15 شهردار بازنشسته هستند
کد خبر: 236842
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۴ ۱۵:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سلمان سامانی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درباره منع به‌کارگیری بازنشستگان، گفت: در مورد شمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان برای شهرداران نظرهای متفاوت و گاه متعارضی وجود داشت که به منظور اجرای شایسته قانون باید وحدت نظر بین دستگاههای مجری، نظارتی و قانونگذار ایجاد شود.
وی ادامه داد: به همین منظور و به دنبال ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان، در وزارت کشور از معاونت حقوقی ریاست جمهوری و نیز دیوان محاسبات به صورت مکتوب استعلام کردیم که تاکنون به صورت مشخص و مکتوب پاسخی به وزارت کشور داده نشده است. اما در صحبت هایی که به شکل شفاهی داشته ایم شهرداران مشمول این قانون می شوند که در این صورت 15 شهردار مسئولیت خود را ترک خواهند کرد.


سخنگوی وزارت کشور یادآورشد: رییس جمهوری قانون منع به کارگیری بازنشستگان را به سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرده است و به تبع آن هم دستگاه مجری، همین سازمان محسوب می شود.

سلمانی با اشاره به بازداشت برخی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تهران درباره نظارت وزارت کشور بر عملکرد شوراها، گفت: بازرسی دوره ای از همه شهرداری ها از جمله 41 شهرداری استان تهران به شکل مستمر انجام و گزارش ها به معاونت عمرانی وزارت کشور ارسال می شود. لذا در صورتی که تخلفی در این بازرسی ها مشاهده شود موضوع به مراجع قانونی برای پیگیری و رسیدگی انتقال خواهد یافت.

منبع: جماران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها