کد خبر: 241753
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۸ ۰۸:۵۶:۰۰
| |

ذبیح الله پورشیب، ملی‌پوش کاراته

فقط به قهرمانی جهان فکر می‌کنیم

ذبیح الله پورشیب، ملی‌پوش کاراته گفت: ما به گونه‌ای تمرین کردیم که با دست پر به کشور برگردیم و به جز قهرمانی جهان به هیچ عنوان دیگری فکر نمی‌کنیم.

فقط به قهرمانی جهان فکر می‌کنیم
کد خبر: 241753
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۸ ۰۸:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ذبیح الله پورشیب ملی پوش کاراته کشورمان بیان کرد: مسابقات جهانی اسپانیا برای کاراته مفید است و ما می‌توانیم از عنوان قهرمانی تیم ملی در جهان دفاع کنیم. اگر بتوانیم در بخش انفرادی در رقابت‌های جهانی مدالی را کسب کنیم می‌تواند کمک زیادی به کسب سهمه المپیک 2020 توکیو کند چرا که امتیازات در رقابت‌های جهانی ضریب 12 دارد و در رنکینگ کاراته کاها تاثیر زیادی خواهد داشت.

او ادامه داد: امیدوارم در این رقابت‌ها بدرخشیم و بهترین مدال را بگیریم. در حال حاضر تیم ما فوق العاده است و انتظار از آن زیاد است. البته باید این را در نظر گرفت که کاراته المپیکی شده است و تمام کشور‌ها در حال تمرین و سرمایه گذاری هستند و اگر بتوانیم در رقابت‌های جهانی اسپانیا مدال طلا بگیریم نیمی از مسیر کسب سهمیه المپیک را طی کرده ایم که امیدوارم ملی پوشان ما بتوانند بهترین نتایج را رقم بزنند.

پورشییب افزود: از زمستان سال گذشته به تناوب ملی پوشان در اردوی تیم حضور داشتند، اما اردوهای سال گذشته به دلیل برگزاری لیگ کاراته متوقف شد و در سال جدید به طور مداوم به دلیل حضور در مسابقات مختلف اردوها پیگیری شد. حضور در لیگ جهانی، قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی پیش زمینه ای برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان در اسپانیا بود و به همین دلیل ما به گونه ای تمرین کردیم که با دست پر به کشور برگردیم و به جز قهرمانی جهان به هیچ عنوان دیگری فکر نمی کنیم.

کاپیتان تیم ملی کاراته عنوان کرد: فدراسیون کاراته و مسئولان آن در حد توان خود از تیم ملی حمایت کردند. فدراسیون تا اندازه ای توان دارد و همان طور که انتظار مدال آوری از تیم ملی وجود دارد ما نیز از مسئولان وزارت ورزش و جوانان انتظار حمایت داریم. کاراته پتانسیل زیادی دارد و می تواند در تمام اوزان المپیک مدال آوری کند اما این موضوع نیاز به حمایت از سوی مسئولان دارد.

او تصریح کرد: با توجه به هزینه هایی که برای اعزام وجود دارد مشکلاتی در این زمینه داریم و کم و کاستی هایی در اعزام وجود دارد که اگر برطرف شود با آرامش در تورنمنت ها حاضر خواهیم شد و این می تواند بزرگترین امتیاز برای افزایش آمادگی ملی پوشان باشد.

کاپیتان تیم ملی کاراته عنوان کرد: امیدوارم ثمره یکسال زحمت را با کسب بهترین نتایج در رقابت های جهانی رقم بزنیم. تمام اوزان در این رقابت ها سخت هستند چرا که بهترین های جهان در این اوزان شرکت می کنند. در مسابقات جهانی نمی توان هیچ حریفی را دست کم گرفت و امیدوارم بتوانم در بخش انفرادی خوشرنگ ترین مدال را بدست آورم. انگیزه زیادی در این رقابت ها دارم تا بتوانم با مدالی که کسب می کنم به قهرمانی تیم ملی کمک کنم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها