کد خبر: 244941
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ۰۹:۳۳:۰۰
| |

آیت‌الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

جدایی «ایرانیت و اسلامیت» یک سیستم انگلیسی است

آیت‌الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره تفکیک ایرانیت و اسلامیت از یکدیگر گفت: قبل از مشروطه این فکر بوده و سیستم آن هم سیستم انگلیسی است که دین مقدر است و اختصاص به ایران هم نداشته است بلکه عراق و سوریه و لبنان هم مبتلا به چنین فکری بودند، الان هم هستند.

جدایی «ایرانیت و اسلامیت» یک سیستم انگلیسی است
کد خبر: 244941
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ۰۹:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت‌الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیان ارزیابی خود از فراز و نشیب‌های انقلاب اسلامی در چهار دهه‌ گذشته بیان کرد: ما از انقلاب‌مان دو توقع داریم؛ یکی این‌که مدیریت داشته باشد و حدود و ثغور کشور و سربلندی در نظام بین‌المللی را حفظ کند و مملکت دارای آزادی‌های علمی و فکری باشد.

وی افزود: توقع دیگر هم در رشد است که باید رشد و آسایش عمومی را بیشتر و فساد را ریشه کن کنیم که در این بحث ما موفق نبوده‌ایم.

آیت‌الله ممدوحی اظهار داشت: ما در تربیت نیرو موفق نبودیم و الان متاسفانه آنچه که بر فضای امروز حاکم است نظام غربی است.

وی گفت: نه رادیو و نه تلوزیون ما در این مقوله درست کار نمی‌کند که ما به شدت از آن گله‌مندیم. رسانه‌های دیگر هم که گاهی اوقات به برخی مسائل دامن می‌زنند و این نگرانی‌ها را تشدید می‌کنند. از طرفی از دستگاه دولت هم نگران و گله‌مندیم که از این مباحث جلوگیری نمی‌کند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر سه شعار اصلی انقلاب یعنی «استقلال»، «آزادی» و «جمهوری اسلامی» اظهار کرد: این سه شعار الان هم صحیح است اما تنها مقداری انفعال در نظام فرهنگی پیدا کردیم و نگرانی مردم از اوضاع اقتصادی وجود دارد.

ممدوحی درباره تفکیک ایرانیت و اسلامیت از یکدیگر گفت: این‌ها از اول هم بوده‌اند. قبل از مشروطه این فکر بوده و سیستم آن هم سیستم انگلیسی است که دین مقدر است و اختصاص به ایران هم نداشته است بلکه عراق و سوریه و لبنان هم مبتلا به چنین فکری بودند، الان هم هستند. به این‌ها باید بی‌اعتنا بود و به این موارد دامن نزد.

وی ادامه داد: در مورد این چیزهای فاسدی که علنی می‌شود، آن‌ها از خدایشان است که در روزنامه‌ها‌ بیایند، ما ندانسته ‌می‌خواهیم طرد و نقض کنیم اسمش را می‌بریم و آنها اصلا همین را می‌خواهند که اسمشان در روزنامه‌ها بیاید.

این عضو جامعه مدرسین درباره پارامترهایی که می‌تواند به روحیه امید به آینده در کشور ختم شود، ابراز داشت: فقط و فقط تنها پارامتر در این زمینه گوش دادن به حرف رهبری است. با اینکه بحثم سیاسی هم نیست و بنده در نظام و کارهای مدیریتی و اجرایی مسئولیتی ندارم و کاری از زیرمجموعه‌های رهبری هم در دستم نیست اما معتقدم قدرت داخلی و معنوی ایران در گوش دادن به حر‌ف‌های رهبری است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها