کد خبر: 241266
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ ۱۵:۵۰:۰۰
| |

مارال فرجاد بازیگر نمایش «مدیترانه»‌ در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

«مدیترانه» به موضوع پناهجویان می‌پردازد/ نقش دردناکی را تجربه‌ کرده‌ام/ پناهجویان زیادی در سال‌های اخیر در مدیترانه غرق شدند

مارال فرجاد گفت: «مهاجرین زیادی به ایتالیا می‌آیند. البته تعدادی از آنها به سواحل این کشور می‌رسند. بعضا هستند افراد دیگری نیز که در مدیترانه غرق می‌شوند و هیچگاه به آرزوهای که در سر دارند نمی‌رسند.»

«مدیترانه» به موضوع پناهجویان می‌پردازد/ نقش دردناکی را تجربه‌ کرده‌ام/ پناهجویان زیادی در سال‌های اخیر در مدیترانه غرق شدند
کد خبر: 241266
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ ۱۵:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مارال فرجاد بازیگر سینما و تئاتر این روزها در شهر رم در ایتالیا حضور دارد. فرجاد در نمایش« مدیترانه» علی شمس نقش آفرینی خواهد کرد. این اثر درباره پناهجویانی است که از کشورهای جنگ‌زده به خصوص خاورمیانه به اروپا پناه می‌برند. مارال فرجاد در ادامه درباره این تئاتر و نقشی که دارد توضیح می دهد.

مارال فرجاد بازیگر نمایش« مدیترانه» درباره حضور در این اثر به اعتمادآنلاین گفت: « متاسفانه یکی از اتفاقاتی که این روزها و شاید بهتر باشد بگوییم که در سالهای اخیر شاهد آن هستیم و باعث ناراحتی همه ما می‌شود از بین رفتن انسانهایی است که به عنوان پناهجو از کشور و وطن خود فرار می‌کنند تا به جایی بهتر برسند که اکثرا مقصد پناهجویان اروپا است. طی سالهای اخیر مردمان زیادی در دریا و به خصوص در اقیانوس مدیترانه غرق شده‌اند. انسانهایی که با آروزی داشتن زندگی بهتر ریسک می‌کنند و با قایق‌هایی قصد سفر می کنند، که به هیچ وجه ایمن نیست. نمایش «مدیترانه» سعی دارد که به موضوع پناهجویان بپردازد. امیدوارم بتوانیم اجرای قابل قبولی داشته باشیم.»

فرجاد ادامه داد: « علی شمس کارگردان این نمایش است. این اثر قرار است که در ایتالیا اجرا شود. سالن نمایش «دوکومنتی» به آقای شمس برای این اجرا پیشنهاد داد. متاسفانه بسیاری از افرادی که برای زندگی بهتر به اروپا مهاجرت می‌کنند دچار مشکلاتی می‌شوند.»

بازیگر نمایش «مدیترانه» درباره مشکلاتی که در کشور ایتالیا برای پناهجویان وجود دارد گفت: «مهاجرین زیادی به ایتالیا می‌آیند. البته تعدادی از آنها به سواحل این کشور می‌رسند. بعضا هستند افراد دیگری که نیز در مدیترانه غرق می‌شوند و هیچگاه به آرزوهایی که در سر دارند نمی‌رسند.»

بازیگر نمایش«مدیترانه» درباره بازیگران این اثر و چگونگی نقشش در این نمایش گفت: «در این نمایش سه زن و یک مرد هستیم. خود کارگردان یعنی علی شمس نیز در «مدیترانه» بازی می‌کند. من و بهار کاتوزی در نقش مادر و دختر ظاهر می‌شویم دو پناهجویی هستیم که از آسیا به سمت اروپا حرکت کرده‌ایم و در سن 34 سالگی فوت کرده‌ایم. نقش دردناکی را تجربه‌ کرده‌ام از مردادماه امسال درگیر این نقش هستم. روزهای که سر تمرین بودم اشک می‌ریختم. افسوس می‌خوردم برای کسانی که در خاور میانه متولد می‌شوند! من هم جزو خاورمیانه هستم و در ایران به دنیا آمده‌ام اگر در کشور من هم جنگی رخ می‌داد قطعا اکنون در اروپا آواره بودم.»

فرجاد در انتها اضافه کرد: «در نمایش «مدیترانه» به سه زبان مختلف صحبت می‌کنیم. زبانهای انگلیسی و ایتالیایی و زبان بدن. امیدوارم کسانی که این نمایش را می‌بینند تاثیر بگیرند و کمی از خشم خود بکاهند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها