کد خبر: 248197
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۸ ۱۲:۰۵:۰۰
| |

وزیر اماراتی: قطر برای کاهش بحران فرصت‌سوزی می‌کند

وزیر مشاور امارات در امور خارجه به دنبال پرونده خاشقجی و انتقادات منطقه‌ای و بین‌المللی از عربستان، با انتقاد از قطر گرفت، دوحه از این فرصت پیش‌ آمده برای کاهش بحران خود استفاده نمی‌کند.

وزیر اماراتی: قطر برای کاهش بحران فرصت‌سوزی می‌کند
کد خبر: 248197
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۸ ۱۲:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه ضمن اظهارنظر درباره یادداشت مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا که برای روزنامه وال استریت ژورنال نوشته بود، از مخالفت این کشور با هدف‌گیری سیاسی عربستان در پی قتل خاشقجی قدردانی کرد.

به گزارش روسیا الیوم، قرقاش در سه پیام توئیتری نوشت، اظهار نظر پامپئو در این یادداشت در حمایت استراتژیک واشنگتن از ریاض، انتقاد او از معیارهای دوگانه و مورد هدف قرار دادن سیاسی این کشور و تاکید بر اهمیت نقش عربستان بسیار حائز اهمیت است.

وزیر امور خارجه آمریکا در این یادداشت بر همکاری کشورش با سعودی‌ها تاکید کرده و گفته بود، کاهش سطح ائتلاف آمریکا و عربستان هیچ چیزی را برای سوق دادن ریاض به سمت اصلاحات داخلی رقم نخواهد زد.

وی قطری‌ها را مخاطب قرار داد و نوشت، "آنها باید درباه دلیل تسخیر رسانه کشورشان برای حمله مغرضانه به عربستان و در مورد منافع قطر در این اقدام از رهبرانشان سوال کنند".

قرقاش افزود، دوحه نشان می‌دهد که "خردی" در این کشور وجود ندارد و راه خود را گم کرده است، زیرا از فرصتی که موج انتقادات علیه عربستان به دنبال پرونده قتل خاشقجی در اختیار دوحه قرار گرفته برای کاهش بحران خود استفاده نکرد.

وی مدعی شد، کشورهای منطقه بر این امر اتفاق نظر دارند که عربستان سنگ بنا برای همه کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس است و در شرایط بحرانی منطقه تضمینی برای همه در داشتن امنیت، موفقیت و شکوفایی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها