کد خبر: 242032
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۹ ۱۲:۰۲:۰۰
| |

فرمانده مرزبانی استان ایلام:

اتاق عملیات مشترک میان مرزبانان ایران و عراق در اربعین تشکیل شد

فرمانده مرزبانی استان ایلام گفت: تشکیل اتاق عملیات مشترک میان مرزبانان ایران و عراق اوج وحدت و تعامل و همکاری بود.

اتاق عملیات مشترک میان مرزبانان ایران و عراق در اربعین تشکیل شد
کد خبر: 242032
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۹ ۱۲:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سرهنگ یحیی الهی فرمانده مرزبانی استان ایلام، اظهار داشت: شاخصه مهم امنیت و سهولت در خروج یکی از عوامل برای زائران اربعین حسینی در انتخاب این مرز برای تردد بود. برقراری امنیت در 430 کیلومتر مرز مشترک با حجم تردد میلیونی زائران اربعین حسینی چیزی نیست جز تلاش شبانه روزی پرسنل ولایت مدار مرزبانی که منیت این مرز را تامین می‌کنند.

وی به اقدامات مشترک و تشکیل اتاق عملیات مشترک توسط مرزبانان ایران و عراق در اربعین حسینی امسال اشاره و خاطر نشان کرد: تشکیل اتاق عملیات مشترک بین دو کشور یعنی اوج وحدت، تعامل و همکاری که فرماندهان عملیاتی در سطوح بالای نیروهای دو طرف اقدامات و بایسته‌های مرزی را رصد و از ایران تا عراق برای امنیت زائران گفتمان واحد در تصمیم نتیجه این اتاق مشترک عملیات بوده است.

الهی، رصد مرزهای دو طرف و حضور زائران به وسائل هوشمند را یادآورشد و گفت: علاوه بر گشت و کمین‌های مشترک اقدامات مانیتورینگ و استفاده از دوربین‌های دید در شب قوی و استفاده از پهپاد را عامل برقراری امنیت مرزی در استان ایلام است. اقدامات کنترل مرز مداوم و مستمر است اما اتاق مشترک عملیات تا پایان حضور آخرین زائر اربعین در مرز مهران فعال و زائران از امنیت کامل برخوردار هستند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها