کد خبر: 243707
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۷ ۱۷:۱۵:۰۰
| |

الباجی قائد السبسی رئیس‌جمهور تونس:

نخست‌وزیر تونس باید به مقام ریاست‌جمهوری احترام بگذارد

رئیس جمهوری تونس اعلام کرد که هیچ خصومتی بین او و نخست وزیر این کشور وجود ندارد اما او باید به مقام ریاست‌جمهوری احترام بگذارد.

نخست‌وزیر تونس باید به مقام ریاست‌جمهوری احترام بگذارد
کد خبر: 243707
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۷ ۱۷:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، الباجی قائد السبسی، رئیس جمهوری تونس امروز پنج‌شنبه در کنفرانسی خبری سکوت خود درباره اختلافاتش با نخست وزیر را شکست و با انتقاد از کسانی که می‌گویند می‌خواهد نقش خود را بزرگ نشان دهد، گفت، من پستچی بین دولت و پارلمان نیستم.

وی اظهار داشت: من هیچ خصومتی با یوسف الشاهد نخست وزیر تونس ندارم. من خودم او را به دلیل ویژگی‌هایش برای نخست وزیری انتخاب کردم.

رئیس‌جمهوری تونس درباره اصلاحاتی که نخست وزیر در کابینه‌اش داده، گفت، نخست وزیر لیست ترمیم کابینه‌اش را مستقیما به پارلمان فرستاد و من از این کار ناراحت شدم در حالیکه نخست وزیر باید تمام تصمیماتش را به من اطلاع دهد و باید به مقام ریاست‌جمهوری احترام بگذارد.

وی افزود: من موافقتم را به او ابراز داشته و از او خواستم لیست را برای بررسی بعد از بازگشتش از موریتانی به من بدهد تا بررسی کنم. حدود ساعت پنج عصر روز دوشنبه شاهد با من تماس گرفت و اصلاحات کابینه‌اش را به من اطلاع داد و من آن را رد کردم و از شاهد خواستم لیست اسامی وزیران جدید را برای من بفرستد.

السبسی ادامه داد: زمانی که شاهد لیست را برای من فرستاد و من از آن مطلع شدم پنج اسم بودند که من آنها را می‌شناختم و اسامی هم بودند که من شناختی از آنها نداشتم. به هر حال آنها منتظر نظر من نشدند و با اینکه می‌دانستند من موافق آنها نیستم ترکیب کابینه جدید در کنفرانسی خبری اعلام شد. من هیچ زمانی برای مطالعه سابقه این وزیران نداشتم.

وی درباره وضعیت فوق‌العاده نیز گفت: عاقلانه نیست که پنج سال در حالت فوق‌العاده باشیم من به به رغم مخالفت با این تدابیر به درخواست نخست وزیر پاسخ مثبت دادم.

وی با اشاره به مساله عدم موروثی بودن قدرت در کشورش تاکید کرد، اگر لازم شود به رغم اینکه منتخب ملت تونس هستم استعفا خواهم کرد و وظیفه من صیانت از قانون اساسی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها