کد خبر: 248902
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۲ ۱۰:۲۵:۰۰
| |

تاثیر نوسانات نرخ ارز در تغییر شرایط واگذاری شرکت‌ها

معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی گفت:­ نوسانات نرخ ارز در تغییر شرایط واگذاری شرکت‌هایی که دارایی و بدهی آن‌ها ارزی است تاثیر گذار است، بنابراین این دسته از شرکت‌ها باید دوباره قیمتگذاری و در مورد آن‌ها تصمیم گیری شود.

تاثیر نوسانات نرخ ارز در تغییر شرایط واگذاری شرکت‌ها
کد خبر: 248902
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۲ ۱۰:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ­­زهره عالیپور­ معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی تعداد شرکت های قابل واگذاری در سالجاری را 630 مورد دانست و گفت: ​­سازمان خصوصی سازی با شرایط فعلی شاید امکانپذیر نباشد که همه این موارد را در­سال جاری­ قیمت گذاری و عرضه کند، بنابراین مناسب است تا براساس رویکرد بازار در حدود 150 شرکت از کل 630 مورد را اولویت بندی کرده و عرضه آنها را­ به جلو بیاندازد­ و مابقی بنگاههایی­ که قیمت گذاری آنها­ نامشخص بوده را به تاخیر خواهد انداخت.


وی در مورد علت تاخیر در تشکیل جلسات هیئت واگذاری هم افزود:­­ استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی قبلی (کرباسیان) اداره شدن وزارتخانه مذکور با سرپرست (اکرمی) و آمدن وزیر جدید (دژپسند) وقفه هایی را به وجود آورده و باعث شده تا جلسات هیئت­­ واگذاری با تاخیر تشکیل شود.


به گفته عالی پور، مادامی که هیئت­­ واگذاری قیمت جدیدی را به سازمان خصوصی سازی اعلام نکند، سازمان خصوصی سازی نخواهد توانست اقدامات خود را بر اساس برنامه ریزی انجام شده، پیگیری کند.


عضو هیئت­­ عامل سازمان خصوصی سازی، تصریح کرد: ­­البته تا پایان مرداد ماه­ سالجاری، شرایط خوبی برای عرضه موارد قابل واگذاری مطرح بوده و تا این زمان واگذاری ها مطابق برنامه پیش رفته است.


وی، درباره تاخیر چندباره در واگذاری سهام دولت در شرکت های بیمه البرز واتکایی امین هم گفت:­­ واگذاری سهام دولت در این دو شرکت متوقف نشده و هردو در فهرست ­واگذاری قرار دارند.


عالی پور توضیح داد:­­ باتوجه به اصلاحیه­ اعمال شده در فرایند واگذاری سهام دولت در دو شرکت بیمه ای مذکور، ­ مطابق­ با مصوبات شورایعالی بورس، واگذاری آنها تسهیل شده و در حال حاضر در انتظار نوبت واگذاری­ و صدور مجوز عرضه از سوی هیئت ­­واگذاری است.


وی با بیان اینکه در نخستین جلسه هیئت­­ واگذاری تعیین تکلیف واگذاری سهام دولت در دو شرکت بیمه ای­ در دستور کار است، براورد کرد که در ­یکی دو ماه آینده تکلیف واگذاری سهام آنها­ مشخص خواهد شد.


عالی پور گفت: مادامی که هیئت ­واگذاری تشکیل نشود، تصمیم جدیدی هم در زمینه عرضه و واگذاری گرفته نخواهد شد.


معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی همچنین­ درباره اظهارات وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره واگذاری دو بانک و یک شرکت افزود:­­ وزیر رویکرد کلی خود را درباره واگذاری ها اعلام کرده و باید هیئت ­­واگذاری تشکیل شده و به سازمان خصوصی دستور واگذاری دهند تا این اقدام عملی شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها