کد خبر: 252321
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۷ ۱۴:۱۵:۰۰
| |

محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

نرخ‌های امروز بازار طلا به پایین‌ترین حد خود در چند ماه گذشته رسید

محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در خصوص وضعیت امروز بازار سکه و طلا گفت: افزایش قیمت جهانی طلا تأثیری برافزایش قیمت سکه و طلا در بازار داخلی نداشت و با توجه به کاهش ارز در بازار امروز ایران سکه و طلا هم با نزول قیمت‌ها مواجه بود؛ به‌طوری‌که نرخ‌های امروز بازار طلا به پایین‌ترین حد خود در چند ماه گذشته رسید.

نرخ‌های امروز بازار طلا به پایین‌ترین حد خود در چند ماه گذشته رسید
کد خبر: 252321
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۷ ۱۴:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس جرجندی - محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در خصوص وضعیت امروز بازار سکه و طلا به خبرنگار اقتصادی اعتمادآنلاین گفت: قیمت جهانی طلا امروز نسبت به‌روز گذشته که ثابت مانده بود با 7 دلار افزایش مواجه بود و در هر اونس به 1 هزار و 249 دلار رسید. افزایش قیمت جهانی طلا تأثیری برافزایش قیمت سکه و طلا در بازار داخلی نداشت و با توجه به کاهش ارز در بازار امروز ایران سکه و طلا هم با نزول قیمت‌ها مواجه بود؛ به‌طوری‌که نرخ‌های امروز بازار طلا به پایین‌ترین حد خود در چند ماه گذشته رسید.

کشتی آرای افزود: قیمت سکه طرح قدیم با 3 میلیون 250 و هزار تومان، سکه طرح جدید با 3 میلیون و 380 هزار تومان و نیم‌سکه بهار آزادی با 1 میلیون و 710 هزار تومان در بازار امروز دادوستد شد. ربع‌سکه بهار آزادی هم به نرخ 1 میلیون و 10 هزار تومان و سکه‌های 1 گرمی که برای اولین بار در چند ماه گذشته با کاهش قیمت چشمگیر مواجه بود با 20 هزار تومان کاهش به 615 هزار تومان رسید.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ادامه داد: قیمت هر مثقال طلای 17 عیار هم که مبنای قیمت‌گذاری است در محدوده 1 میلیون و 300 هزار تومان دادوستد شد. هر مثقال طلای 18 عیار هم با قیمت 1 میلیون و 381 هزار تومان معامله شد؛ و در نهایت هر گرم طلای 18 عیار هم امروز با نوسانی بین 300 هزار تومان تا 303 هزار تومان در محدوده 301 هزار تومان خریدوفروش شد.

او در پایان افزود: درمجموع قیمت‌ها با کاهش مواجه بود و به همین دلیل میل به خرید و انگیزه سرمایه‌گذاری بر روی طلا کاهش پیداکرده بود. این روزها این سؤال مطرح است که اشخاصی که در ماه‌های گذشته روی سکه و طلا سرمایه‌گذاری کرده‌اند با توجه به نیاز مالی آن‌ها این روزها با شرایط فعلی بازار برای چه‌کار کنند؟ طبیعتاً اشخاصی که بنای سرمایه‌گذاری در بازار طلا را دارند باید هم صبور و باحوصله باشند و هم باید به‌گونه‌ای حرفه‌ای باشند و از مشاوره‌های بازار بهره ببرند که در این بازار دچار ضرر و زیان نشوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها