کد خبر: 252405
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۸ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

گزارش ویدئویی اعتمادآنلاین از مشاجره نماینده سراوان با شهروندان؛

چه کسی توهین کرد؟

انتشار فیلم توهین محمدباسط درازهی نماینده شهر سراوان با حاشیه‌های زیادی همراه بود و وزیر اقتصاد را به بهارستان کشاند. کار تا جایی پیش رفت که نمایندگان مجلس طرح استیضاح فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد را برای حمایت از این نماینده کلید زده و خواستار عزل رییس گمرک شدند.

حجم ویدیو: 4.73M | مدت زمان ویدیو: 00:02:36 دانلود ویدیو
کد خبر: 252405
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۸ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فرشاد اعظمی: انتشار فیلم توهین محمدباسط درازهی نماینده شهر سراوان با حاشیه‌های زیادی همراه بود و وزیر اقتصاد را به بهارستان کشاند. کار تا جایی پیش رفت که نمایندگان مجلس طرح استیضاح فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد را برای حمایت از این نماینده کلید زده و خواستار عزل رییس گمرک شدند. از سوی دیگر محمدجواد جمالی نوبندگانی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هم وعده پیگیری و ورود به این ماجرا را داد.

بعد از این اظهارات بود که علی کرد، رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس «فحاشی به نماینده سراوان را سازماندهی شده دانست.» اما درازهی نماینده سراوان درباره این درگیری در صفحه کاربری خودش در اینستاگرام چنین توضیح داد که «بحث و چالش حدود سه دقیقه به طول انجامید و افرادی که مبادرت به فیلم‌برداری کرده بودند با تدوین فیلم قسمت‌هایی که بنده را مورد توهین قرار داده بودند حذف کرده‌اند.» بعد از این توضیحات درازهی بود که فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد از او در جلسه غیرعلنی مجلس عذرخواهی کرد.

در همین حال یکی از کارمندان گمرک در توضیح این اتفاق گفت «اینکه نماینده محترم مجلس اعلام کرده جلسه با رئیس گمرک از قبل هماهنگ شده و بعدا تغییر یافته، صحت ندارد.» این درحالی است که سهیلا جلودارزاده نماینده تهران و عضو فراکسیون امید در مجلس به اعتمادآنلاین گفته که «برخی از نهادها احساس خصومت با نمایندگان را در میان کارکنانشان ایجاد کرده‌اند. متاسفانه علیرغم وقت قبلی، نماینده سراوان 40 دقیقه پشت در قرار گرفته بود و زمانی که اعتراض می‌کند برخورد این‌چنینی با او می‌شود.»

البته این اولین‌بار نیست که چنین اتفاقی رخ می‌دهد. حادثه فرودگاه مهرآباد و درگیری مامور بازرسی با حمدالله کریمی نماینده بیجار یا قبل تر از آن مشاجره نادرقاضی‌پور و مهدی کوچک‌زاده با خبرنگاران و بگومگوی علی مطهری با یکی از حضار در مراسم سخنرانیش در گلپایگان نمونه‌ای از درگیری نمایندگان و شهروندان در سال‌های اخیر بوده است، ضمن آنکه پس از حاشیه‌های درگیری نماینده سراوان، فیلمی از محمد حسن‌نژاد نماینده مرند و جلفا، هم در فضای مجازی منتشر شد که از ادبیات نامناسب او با مردم حکایت می‌کرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها