کد خبر: 248050
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۷ ۱۷:۲۵:۰۰
| |

محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

طلای جهانی 14 دلار کاهش قیمت داشت/ کاهش 5 درصدی قیمت طلا و سکه در بازار داخلی

محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف امروز چهارشنبه در تحلیل بازار طلا و سکه گفت: کاهش قیمت دلار در بازار داخلی و کاهش 14 دلاری طلای جهانی باعث شد طلا در بازار داخلی با 5 درصد کاهش قیمت مواجه شود.

طلای جهانی 14 دلار کاهش قیمت داشت/ کاهش 5 درصدی قیمت طلا و سکه در بازار داخلی
کد خبر: 248050
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۷ ۱۷:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس جرجندی - محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف امروز چهارشنبه در خصوص بازار طلا و سکه به خبرنگار اقتصادی اعتمادآنلاین گفت: قیمت جهانی طلا به نسبت به چند روز گذشته با 14 دلار کاهش به 1 هزار 214 دلار هر اونس رسید. در چند روز گذشته هم ارز داخلی با کاهش قیمت مواجه بود به نحوی امروز دلار به کانال 11 هزار تومان رسید. کاهش قیمت دلار در بازار داخلی و کاهش 14 دلاری طلای جهانی باعث شد که طلا در بازار داخلی با 5 درصد کاهش قیمت مواجه شود.

او افزود: در بازار امروز قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید با 3 میلیون 810 هزار تومان و سکه طرح قدیم 3 میلیون 650 هزار تومان دادوستد شد. همچنین نیم‌سکه بهار آزادی پس از کاهش قیمت امروز در بازار به 1 میلیون 910 هزار تومان و ربع‌سکه به 1 میلیون 110 هزار تومان و سکه‌های 1 گرمی هم 640 هزار تومان رسید.

کشتی آرای در ادامه گفت: قیمت هر مثقال طلا با توجه کاهش قیمت طلای جهانی و ارز در بازار داخلی به 1 میلیون 492 هزار تومان رسید و هر گرم طلای 18 عیار هم با 344 هزار و 400 تومان معامله شد.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا ادامه داد: با توجه به روند کاهش قیمت طلا، میل به خرید و سرمایه‌گذاری بر روی طلا و سکه کاهش پیداکرده است. با کاهش قیمت طلا در 2 هفته اخیر کسانی که دارای سکه و طلای خانگی هستند میل به فروش پیدا کردند که در حال حاضر میزان فروشنده طلا و سکه در بازار بیشتر از خریدار است.

او در پایان گفت: با کاهش قیمت طلا از هیجان‌ها و التهابات بازار کاسته شده و خیلی از معامله‌گران بااحتیاط معامله می‌کنند چراکه بعضی بر این باورند در روزهای آینده بازهم قیمت طلا با کاهش مواجه می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها