کد خبر: 241947
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۹ ۰۹:۰۴:۰۰
| |

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

اروپا درخواست رسمی بازگشایی دفتر خود را بدهد، بررسی می‌کنیم

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر اروپایی‌ها درخواست رسمی بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا را به مقامات ایران تقدیم کنند، حتما آن را با در نظر گرفتن منافع کشورمان بررسی می‌کنیم.

اروپا درخواست رسمی بازگشایی دفتر خود را بدهد، بررسی می‌کنیم
کد خبر: 241947
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۹ ۰۹:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت‌الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازگشایی دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در تهران، بیان کرد: سفیران کشورهای اروپایی در نشستی مشترک با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درخواست کردند که دفتر اتحادیه اروپا در ایران مجددا بازگشایی شود.

وی افزود: ما بلافاصله اعلام کردیم که به عنوان کمیسیون امنیت ملی در این زمینه به آنها کمک خواهیم کرد و این موضوع را در دولت و وزارت امور خارجه نیز مطرح کردیم.

فلاحت پیشه تصریح کرد: به نظر می‌رسد که اتحادیه اروپا بازگشایی دفتر ایران را در بودجه خود نگنجانده است و علی‌رغم آنکه بسیاری از اشخاص اروپایی مانند موگرینی درخواست بازگشایی این دفتر را دارند، باتوجه به عدم پذیرش ایران با این درخواست و نداشتن بودجه اروپا برای تاسیس دفتری در تهران، عملا تحقق این امر امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی بیان کرد: اگر اروپایی‌ها درخواست رسمی بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا را به مقامات ایران تقدیم کنند، حتما آن را با در نظر گرفتن منافع کشورمان بررسی می‌کنیم.

وی ادامه داد: اکنون کشورها در زمینه پذیرش دیپلمات‌ها مختار عمل می‌کنند و ما نیز مجبور نیستیم تا نماینده هر کشوری را به خاک خود راه دهیم .

فلاحت پیشه گفت:کشور ما ضعیف نیست و آن قدر اقتدار دارد که نماینده‌ای از خارج کشور و یا اتحادیه اروپا نتواند دفترش را به لانه جاسوسی تبدیل کند و هیچگاه چنین اجازه‌ای را به آنها نخواهیم داد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی در پایان خاطر نشان کرد: ما می‌توانیم ارتباط تجاری و اقتصادی خود با اتحادیه اروپا را افزایش دهیم و زیر ساخت‌های لازم نیز برای تحقق این امر وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها